Problemen met de website? Iets lukt niet? Vragen over de website? Suggesties? Post ze hier!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

UPDATE routes/voies massifs palamares

theboss 8 1972 30-9-2003 18:49  

Laatste

theboss
BCN founder
4101 posts

5-9-2003
12:25

www
 

UPDATE routes/voies massifs palamares

Pour nos amis francophones, Hube fera la traduction très très vite

Vooreerst bedankt aan iedereen die tips gegeven heeft voor deze aanpassingen.

Massieven

Uitgebreid met een aantal diagrammen waarop je de verdeling van de routes/type per hoofdgraad ziet (2, 3, 4, ...). Je kan op de pijltjes klikken om alle routes in de hoofdgraad snel te bekijken (gesorteerd op naam)

Het aantal routes is initiëel weergegeven vanuit de topo, net daaronder staat het aantal routes uit onze database, met variaties en soms ook individuele touwlengtes.

Sectoren

Sectoren zonder online topo:
enkel voor geregistreerde gebruikers
Naast de reeds eerder ingevoerde vinkjes bij routes die je reeds geklommen hebt, kan je ook je eigen palmares voor die afdrukken. In een popup-window krijg je de volledige lijst, met daarbij ook de datum wanneer je een route klom.

Sectoren met online topo:
enkel voor geregistreerde gebruikers
Hier krijg je in het popup-window een heuse gepersonaliseerde topo, zonder al teveel opmaak, wat je heel wat printer-inkt zal besparen.
Hier en daar staat er dan bij een route wat extra uitleg & wie ze geopend heeft, als we over deze info beschikken.
De sterretjes bij de routenaam, zijn gebaseerd op de waardering van de klimmers die deze route reeds op hun palmares staan. Hoe meer klimmers gestemd hebben, hoe objectiever de waardering wordt.

Routes

enkel voor geregistreerde gebruikers
Bij routes van massieven waarvoor we een online topo hebben, staat de tekening er niet langer bij. Je kan deze in een popup-window bekijken door de link naast het nummer aan te klikken. Dit venster kan je natuurlijk laten openstaan wanneer je de andere routes van deze sector bekijkt.

enkel voor geregistreerde gebruikers
Wanneer er nog geen foto voor de route beschikbaar is, staat in het interactief kader een link naar onze splinternieuwe foto-upload service. Lees de gebruiksvoorwaarden heel goed, er staat ook tips in over de voorwaarden waaraan je foto moet voldoen.
Wanneer de redactie je foto goed genoeg vindt, wordt deze bij de route geplaatst.
Foto's kunnen nog steeds per email ingezonden worden, maar we geven de voorkeur aan deze nieuwe functionaliteit. Die bespaart de redactie heel wat opzoekwerk in de database (gebruiker, route...). Mailen mag wanneer je problemen hebt om het formaat van de foto te wijzigen ed.: [email protected]

Palmares

enkel voor geregistreerde gebruikers
Op de hoofdpagina van het palmares is een diagram bijgevoegd, waardoor je de verdeling van de geklommen routes per discipline ziet.
De laatste 15 realisaties staan erbij, ongeacht het sportklimmen, boulderen of artif betreft. Dit verschil zie je snel aan de weergave van het niveau.

bugs

Wanneer je een foto gaat uploaden en in de bestandsnaam zijn rare karakters aangebracht, dan kan het gebeuren dat de service je zegt dat de upload geslaagd is, maar je ziet de foto niet. In dat geval is de foto wél op onze server terechtgekomen, geen paniek dus. Het is enkel een probleempje met de herencodering van de bestandsnaam.
Om dit probleem te vermijden, laat je best volgende karakters achterwege in de bestandsnaam:
+ & * ( ) " ' ; spatie
Hernoem gewoon je foto naar een eenvoudige naam, de service plakt er een unieke code aan vast, zodat foto's op de server niet overschreven worden.

Uiteraard zijn we ons niet bewust van enige bugs in de nieuwe code, buiten die ene hierboven. Mocht je er toch één ontdekken, vul ze dan aan in deze thread.

Geniet ervan!

 
----------------
Geert Vanden Broeck
Hoofdredacteur BCN

 

 

Bart Van Gasse
moderator
1471 posts
Many people would sooner die than think; in fact, they do so. (Bertrand Russell)

5-9-2003
12:33

 

Nen dikke proficiat! (Waar jij nog de tijd haalt om te gaan klimmen is mij een raadsel)
 
----------------
"Stupid risks are what make life worth it" (Homer Simpson)

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

5-9-2003
12:35

www
 

Lofbetuigingen mogen in natura ge-uit worden
Klimmen? ik heb in geen 4 maand nog indoor getoproped Dat komt ervan als je teveel op rots klimt he.

G

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

5-9-2003
18:23

www
 

Er zit een bug in dat topo gebeuren.
Als ik bij Rochers de Paradou naar bijvoorbeel L'Ecole ga en ik kies om die topo/palmares af te drukken, dan krijg ik de topo van Le Tunnel.
 
----------------
"Where does all the white go when the snow melts ?"

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

5-9-2003
18:42

www
 

Klopt. Is nu opgelost.
Bedankt voor het opletten.

G
 
[last edited on 2003.09.05 18:42:21]

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

5-9-2003
20:37

www
 

at ya service
 
----------------
"Where does all the white go when the snow melts ?"

 

 

Hube
Master Chief
5488 posts

6-9-2003
15:43

www
 

Traduction

Tout d'abord merci à tous ceux qui nous ont donné leurs avis et conseils pour ces adaptations.

Massifs

Upgradé avec des schémas comprenant un catalogue des voies/type par niveau de difficulté (2, 3, 4, ...). Vous pouvez cliquer sur les flèches afin d'obtenir toutes les voies d'un niveau de difficulté (triées sur base du nom).

Le nombre de voies est tout d'abord indiqué sur base du topo, pour ensuite être réapprécié sur base de notre base de données des voies d'escalade, avec les variantes et parfois également les longueurs prises individuellement.

Secteurs

Secteurs sans topo en ligne:
seulement pour les utilisateurs enregistrés
A côté de la petite icône indiquant que vous avez déjà grimpé l'itinéraire, vous pouvez désormais imprimer votre propre palmarès pour celles-ci. S'ouvre alors un pop-up dans lequel apparaîtra la liste complète accompagnée de la date à laquelle vous avez grimpé les voies.

Secteurs avec topo en ligne:
seulement pour les utilisateurs enregistrés
S'ouvre dans un pop-up un topo complètement personnalisé, sans trop de mise en page, afin que vous n'utilisiez pas trop d'encre pour l'imprimer.
Ici et là se trouve un peu plus d'informations pour certains itinéraires ainsi que le nom de l'ouvreur, si nous disposons de cette information.

Les étoiles à côté du nom de la voie sont accordées sur base de l'appréciation des grimpeurs qui ont ajouté cette voie à leur palmarès. Au plus le nombre de grimpeurs votant est élevé, au plus l'appréciation est objective.

Voies

seulement pour les utilisateurs enregistrés
Pour les voies des massifs pour lesquelles nous disposons d'un topo en ligne, l'icône n'apparaît plus. Vous pougvez regarder celui-ci dans un pop-up dont le lien se trouve juste à côté du numéro. Vous pouvez naturellement laisser cette fenêtre ouverte lorsque vous consultez les autres voies du secteur.

seulement pour les utilisateurs enregistrés
Quand aucune photo n'est disponible pour l'itinéraire, un lien apparaît dans le cadre interactif vers notre service d'upload photo flambant neuf. Lisez attentivement les conditions d'utilisation, s'y trouvent quelques conseils au sujet des conditions auxquelles vos photos doivent répondre.
Quand la rédaction trouve votre photo satisfaisante, elle est ajoutée au descriptif de la voie.
Les photos peuvent encore être envoyées par mail, mais nous donnons la préférence à cette nouvelle fonctionnalité. Cela évite à la rédaction un travail fastidieux de recherche dans la base de données (utilisateur, voie...). Les emails peuvent nous être envoyés en cas de problème relatifs au format des photos: [email protected]

Palmarès

seulement pour les utilisateurs enregistrés
Sur la page de garde de votre palmarès se trouve dorénavant un diagramme. Il comprend la répartition de vos voies grimpées par discipline.
Les 15 dernières réalisations y figurent sans distinction des voies d'escalade, de bloc ou d'artif. Cette différence se remarque facilement au regard du niveau de la voie.

bugs

Lorsque vous désirez uploader une photo et que se trouvent dans le nom des caractères spéciaux, il se peut que le service vous indique que votre upload est réussi sans que vous aperceviez la photo. Rassurez-vous, la photo se trouve bien sur notre serveur. Il s'agit uniquement d'un petit problème d'encodage au niveau du nom de la voie.
Pour résoudre ce problème, évitez d'utiliser les caractères suivants:
+ & * ( ) " ' ; espace
Renommez simplement votre photo au moyen d'un nom simple, le service y appliquera un code unique afin que les photos sur le serveur ne soient pas écrasées.

Dans tous les cas, nous sommes à l'affût de tous nouveaux bugs dans ce code et à l'écoute de vos remarques. Si vous en découvrez un, faites-le nous savoir dans ce thread.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

30-9-2003
18:49

www
 

Bug:

wanneer er van een massief enkel routes met een vraagteken-kwotatie zijn, komt de chart niet door. Wordt opgelost!

G