Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Hungaria Open Blok - Live

klimzaal_hungaria 20 1949 11-12-2004 14:00  

Laatste

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
09:52

 

Hungaria Open Blok - Live

De scheidsrechters staan klaar, de broodjes zijn gesmeerd, t-shirts gedrukt, routes erin gevezen en de klimmers komen druppelsgewijs binnenvallen. Alles is klaar voor een spetterende editie van de jaarlijkse Hungaria Open Blok.
Dat er spektakel gaat geleverd worden blijkt uit de deelnemerslijst. De broers Favresse, Maxime Binczyk, Thierry Hardy, Peter Beliën, Olivier Coenen, Abraham Jerome, Nicolas Farcy, en Frederique Sarkany staan allemaal op de lijst ingeschrevenen. Vuurwerk verwacht!!!

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
10:43

 

Olivier Coenen, Peter Beliën en Moniek Steenis hebben het zand uit hun ogen gewreven, de klimschoenen aangetrokken en zijn als eersten van de favorieten in gang geschoten. Alleen Hardy, Oniga en Sarkany zijn nog niet aanwezig. Voor de rest is iedereen op post om de begeerde prijzenkast weg te kapen.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
11:29

 

En het gaat hier met een helse vaart. Er zijn reeds enkele zwarte routes gesneuveld en dit voornamelijk dankzij de Favressen die na een korte opwarming er stevig invliegen. Ook Maxim Binczyk en Jerome Abraham konden al een zwarte route op hun naam schrijven. Benieuwd hoe het hier verder gaat gaan.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
12:06

 

Twee uur ver, tijd voor een eerste tussenstand.
Binczyk gaat aan de leiding voor Brummack, Abraham en de Favressen. De eerste paarse route is al geklommen met Abraham als triomfant. De anderen volgden al. Ook Farcy en nog een koppel anderen lieten al zwarte prestaties noteren. Van het Leuvense kamp is Schampaert Vincent hoge toppen aan het scheren met al drie zwarte routes waarvan één à vue.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
12:58

 

Ze spelen haasje over op de eerste tien plaatsen. De Favressen hebben even gepauzeerd en staan daardoor momenteel op de negende en tiende plaats. Micha Vanhoudt maakt optimaal gebruik van die rustpauze en komt eerste te staan met 200 punten voorsprong op Jerome Abraham. Birk Brummack en Maxim Binczyk volgen op de voet.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
13:20

 

Marius Oniga kon juist als eerste paars nummer twee te toppen, terwijl Nicolas Favresse zijn kunstjes van in Yosemite bovenhaalde om een ongeveer evenwaardige witte route te toppen. De ambiance zit er goed in en er wordt à volonté gepiekt. De goede muziek van Depeche Mode en ondertussen Ska-p draagt daar voorzeker toe bij.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
15:29

 

Update van 14u: Favresse Nicolas gaat op kop voor Micha Vanhoudt en Olivier Favresse. Nog slechts één route werd door niemand getopt. Het aantal pogingen zou wel eens heel belangrijk kunnen worden voor de ex aequos. Iedereen heeft echter nog drie uur om zijn prestaties aan te scherpen en er zijn nog vele herhalingen mogelijk. Wat toeschouwers betreft hebben we ook niet te klagen. Om de zoveel tijd valt er in de ene of de andere hoek applaus te horen en met de tijd die verstrijkt komen de originele oplossingen ook bovendrijven.
 
[last edited on 2004.12.05 15:29:31]

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
14:24

 

Groot nieuws: Nicolas Favresse heeft nog slechts één route te toppen om alle boulders achter zijn naam te hebben. Ook Olivier is op de goede weg. De puntenverwerking loopt logischerwijze iets achter op real time. Hoeveel boulders Micha nog moet doen is niet direkt te achterhalen. Later meer nieuws.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
15:02

 

t Is hier even een kalmere periode. Iedereen geraakt stevig verzuurd en de projectjes zijn gevonden. Dat wil zeggen dat er voornamelijk veel gevallen wordt en slechts af en toe nog getopt. Nog twee uur te gaan, de spanning stijgt en de krachten zullen niet meer gespaard worden. Een lange eindsprint staat alle klimmers nu te wachten.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
15:29

 

Uitslag om 15u: Favresse, Favresse, Abraham, Vanhoudt, Oniga als top vijf. In de top tien zijn echter nog steeds veel verschuivingen mogelijk en bijvoorbeeld Olivier Favresse wist zonet de laatste ongeklommen boulder te doen sneuvelen. De bal ligt nu in het kamp van zijn broer. De anderen zijn echter zeker nog niet uitgeteld. De wolk magnesiumstof verdikt nu met de minuut. Benieuwd wat het worden zal.
 
[last edited on 2004.12.05 15:29:22]

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
16:14

 

Tussen al het mannelijk geweld door waren we de vrouwen al even uit het oog verloren. Aline Lambert stond bij de laatste update op kop en trekt momenteel verdiestelijke pogingen in een zoveelste zwarte route. Voor nog nooit aan een boulderwedstrijd meegedaan te hebben doet ze het niet slecht. Inge Mutton volgt haar op de voet en Sofie -fieke- Lummerzheim die pas om 14u arriveerde is verwoede pogingen aan het doen om haar achterstand in te halen.
 
[last edited on 2004.12.05 16:14:18]

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
16:39

 

En we zijn het laatste halfuur ingegaan. De tussenstand van 16u zet de gebroeders Favresse op kop. Zij hebben ondertussen beiden alle routes getopt en het aantal pogingen gaat beslissen wie wint. Of zou er toch nog iemand uit de achtervolgers opduiken en onverwacht meestrijden voor die eerste plaats. We zullen zien.
Bij de vrouwen blijft Aline aan kop en is de kloof met Inge Mutton groter geworden. Het lijkt gewonnen spel te zijn voor haar. Blijven gaan tot de laatste seconde blijft echter wel aangeraden.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
16:50

 

De Favressen besloten zonet om de eerste plaats niet te laten afhangen van het aantal pogingen. Om het plezanter te houden leek het hen beter om de Yosemite-style route zonder de kanten te klimmen. Het wordt ineens veel minder Yosemite en veel zwaarder. Zo blijven ze bezig en krijgen de toeschouwers een paar mooie showkes te zien. Ook de anderen beginnen allemaal hun laatste pogingen te doen. Wie lukt erin om in de laatste seconde nog een knalprestatie neer te zetten?

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

5-12-2004
17:37

 

En de prijsuitreiking is bezig. Bij de vrouwen wist Aline Lambert de eerste plaats weg te kapen. Het feit dat ze er op het einde volledig door zat was dus niet vruchteloos. Inge Mutton wist de tweede plaats te veroveren en werd gevolgd door Sofie Lummerzheim.
Bij de heren was de derde plaats uiteindelijk voor Marius Oniga en vochten de broers het uit in hun persoonlijke variante. Daarin wist Olivier net niet te toppen en dus bevestigde hij dat zijn kleiner aantal pogingen niet toevallig was.
Op naar volgend jaar!

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

5-12-2004
20:21

www
 

Het was me weer een spannende dag waar alle klimmers zich voluit hebben kunnen amuseren. Dank gaat uit naar de routebouwers (Gert, Werner, David en Tim), de scheidsrechters, de zaal, de ambiancemakers en alle andere klimmers. t Was weer goed!
T
PS: Ook zij die de muziekkeuze bepaalden: Merci!
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Wout
Married with child
1179 posts
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans)

5-12-2004
20:52

 

't Was inderdaad beestig goe. En als ik binnen een week ofzo terug vel heb zal ik die paar frustroroutes op 't gemakske eens gaan binnen sleuren.
 
----------------
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans, triathleet)

 

 

enya
een waterke aub!
9 posts

7-12-2004
20:57

 

Iemand de 'weeral' geweldige hommage gezien aan de klimsport op ROB TV? Ne volle minuut, na de uitgebreide reportage van rarara: voetbal en paardensport

 

 

Luca
tooghanger
84 posts

7-12-2004
21:35

 

Twas idd weer geweldig, ik denk dat er over de ruzie tijdens een wedstrijd 3e provinciale meer gezegd is dan over de blokwedstrijd. Ze hadden anders iets kunnen opsteken over hoe het er aan toe ging tijdens de blokwedstrijd. Of hadden ze soms meer uitgezonden moest er een paar man aant vechten geweest zijn?

 

 

Wout
Married with child
1179 posts
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans)

7-12-2004
23:18

 


Ne volle minuut

Denk je dat het zoveel was?
 
----------------
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans, triathleet)

 

 

Haan
tooghanger
51 posts
Wees realistisch, eis het onmogelijke - El Ché

11-12-2004
14:00

 

Heb het getimed: 40 seconden