Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Beklimming fotograferen

Wil230 3 2441 26-1-2015 17:47  

Laatste

Wil230
een waterke aub!
0 posts
wil230

26-1-2015
15:50

 

Beklimming fotograferen

Hallo,
Als fotograaf wil ik graag wat foto's maken van een beklimming. De fotografeerde klimmers wil ik dan weer gebruiken in een foto-manipulatie, een bergmassief op grote hoogte. Mijn voorkeur gaat uit naar de locatie Hotton maar mag eventueel ook een andere locatie zijn.
Mijn vragen zijn :
1) Wanneer begint het klimseizoen en op welke dag in de week is de meeste kans dat er geklommen wordt ?
2) Zijn de locaties vrij toegankelijk ?

De genomen foto's en eventueel de gemanipuleerde foto zijn uiteraard beschikbaar voor de klimmers !

Bvd voor je reactie,
Willem

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

26-1-2015
16:43

www
 

In Hotton zijn er locaties die van bovenuit te fotograferen zijn. Maar hier zal je toch wat beveiligingstechniek moeten gebruiken.

Het klimseizoen in ons landje loopt gans het jaar door.

Om goede foto's te nemen zal je best ook iets afweten van klimmen, je kan ernaast mede klimmen of ergens een positie innemen. Dus je zal bekwaam moeten zijn om dit te doen en lid zijn van een klimclub zodat je op de rotsen mag. Je zal best een aantal touwtechnieken moeten kennen die vele klimmers zelfs niet gebruiken.


Zelfs om "poepjes" te fotograferen van onderaan heb je best een helm nodig.

In Hotton zal je wel hier en daar een plaats vinden om zonder klimervaring een foto te nemen maar een helm zou ik zeker aanraden en spreek af met de mensen die je bvb zullen vertellen wat je moet doen als er iets geroepen wordt...

Vergeet niet om de toestemming te vragen (portretrecht)

Veel fotoplezier

EDIT: Mijn avatar is een foto van Hotton...

 

 

FL
soms ga ik ook klimmen
2239 posts

26-1-2015
17:47

 

poepjes avatar