Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Live coverage - Hungaria open blok

klimzaal_hungaria 11 1647 11-12-2005 19:56  

Laatste

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
10:00

 

Live coverage - Hungaria open blok

Probleemschets: 32 aartsmoelijke hersenspinsels ontsponnen aan het gezamenlijke brein van Nicolas Farcy, David Stroobants en Gert Mercelis onder deskundige en strenge leiding van Werner Hofmans.
Situatieschets: 40 klimintellectuelen die zich komen meten en elk op zich hopen de beste te zijn.
Tijdsspanne: 7 uur om de ultieme strijd te strijden en de weerstand te kelderen
Place to be: Hungaria
3...2...1...ignition!!

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
10:52

 

We zijn al even verder. Een plaatselijke held stond na 10 minuten op 4000 punten. Plezant toch dat puntensysteem. Ondertussen geraakt men opgewarmd en stromen de kandidaten-winnaars toe.
Enkele grote afwezigen vallen te noteren. De top twee van verleden jaar bij de mannen, de gebroeders Favresse, sturen hun kat want is op vakantiekamp. Geeft dat ruim baan voor Marius Oniga, nummer drie van de laatste editie? Jonathan Thomas, winnaar verleden week in Bleau, is al vast niet aanwezig om hem het vuur aan de schenen te leggen.
Bij de vrouwen ontbreekt Moniek Steenis, ex nummer twee, op het appél. Aline Lambert zou wel haar titel komen verdedigen maar is nog, net als de nog afwezige helft van alle deelnemers, de koude buitenlucht aan het trotseren om tot hier te geraken.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
11:36

 

Weer even verder en de vrouwelijke titelverdedigster arriveerde net. Ondertussen geraken alle kanshebbers bij de mannen stevig opgewarmd en beginnen ze te knallen. Marius wist zijn ambities even in de verf te zetten met het toppen van de mythische colonette. Jerôme De Boeck beet er lange tijd zijn tanden op stuk maar kon juist dan toch toppen. De eerste tussenstand laat hem trouwens eerste staan door een andere route als enige getopt te hebben. Ook Peter Beliën kan trots zijn op een extra voorsprong van 1000 punten. Local hero Vinz Schampaert staat op een verdienstelijke vierde plaats. Kampfen!!

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
12:58

 

Tussenstand 2: Jerôme blijft aan kop maar achter hem volgen de thuisklimmers. Plaatsen twee, drie en vier komen momenteel op naam van Vincent Schampaert, Jan Van Roy en Tom Vencken. Benieuwd of ze de eer van de zaal hoog gaan kunnen blijven houden. Of plaatsen de van heinde en ver gekomen concurrenten straks een tussenspurt. Enkele voelen echter nu nog de weerslag van Bleau verleden week en hebben te kampen met vingers die al weer openliggen.
Bij de vrouwen komt Aline opzetten maar of ze het gaat kunnen halen valt nog af te wachten.
Er zijn overigens nog slechts een vijftal routes door niemand niet geklommen maar de schaars geklommen routes worden worden door anderen echt hard genoemd. Wat zal het worden??
Allez, ça colle!!

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
13:56

 

En ze blijven gaan hier in Hungaria. De thuisklimmers zijn enigzins teruggeslagen. Marius neemt de tweede plaats in terwijl Jerôme autoritair eerste blijft. Aline liet er ondertussen ook een zwarte of twee aan geloven en stevent resoluut op die eerste plaats en hernieuwde titel af. Gaat nog iemand haar bedreigen?
PS: De mistwolk groeit ook zienderogen.

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
14:48

 

Didier Mottart is wakker geschoten, en dat mag je redelijk letterlijk nemen. Blijkbaar was hij net te vroeg uit bed gestapt en besloot nog even wat slaap in te halen. Een klein uurtje geleden opende hij zijn ogen en zag het licht. Op tien minuten moesten er een stuk of drie paarse routes aan geloven en zojuist wist hij een nieuwe 1000-puntenroute te toppen waar Jerôme al een hele tijd in aan het werken is. Didier maakt daarmee een trio compleet dat resoluut voor de overwinning gaat. Didier, Marius en Jerôme staan aan top met een puntenverschil van slechts dertien punten tussen nummer 1 en nummer 3. Het gaat er om spannen. Nummer vier, Birk Brummack, kijkt tegen een kloof van 200 punten aan maar is met een reeks zwarte routes die kloof aan het verkleinen. De spanning stijgt overduidelijk.
Bij de vrouwen een grappige situatie. Aline en Eline strijden voor de eerste plaats.
En goed nieuws voor alle wanhopige klimmers: De Red Bull ladies zijn gearriveerd

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
16:02

 

Nog één uur te gaan. Didier Mottart heeft een voorsprong van 1000 punten genomen op Birk en Jerôme die onderling een kleine 40 punten verschil hebben. Tom Vencken houdt de Hungaria-eer hoog met een vierde plaats in deze voorlaatste tussenstand.
Bij de vrouwen lijkt Eline het pleit te winnen met een voorsprong van 80 punten.
Venga! A Muerte!!

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
16:33

 

Kort bericht want spanning stijgt ten top. Tom Vencken heeft plaats twee tijdelijk geclaimd. Didier Mottart blijft soeverein aan kop. Het lijkt erop dat hij ongenaakbaar is.
Bij de vrouwen geen vorderingen niet meer. Wat brengt ons het laatste halfuur??

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
16:55

 

Correctie, ook Birk Brummack is de kaap van de 2000 punten gepasseerd en staat nu op de tweede plaats. Nog vijf minuten...

 

 

klimzaal_hungaria
krijg ik een pintje?
24 posts

11-12-2005
18:08

 

De magnesiummist is gaan liggen, de strijd gerstreden en de einduitslag gekend.
Bij de vrouwen wist Eline Nas het pleit te winnen voor Aline.
Bij de mannen zijn Marius, Birk en Didier de gelukkigen. Didier was de gedoodverfde favoriet die het waar wist te maken. Birk wist Marius mooi voor te blijven. Tom Vencken strandde oververdienstelijk op de vierde plaats.
Tot volgend jaar!!

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

11-9-2012
21:32

 

't was weer vree wijs

http://www.belclimb.be/competitions.php?mode=getSingleResult&id=372&cCat=44

Voila...En nu ga ik eten en mijn poten laten weken