Heb je wat te koop of ben je op zoek naar een tweedehandse item? Hier moet je wezen! Ook voor verloren voorwerpen. Inlichtingen vragen doe je in het café!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

mammut belay sling

Denis Hoste 4 1610 25-12-2013 02:29  

Laatste

Denis Hoste
vaste klant
222 posts

23-12-2013
14:51

www
 

mammut belay sling

Iemand die dit model thuis heeft liggen en er vanaf wil? Ik ben er fan van, maar mammut maakt die niet meer

http://resources.telemark-pyrenees.com/images/prodimages/l/Mammut-Belay-Sling-90cm.jpg

Kleur maakt uiteraard niet uit. Als je het niet meer nodig hebt of wil verkopen, let me know!

Dit is het model dat ze tegenwoordig maken, maar daar ben ik absoluut geen fan van:

http://www.mounteqshop.be/pictures/4707_detail.jpg?1362154435

Ik vind hem niet online terug om te kopen, behalve op de website waar ik de foto van haalde, telemark pyrenees (maar ik hoor hier eerst eens rond ipv verzending te moeten betalen) voor moest iemand nog een winkel of persoon kennen die hem te koop aanbiedt.

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

23-12-2013
17:00

 

"Oude" Mammut belay sling

Hallo,

Als ik het goed voorheb is de belaysling die je zoekt al 6 à 7 jaar uit productie. Toen ik 6 à 7 jaar geleden begon te klimmen kocht ik al het nieuwe model en waren de vorige toen al in "uitverkoop".
Hou dit misschien toch in gedachten als je er nog ééntje op de kop kan tikken. In welke omstandigheden werd hij al die jaren bewaard? Ooit een jaartje in de zon in een étalage gelegen,...?
Het blijft tenslotte een hulpmiddel waar je je leven aan ophangt (bij verstandig gebruik enkel statische belasting). Maar bij gebruik als "belay"sling ben je op het lusje ook jouw partner aan het zekeren en moet dit ook de krachten bij een voorklimmersval kunnen verwerken.
Ik vertrouw in beide gevallen volledig mijn belaysling maar ik denk niet dat ik bij vernieuwing iets tweedehands of iets uit de solden van 7 jaar terug zou kopen.

 

 

Denis Hoste
vaste klant
222 posts

24-12-2013
01:33

www
 

Ik heb nog een nieuwe gevonden in een winkel. Moest er iemand toch nog 1 hebben liggen of van iemand weten die 1 verkoopt mag je het nog altijd laten weten, ik heb nog geïnteresseerde vrienden.

Ik begrijp heel goed dat je moet oppassen met tweedehands of oud klimmateriaal en het is zeker niet onverstandig me daarop te wijzen voor moest ik dat niet weten. Aangezien ik nu een sling gevonden heb die nieuw is en uit de stock van een winkel komt (niet de etalage) moet ik met beide problemen niet inzitten. Ook voorklimvallen erop moet ik niet mee inzitten (al is het een nieuw product), ik gebruik dit soort sling om op te rapellen.

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

25-12-2013
12:26

 

Ik twijfel niet aan jouw ervaring en materiaalkennis hoor Denis maar op dit forum komen ongetwijfeld ook mensen die hier ideeën komen opdoen...
Zelf gebruik ik mijn belaysling in hoofdzaak als zelfzekering en bij het rapellen, maar afhankelijk van de situatie gebruik ik hem bij multipitch ook wel eens als ik op het lichaam wil zekeren i.p.v. op de relais (voornamelijk bij traditioneel klimmen).
En voor de absolute beginneling: een belay-sling is GEEN via-ferrata-set (zoals ik deze zomer nog iemand bezig zag...)!!!