Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Klimmassief dicht bij station

koenele 9 4544 8-9-2009 17:37  

Laatste

koenele
tooghanger
98 posts

27-3-2009
09:16

 

Klimmassief dicht bij station

Dag iedereen,

maandag voorspellen ze goed weer en zou ik misschien een halve dag verlof nemen. Ik werk in Brussel en zou vandaaruit met de trein smiddags wat gaan klimmen.

Welk klimmassief is er goed te bereiken met de trein - te voet? Marche-les-dame? Dave?

alvast bedankt

Koen

 

 

HannesStubbe
tooghanger
63 posts

27-3-2009
09:23

 

In marche les damme is er een station!Dan neem je de trein naar Namen en dan IR richting Huy. De 2de halte is Marche les damme. Beez ligt er net naast, en ben ik ook nog geweest met de trein. Yvoir is ook makkelijk bereikbaar!

Grtz Hannes

 

 

koenele
tooghanger
98 posts

27-3-2009
09:30

 

bedankt,

is de afstand van het station yvoir tot de rotsen te voet niet te lang?

 

 

Pe
tooghanger
91 posts

27-3-2009
09:38

 

yvoir

de afstand van het station van Yvoir en de rotsen is niet zo groot zenne.
das makkeijk te voet te doen.
let erop dat je in MLD niet tijdens de week mag klimmen ,enkel tijdens het weekend.
allee ,veel plezier gewenst.

 

 

Harold Moody
tooghanger
147 posts

27-3-2009
12:49

 

Ourthedal

Esneux
Comblain-la-Tour
Sy
Bomal
Hotton

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

30-3-2009
09:10

 

Dave ...
ofwel de trein tot namen en dan de bus tot plage Amée terminus - via de tunnel de spoorweg onderdoor een tiental minuten een vervelende wandeling langs de baan

ofwel de trein tot Dave hopital ... daar te voet rechtdoor ... baantje oversteken ... rechtdoor langs de wei het pad fernan nunez tot in het bos ... daar naar rechts tot boven de rotsen ... op de hoek van de bedrading van het hospitaal loopt het pad van het links massief naar beneden ... klein kwartiertje en toffe wandeling ... kan ik je opsturen in gpx formaat

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

30-3-2009
10:58

www
 

Is dat Dave St-Martin dat gij bedoelt, Eddy? Klein stationnetje boven aan de rotsen, op een kwartierke stappen. Na uw laatste route kunt ge direct doorlopen naar het station, zonder eerst nog af te dalen.

Awirs is goed bereikbaar vanuit het station van Engis. Wel binnendoor naar de bovenop rotsen gaan, de grote baan langs de Maas is omweg te voet.

 

 

bert vanzavelberg
een waterke aub!
16 posts

8-9-2009
13:23

 

gegroet.
Is het zo dat je in Beez niet in de week mag klimmen?
Dat wist ik niet. Ik ben er al vaak geweest in de week en kwas daar toen niet de enigste.
Krijg je dan een boete ofzo?

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

8-9-2009
17:37

 

Beez / Marche-les-Dames

In Beez mag er geklommen worden tijdens de week.
Enkel vlak daarnaast op het militair domein van Marche-les-Dames kan er enkel tijdens het weekend geklommen worden na aanmelding aan het wachtlokaal.