Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Klimmen en kajakken

Jolien88 6 6137 13-5-2017 13:53  

Laatste

Jolien88
krijg ik een pintje?
35 posts

5-4-2012
11:15

 

Klimmen en kajakken

Hoi allemaal,

Ik ben een aantal weken terug aan het klimmen en boulderen (1 à 2 keer per week), maar hiernaast kajak ik ook nog 1 maal per week (in de zomer vaker).

Nu weet ik niet goed of de combinatie van deze 2 goed is voor je spieren of niet? Je gebruikt ongeveer dezelfde spiergroepen (armen-, schouders-, buik- en beenspieren), maar gaat dit een bevorderlijk effect hebben voor beide sporten of gaat dit elkaar tegenwerken?

Alvast bedankt !

Jolien

 

 

Bruno M
vaste klant
215 posts

5-4-2012
12:41

 

Ik zou kwestie van blessures te vermijden eerder wat oefeningen doen om je borstspieren te trainen.

Pushups dus.

 

 

Jolien88
krijg ik een pintje?
35 posts

6-4-2012
11:05

 

Bedankt !
Dus in principe als ik mijn borstspieren extra train, ga ik normaal gezien geen problemen ondervinden?

 

 

Bruno M
vaste klant
215 posts

6-4-2012
13:57

 

Goh, ik denk van niet. Ik zou gewoon voorzichtig zijn voor overbelastingen enzo. Dus niet zwaar gaan kajakken en de dag erna, zo stijf als een hark een zware route gaan klimmen.

Dat borstspieren trainen is om er voor te zorgen dat die ook sterker worden. Heel sterke rug & trekspieren & weinig duwspieren gaat problemen geven.

http://opp.uoregon.edu/climbing/topics/injuries.html

 

 

Jolien88
krijg ik een pintje?
35 posts

6-4-2012
20:24

 

Oke dankjewel

Ik zorg wel sowieso dat er minstens 1 dag tussen een klimbeurt en een kajaktraining zit.

 

 

hongguang
een waterke aub!
6 posts
wang

7-9-2016
10:50

 

Rs gold is a MMO Runescape Gold service company of professional Runescape gold online trading experience several years ago.You can buy MMO game products what you need,including Cheap OSRS Gold, 07 RS Gold, OSRS Deadman Gold, www.rsgoldfast.com, SWTOR Credits, Neverwinter Astral diamonds and so on.

1.Get the best service with 24/7 Live Chat Help on RS 07gold.

2.100% safe ordering from us.

3.Enjoy Deadman Gold's amazing promotions.

4.RSgoldfast.com offers cheapest game products with delivery instantly.

5.We support safe payment methods like: PayPal , Paysafecard , Western Union and so on.

www.rsgoldfast.com

Quick order from rsgoldfast.com