Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Durnal - Pata Negra

Rudi Frankinouille 9 2998 5-7-2010 13:18  

Laatste

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

21-6-2010
23:08

www
 

Durnal - Pata Negra

Deze route is voor 70% gesaneerd, maar tijdens de saneerwerken is er een groot blok MET haak naar beneden gegaan. Ook haak 3 hebben we moeten verwijderen omdat er een groot blok op gevallen was. Verder hangt er nog een groot te verwijderen blok op 1/2 van de route.
Uitblijven dus en met een grote boog rond deze route lopen aub.
Hierdoor zijn de linkse en rechtse route ook verboden terrein tot nader order!

Sportieve groeten,
Rudi en Jurgen

 

 

jaapi
tooghanger
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

22-6-2010
10:14

 

brrrr ...

 

 

bess
tooghanger
66 posts

23-6-2010
23:09

 

foto's gezien op facebook. Schoon werk mannen!
Merci!

 

 

climbbeast
vaste klant
246 posts
No Pain No Gain

24-6-2010
13:54

 


foto's gezien op facebook. Schoon werk mannen!
Merci!



Dan moet dan op mijn profiel geweest zijn

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

30-6-2010
20:56

www
 

De linten zijn door iemand verwijderd, er liggen stukken rots genoeg op de grond maar de Pata Negra zal wel een stuk zwaarder zijn.
Trouwens:


Deze route is voor 70% gesaneerd

Dit zegt genoeg...

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

30-6-2010
22:09

www
 

Dan moeten die dringend terugkomen!

Halverwege liggen nog instabiele blokken en er zijn 2 haken weg. Het grote blok waar nog een haak in hangt, moet verdwijnen... Een eerste inspectie laat ons vermoeden dat het richtig 6B over een langere afstand zal worden. Eindelijk eens een stevig routeke in Durnal?
Op mijn blog kan je foto's zien;
http://frankinouille.wordpress.com/
Opgelet: het deel waar Jurgen op staat plus het blok links van hem ligt ook los. Dus wie er al geweest is, de hoeveelheid die nu op de grond ligt moet zeker nog verdubbelen.
Nadien inspecteren van alle haken in de buurt en herbehaken volgens de Durnal-regels.
Het zal nog even duren voor deze route terug open gaat...
PS, voor 70% gesaneerd wil hier zeggen dat we zeker nog 30% werk hebben. Er zal ongeveer een 40% veranderd zijn in de route.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

1-7-2010
09:52

www
 

Mogelijks is het lint door verdere vallende brokken weggesleurd, in ieder geval zie ik weinig verschil met jouw foto en die van mij.
Een gebroken haak is door de Waalse vriend van de plaatselijke toezichter (die man die daar met zijn vrouw en hond zit) meegenomen (is eigenlijk uit mijn hand genomen want ik vond die en wou er een foto van nemen)

EDIT
Hier zie je een foto van verleden week:
http://www.facebook.com/album.php?aid=72051&id=1318818794#!/photo.php?pid=1493277&id=1318818794

 

 

bess
tooghanger
66 posts

5-7-2010
11:30

 

Dit weekend hing er enkel nog een stukje lint aan de route links ervan. Heb met gevonden lint een mooie strik gemaakt aan den eerste haak van de Pata Negra zelf en ook aan de route rechts nog een stukje gehangen. Nu, de berg stenen moet bij de meesten toch een belletje doen rinkelen... Er was in elk geval niemand in de buurt. Iedereen bleef beneden omtrent Frodo .
Als het nog lang blijft duren is het misschien toch aangewezen om een waarschuwing te hangen op het infobord?

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

5-7-2010
13:18

www
 

vrijwilligerswerk

Dat is dus het voor- en tegelijk nadeel...