Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Groei klimzalen in Oost-Vlaanderen

Guido 1 2057 16-11-2014 11:03  

Laatste

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

16-11-2014
11:17

www
 

Groei klimzalen in Oost-Vlaanderen

Net lees ik dat er een 2tal klimzaaltjes bijkomen in Oost Vlaanderen. In de eerste plaats zou ik zeggen: "prima", maar...Er is al planning (droom) aan een derde...
Hoe gaan die allemaal het hoofd boven water houden?
Nu weet ik dat clubs trachten zichzelf in leven te houden, ze kunnen dat op verschillende manieren.
Eén is een eigen klimzaal.
Twee is activiteiten aan te beiden die mensen aantrekken.
Natuurlijk kan je proberen beide te doen maar dan merk ik op dat er al snel een soort prijsverschil ontstaat in de aanbieding van een activiteit en of dienst. En club die een zaal moet onderhouden zal meer centen nodig hebben...

Wij hebben in het Gentse een mooie klimzaal, akkoord die heeft banden met een club, niet ideaal maar ze is er en mag gezien worden. Persoonlijk hoop ik dat ze een lang leve in het vooruitzicht heeft. (de insiders weten dat ik oorspronkelijk niet 100% akkoord was, maar de reden was gelegen in van wie komen de centen - iets wat nu een oplossing heeft gekregen met resultaat: de zaal is er!)

Ik wil gewoon hier een gedachtewisseling en geen echte polemiek opstarten wat jullie zienswijze is, in de hoop dat we toch gaan inzien dat we in Oost Vlaanderen iets hebben dat de moeite waard is en dat samenwerking tussen de clubs geen concurrentieslag wordt waar enkel verliezers zullen zijn.