Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

graag info mt blanc/alpinisme

sanderv 4 2618 25-11-2016 21:34  

Laatste

sanderv
een waterke aub!
0 posts

31-8-2016
23:20

 

graag info mt blanc/alpinisme

beste mensen op dit forum,

Sinds vorig jaar ben ik samen met een goede vriend GR routes beginnen doen door de pyreneeën. Begin juli hadden we nog heel wat problemen met ijs/ sneeuw op de paden waardoor we niet verder konden.
Nu zijn we net teruggekomen van een weekje wandelen in de alpen waar we in Chamonix de Mont Blanc hebben kunnen bezichtigen. Aangezien we beiden van zins waren om volgend jaar eens een gooi te doen naar de top (mits degelijke voorbereiding), vragen we ons af hoe we degelijk aan dit avontuur zouden kunnen beginnen. alpinisme is iets waar we beiden geen enkel verstand van hebben. Ikzelf heb wel wat ervaring met knopen als ex militair . Maar op het gebied van sneeuw en gletsjerijs zijn we beiden nieuw.
Hoe kunnen wij ons degelijk voorbereiden om volgend jaar de besneeuwde passages zonder risico te ondernemen?

Alvast bedankt,

Sander

 

 

- Koen -
vaste klant
341 posts

2-9-2016
08:54

 

gewoon gaan!

Gewoon gaan mannen, met doorzettingsvermogen bereikt de slak de ark!

Hahahaha, al goed dat jullie niet het idee hebben opgevat om de K2 te gaan doen, omdat die er mooi bij ligt!

Toch maar best wat scholing volgen of als je niet kan wachten een dure gids betalen, anders zou het wel eens fout kunnen aflopen!

 

 

guide moustache
krijg ik een pintje?
24 posts

26-9-2016
13:10

 

mont blanc

Beste,
"gewoon gaan" is wel zeer simpel, een cursus volgen op een paar maand, indien de MB voor volgend jaar op jullie programma staat, is ook zeer kort, dan raad ik een gids aan wat het ook kost.
Oftewel neemt ge de tijd en volgde een degelijke opleiding .
Succes

 

 

bartcockx
tooghanger
76 posts

25-11-2016
21:34

 

Ik zou overwegen om een stage te volgen. De kans dat jullie na de MtBlanc meer en meer het hooggebergte in trekken is aanzienlijk.
De voldoening om de mtblanc te doen op volledig zelfstandige basis geeft ook veel meer voldoening dan een gids volgen. En op zich is dat helemaal niet onbereikbaar: Eerst gewoon een stage volgen en dan 'gewoon gaan'