Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Klimmen Barcelona

Mees 6 2544 3-3-2016 20:41  

Laatste

Mees
krijg ik een pintje?
39 posts

29-2-2016
20:16

www
 

Klimmen Barcelona

Iemand tips voor rotsklimmen (sport + lange routes) in de regio Barcelona in deze periode?
Max 6e graad, korte aanlopen, geëquipeerd.

Siurana misschien iets te moeilijk ? of toch genoeg 5e à 6e graads routes ?

Merci !

Steven

 

 

Marin
krijg ik een pintje?
35 posts

1-3-2016
11:37

 

Montserrat

You should definitely try Montserrat, plenty of 5, 6 on conglomerate towers. Easy access from Montserrat Monastry, take the cable car to the towers

https://climbing.ilooove.it/spot/montserrat-4

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

3-3-2016
10:18

 

Hey,
zoek ook eens op "espagna climbing tremp"
en "espagna climbing terradets"
Je hebt een erg sympathieke en rustige camping in Ager zoek eens op
"espagna climbing ager". Je had daar een winkeltje, enz. De klimmers uit Barcelona logeren dikwijls rond het meer van "o de terradets" in La guardia de Noguera.
Je hebt daarboven op de wand van de mont sec fabuleuse routes met wel hooggebergte-ambiance in de jaren 80. Een wandeling vanuit Ager rond die Montsec loopt door de fabuleuse vallei van de riu noguera ribagorçana een paar tientallen meters breed met een pad uitgehouwen in de wand naar Pinell. In Ager werden ooit wereldrecords geklopt deltavliegen, dus de "place to be" voor parapente.

www.climb-europe.com/spain/barcelona.htm

Ik heb nog wat oude kaarten van dat gebied maar de topos heb ik niet meer.

 

 

boris
een waterke aub!
14 posts

3-3-2016
11:48

 

Terradets, sportklimmen vanaf 7b+ ofzo, dus niet echt een optie gok ik. Siurana heeft niet echt een groot aanbod aan multipitches, en voor de 5e graadsroutes moet je er helemaal niet zijn.

Montserrat!
Ruime keuze aan zowel sportklimmen als multipitch.
Deze tijd van het jaar zal je waarschijnlijk nog op zuidwanden moeten klimmen (zeker voor het multipitchen) en is El Bruc een goeie uitvalsbasis.
Er zijn enkele sectoren waar een resem aan 5e graad is, maar de 6e en 7e graad domineert toch.
Multipitchen vind je in alle moeilijkheidsgraden, zowel volledig geëquipeerd als trad. Aanloop tussen een halfuur en anderhalf uur.

Meer info voor veel van de populaire multipitches: http://escalatroncs.com/ (wel in Catalaans, maar vaak betere info dan in de topo's.)


 

 

Pieterjan
tooghanger
167 posts

3-3-2016
16:11

 

Pas de la Mala Dona en Pic de Martell (lange routes) nabij Garraf zijn niet slecht als je iets vlakbij Barcelona zoekt. Gelida is ook mooi maar heel druk in het weekend.

Daarnaast heb je ook nog Subirats. Rustiger klimgebied dan de eerder genoemde met veel gemakkelijke routes. En minder gladgeklommen... Topo vind je hier:
https://grupmuntanyasantsadurni.files.wordpress.com/2011/08/ressenyessubirats.pdf

En uiteraard Montserrat zoals hierboven al gezegd is.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

4-3-2016
09:16

 

Mijn excuses om een beetje Monserrat te hebben vergeten. Is inderdaad prachtig en er was/is ook een toffe refuge met een erg sympathieke uitbater. De beklimmingen zijn wel relatief kort en vroeger een beetje overgeequipeerd in vergelijking met andere gebieden. Wel vermijden op feestdagen. Vooral rond mei, enz kun je het vergeten om met de auto, tussen bedevaarders daar boven te geraken. De kabelbaan is dan de beste optie. Maar lange tijd beneden parkeren aan de kabelbaan met een belgische nummerplaat zou ik afraden. We hebben wel altijd een oplossing gevonden. de spaanse bevolking is erg vriendelijken behulpzaam. Je kan het niet vergelijken met de kuststreek. En wat belgische chocolade doet wonderen als je vraagt waar je best de wagen achterlaat. We hebben zelfs de wagen, op hun aanraden, eens twee weken voor de deur van de politie binnen de afsluitingen van het klooster boven mogen parkeren !
In de zomer is het daar ook erg warm. Tijdens sommige periodes mocht er trouwens niet geklommen worden - En we hadden toen het plan om via een GR, als training, naar boven te gaan - drie dagen niks dan verbrande bossen - alles zwart - al onze uitrusting onder de zwarte asse, zowat de triestigste bewustwording die ik heb meegemaakt.