De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Douanekosten

Eddy de Ouwe Rakker 4 3059 15-11-2012 12:48  

Laatste

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

14-11-2012
10:06

 

Douanekosten

In het vooruitzicht van kerstmis had ik via internet een speciaal bijna onvindbaar pillicht besteld een maglite mini pro +. Alles was in het Frans , in Euro, referrentie ergens in Parijs, enz. Verzending was gratis. Alleen, constateerde ik achteraf dat de shipping gebeurd via Amerika. Redelijke prijs voor het pillicht 38,27 Euro - administratiekosten van de douane 10 Euro, BTW import 13,99 Euro ... totaal 62.27 Euro.
Voor de rest service en pillicht perfect. De optie verhuizen naar Amerika ????

 

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

14-11-2012
20:22

 

Ja inderdaad. De lichtsterkte is fenomenaal. 245 lumen - met de oplaadbare batterijen die ik erin heb gestopt (in de folder raden ze die af). Dat is dus met 2,4 volt - met gewone batterijen 3 volt is het waarschijnlijk nog spectaculairder.
Het enige probleem met mag-lite is de diameter van de batterijen - die is altijd nipt. Wat oudere of goedkopere batterijen zijn soms wat opgezwollen en krijg je er niet in !
Wat de prijs betreft ik heb ze via
http://www.befr.ebay.be/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190694677551&ssPageName=ADME:L:OC:BE:3160
Ik had ze niet gevonden in Amerika en ook niet hier in de winkels in belgië. Het prijsverschil met conrad is een paar cent.

 

 

lkristofl
tooghanger
56 posts

15-11-2012
12:48

 

Je moet wat geluk hebben... Ik heb laatst een fietslamp uit hongkong laten afkomen via dealextreme. Op hun site vermelden ze dat 1 op de 10 pakketten wordt tegen gehouden bij de douane. 90 % kans dus dat het goed gaat.