Heb je wat te koop of ben je op zoek naar een tweedehandse item? Hier moet je wezen! Ook voor verloren voorwerpen. Inlichtingen vragen doe je in het café!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

beste reisweg "vieux campeur" Parijs

lkristofl 5 1685 27-1-2015 21:31  

Laatste

lkristofl
tooghanger
56 posts

25-1-2015
11:38

 

beste reisweg "vieux campeur" Parijs

De oudere topics geven weinig concrete info... Hoe geraak ik het gemakkelijkste bij AVC? Niet met de thalys, voor dat geld ga ik wel een weekendje naar de bergen.... Ik dacht eerder aan een combo auto tot een voorstad van Parijs (goedkoper parkeren?) en metro. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

Kristof

 

 

Stijn
tooghanger
123 posts

25-1-2015
23:04

www
 

Als je buiten het centrum wilt parkeren, kies dan voor een voorstad waar de RER ook stopt (http://www.ratp.fr/informer/pdf/orienter/f_plan.php?loc=reseaux&nompdf=rer&fm=gif). SurvilliersFosses ligt vlakbij de A1 (BXL-Parijs) en nog voor de plek waar de opstoppingen richting Parijs beginnen. In bvb Gare du Nord kan je dan overstappen op de metro. kijk wel de dienstregelingen na, niet alle haltes worden altijd bediend. (zowel RER als metro. zeker voor het terugkeren: sommige lijnen splitsen op)

De keren dat ik in Parijs bij de VC ben geweest, ben ik gewoon tot daar gereden en vlakbij parking gezocht. weliswaar al weer een jaar of 3 geleden dat ik nog regelmatig in Parijs kwam

 

 

Stijn
tooghanger
123 posts

25-1-2015
23:08

www
 

weliswaar een kleine bedenking: de brandstof en peage gaat je meer kosten dan wat je wint door in de vieux campeur te shoppen in vergelijking met winkels hier.

Dan kan je beter voor het geld van je Thalys ticket dat je niet wilt kopen naar Chamonix op vakantie gaan en als je daar dan toch bent ter plaatse inkopen

 

 

lkristofl
tooghanger
56 posts

26-1-2015
17:54

 

Bedankt voor de info Stijn! We zijn met vier, dus de kosten van benzine en peage vallen wel mee dan.... Het is eerder iets in de trent van het nuttige aan het aangename paren en laat ons zeggen dat de VC het aangename is

 

 

Werner
waar is mijn persoonlijke barkruk?
509 posts

27-1-2015
21:31

 

Wij vonden steeds parking in de buurt van het Panthéon. Het was nog in de tijd dat er met de Bergpallieters steeds een expeditiedossier ingediend werd waardoor we genoten van grote kortingen. #nostalgie