Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Rock warrior's way vs KVB

Vinz 1 2263 12-2-2015 15:59  

Laatste

Vinz
waar is mijn persoonlijke barkruk?
748 posts

12-2-2015
15:59

 

Rock warrior's way vs KVB

In het laatste KBF magazine geeft Arno Ilgner wat meer uitleg over de methodes uit zijn boek de Rock warrior's way. En dan stelt het Kbf magazine de vraag. 'Over dat proces gesproken wij in vlaanderen zijn trots op onze Kvb's'

Kvb's gaan vergelijken met de methode uitgeschreven in dat boek is wat ver gezocht.

Alsook de uniformiteit waar over gesproken word is er niet echt de clubs evalueren allemaal op een andere manier.

Een voorbeeld van KVB 2 en 3
Een voorklimmersval of een voorklimmer opvangen komt maar zelden aan bod bij het evalueren van de klimmer. Sommige clubs doen het wel bij andere heb ik al gehoord dat een val gesimuleerd word door een zware band te laten vallen. Niet heel uniform denk ik dan.

Een veel voorkomend ongeval is dat de klimmer niet op de grond valt maar te hard tegen de rots knalt. Vaak heeft dit te maken met dat klimmers blokken boven hun haak of omdat de beveiliger touw inhaalt ipv dynamisch te beveiligen.

Dit kan vermeden worden door wat oefening en uitleg.

Er staan trouwens goede methode's in The Rock warrior's way!

En nu klimmen maar!