Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

KVB1 duurt lang eer je het ontvangt

Bobbn 14 3055 29-10-2014 13:02  

Laatste

Bobbn
een waterke aub!
7 posts

25-10-2014
07:41

 

KVB1 duurt lang eer je het ontvangt

Hallo,

Ik vroeg me af of er nog mensen waren die lang moeten wachten op hun KVB1? Van mij is het al een maand geleden dat ik het examen heb gedaan maar heb het kvb1 kaartje nog steeds niet ontvangen. Ik ken iemand die zegt dat het van hem 3 maanden geduurd heeft. Hoe lang kan het duren om een kaartje te drukken en op te sturen?

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

25-10-2014
10:27

www
 

Moet idd sneller kunnen

maar er schuilt een ingewikkelde procedure achter.
Hoe het werkt:
De evaluator stuurt een lijst geslaagden door naar KBF.
Die maken een factuur op en stuurt deze naar de evaluator.
De evaluator moet eerst deze factuur betalen.
Dan pas worden de kaartjes aangemaakt.
En opgestuurd...

Dus een maand gezien deze weg is eigenlijk nog normaal...

 

 

Tommi
een waterke aub!
16 posts

25-10-2014
11:19

 

Maar een mailtje sturen naar de "geslaagde"
om af te printen als "voorlopig" bewijs moet toch kunnen?

 

 

Stijn
tooghanger
123 posts

25-10-2014
17:51

www
 

Ik denk dat je best de examinator/organisatie aanspreekt, en anders de federatie.

 

 

Bender
waar is mijn persoonlijke barkruk?
715 posts

26-10-2014
07:51

 


maar er schuilt een ingewikkelde procedure achter.
Hoe het werkt:
De evaluator stuurt een lijst geslaagden door naar KBF.
Die maken een factuur op en stuurt deze naar de evaluator.
De evaluator moet eerst deze factuur betalen.
Dan pas worden de kaartjes aangemaakt.
En opgestuurd...

Dus een maand gezien deze weg is eigenlijk nog normaal...


Spreekt voor zichzelf denk ik. Wel chapeau dat Rudy eerlijk uitkomt dat het een messed up systeem is.
1. Geldkwestie.
2. Het is een systeem om het commerciele instellingen gemakkelijker te maken qua aansprakelijkheid maar zadelt federatie, examinatoren, en personen die het kaartje willen op met de miserie.

Beste Bart, ondanks je moedige inspanning om me te overtuigen en je inzet die serieus misbruikt wordt door iedereen behalve de klimmers zelf ga je me echt niet kunnen overtuigen.

Aja, 'k heb gisteren mijn helm opgehad zenne. Moest een powerlift bench naar boven verhuizen. Vond ik toch een gevaarlijke situatie. Zorgde voor wat hillariteit bij de medebewoners, dus wss. binnenkort op Farcebook. Hopelijk kun je het grappige hiervan inzien, anders ... wel dat is mijn probleem niet

 

 

Bobbn
een waterke aub!
7 posts

26-10-2014
10:22

 

Gisteren gevraagd in biover

Ik heb het gisteren eens nagevraagd in Biover. Blijkbaar zenden ze het daar ook niet onmiddellijk door naar de bond, maar wachten ze tot ze er "genoeg" hebben om het dan in bulk te kunnen doorzenden.
De eerste kvb's die gedaan zijn in biover, zijn nog niet eens aangekomen.
Dank je om de procedure eens te verduidelijken Rudi.
Ik heb nog nooit iets geweten dat zo lang duurt. Men kan rapper een autoverzekering in orde brengen dan een simpel klim pasje.

 

 

Vinz
waar is mijn persoonlijke barkruk?
748 posts

26-10-2014
10:49

 

Een goed idee!

Als je een pasje voor berdorf aanvraagt ligt dat één week later 'gratis' in je brievenbus. Maar dat zal aan de luxemburgse efficiëntie liggen ik begrijp dat het bij ons een beetje moeilijker ligt.
Een goed idee: Vergeet die pasjes en werk met een online database van iedereen die een kvb heeft. De voordelen: geen printkosten meer , beter voor het milieu , minder weerstand van ambetante klimmers , iedereen terug vriendjes , ge kunt het niet kwijtspelen , mindere gezever en meer geklim , en als je toch nog evenveel geld vraagt voor het virtuele pasje heb je ook meer winst , Jeuj , . En nu klimmen maar!!!!!

Pasjes zijn Passé!

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

26-10-2014
14:00

 

Een maand valt nog mee...

Ik ken persoonlijk klimmers die in de voorbije jaren hun KVB3 behaalden via een bergsportvereniging en hun kaartje nog steeds niet ontvingen. Ook na herhaaldelijk vragen bij de bergsportvereniging nog steeds geen resultaat.
Als ik de uitleg van Rudi hoor is dit inderdaad een idiote manier van werken en kan het inderdaad niet anders dat er ook pasjes verloren gaan.
Waar kunnen klimmers in dergelijk geval eigenlijk terecht? M.a.w. mensen die klimschool inclusief pasje betaalden aan een bergsportvereniging of klimzaal en na slagen nooit hun pasje ontvingen?
Hiervoor is het idee van Vinz inderdaad de oplossing voor wie z'n kaartje nooit kreeg of verloren is. We leven tenslotte reeds in de eenentwintigste eeuw en hebben al genoeg kaartjes op zak...

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

26-10-2014
14:58

www
 

KBF - inlogpagina

Op je KBF-account, kan je na het inloggen je kwalificaties zien, dus op deze manier kan je m.i. wel iemand laten zien dat je een KVB behaald hebt...

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

26-10-2014
18:28

 

Ik heb dit eens gecontroleerd op mijn eigen KBF account en dit klopt slechts gedeeltelijk. KVB3 van jaren geleden staat er inderdaad op maar van KVB4 (2012) geen spoor. Gelukkig heb ik mijn kaartjes nog...
Dit lijkt er dus op dat je gewoon geluk zal moeten hebben dat het ooit op jouw account terecht gekomen is...

 

 

log
een waterke aub!
4 posts

27-10-2014
13:45

 

Voila,
het begint al ....
Om dit op te lossen zal waarschijnlijk een extra administratieve medewerker aangenomen worden.

Oei , aan het huidige tarief voor het behalen van die KVB 1,2,3,4 verdienen we niet genoeg om die extra administratieve medewerker te betalen.

De eerste prijsstijging is in de maak.

Maar allee, jullie creeëren werk misschien is dat positief !!

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

27-10-2014
17:22

 

@ log:

Ik ben benieuwd wat arbeidsintensiever en duurder is: systematisch al die kaartjes drukken met alle administratieve rompslomp en briefwisseling zoals beschreven door Rudi, of gewoon gegevens online beschikbaar stellen die nu waarschijnlijk toch al worden bijgehouden (met mogelijkheid om zelf uw pasje af te drukken via de eigen account voor diegenen die dit aan de schouw willen ophangen )

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

29-10-2014
10:00

 

Er komt wel een nieuw KVB-x brevet waarop de examinator met een stempel het vorderen kan waarderen. Hieraan is ook zoals in Frankrijk een puntensysteem gekoppeld zodat men bij een overtreding een aantal punten verliest. Om communautaire problemen te vermijden "Stand" of "stenen" roepen in plaats van "relais" en "pierre of cailloux" is één punt kwijt op een massief in Wallonië. Het omgekeerde in Vlaanderen kost je ook één punt en in de klimzalen één pint. Zware overtredingen zoals de naklimmer laten vallen kost je twee punten. Bij het verhuizen zonder helm wordt je brevet ingetrokken. De kaarten, om de administratie te verminderen, zullen binnenkort verkrijgbaar zijn via internet. Om de stempeltjes te bekomen moet je wel een examinatorsvergunning aankopen van 69 Euro, die elk jaar moet vernieuwd worden. De lijst van medewerkende instanties wordt binnenkort gepubliceerd. Meer informatie op.
www.kvbx-brevetten.be

 

 

Kurt D
tooghanger
62 posts

29-10-2014
13:02

 

...en Eddy, heb je de straf niet durven vermelden voor topropen en rapellen in Dave?