Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Vakantie suggesties

Gerre 9 3088 30-11-2014 17:47  

Laatste

Gerre
een waterke aub!
7 posts

4-11-2014
17:57

 

Vakantie suggesties

Vroeger was het makkelijk, met de vrienden een klimtrip plannen en weg. Enkel de bergen of klimwand telde, geen rekening houden met eventuele randactiviteiten. Voor verlof met de vrouw was geen tijd. Ondertussen echter, twee kinderen later, is alles wat minder makkelijk geworden.

De oplossing was Arco Italië, daar konden de twee goed gecombineerd worden. Zwemgelegenheid, winkeltjes, restaurants en natuurlijk een klimwalhalla. De laatste twee jaar hebben we dan ook daar onze verlof doorgebracht.

Nu ben ik, om wat afwisseling te hebben, op zoek naar een gelijkaardige vakantiebestemming. Dat blijkt echter niet simpel te zijn.

Het moet te bereiken zijn met de auto. Pluspunten zijn zwemmogelijkheden, restaurants, een meer, dingen om te bezichtigen, mooie dorpen of steden in de buurt, enz. Natuurlijk moet er ook geklommen kunnen worden, liefst multipitch, met een niet te grote moeilijkheidsgraad.

Heeft er hier iemand enige suggesties om mij op weg te helpen?

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

4-11-2014
18:17

www
 

De Provence? De streek van Buis les Barronies, Vaison La Romaine.

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

4-11-2014
19:18

www
 

Orpierre,

Een groot zwemmeer in de buurt
Voor de rest wel wat desolater

 

 

tomice
een waterke aub!
11 posts

4-11-2014
20:14

 

Sierra De Guara

Kijk eens op internet naar de Sierra de Guara, net voor de Spaanse Pyreneen. Altijd goed weer, prachtige klimroutes in Rodellar en Alquezar. Fantastisch voor canyoning , zelfs met kinderen (vanaf 8j). Hier enkele van mijn youtube filmpjes over canyons in de streek:
Oscuros Balcez : https://www.youtube.com/watch?v=7uA6LWbiHTM . Dit was een vrij korte canyon (4u) en voor iedereen doenbaar (kleine rappels en jumps tot 9m)
Gorgas Negras : https://www.youtube.com/watch?v=2HiA8jTP-zM . Dit was een lange canyon (11,5u) die fysiek zwaarder was en ook met hogere rappels
Peonera : https://www.youtube.com/watch?v=XW3livprRVI . Dit was een canyon van een 6-tal uur die met de kinderen gedaan hebben

 

 

Gerre
een waterke aub!
7 posts

8-11-2014
09:55

 

Bedankt al voor de reacties, ik zal nu wat opzoekwerk hebben alvorens een keuze te maken.

 

 

mountbow
een waterke aub!
9 posts

13-11-2014
21:57

 

Om een beetje in de sfeer van Arco te blijven;

Finale Ligure is super; het ligt net in de oksel van Italië bij Genova, vlak aan de zee. Er zijn een aantal leuke grotten ook (grotta dell'edera), en een dws van een paar kilometer! Het dorpje zelf is ook erg gezellig (er mogen geen auto's in).

Mijn andere favoriete klimplek in Italië is het gebied rond het Comomeer (Lecco). Veel verschillende soorten klimgebieden (laaggelegen aan het meer, hoger gelegen, sport en multipitch, ...) en een geweldig mooie omgeving... Met een beetje geluk kom je ook George Clooney tegen Rond het meer is vanalles te doen, en er zijn ook kleine strandjes hier en daar.

 

 

Gerre
een waterke aub!
7 posts

14-11-2014
18:27

 

Klinkt ook zeer interessant, bedankt voor de info, ik bekijk het zeker.

 

 

M on a Wall
een waterke aub!
17 posts

18-11-2014
12:46

 

gorge du verdon / castellane is ook een aanrader

 

 

Wim Verhoeven
een waterke aub!
5 posts

30-11-2014
17:47

www