De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Wil niet discrimineren, maar....

BZ 44 3238 27-2-2006 16:28  

Laatste

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

9-2-2006
17:57

 

Wil niet discrimineren, maar....

Ga onmiddellijk to the point komen:
Voetbal is voor watjes!!!!

Heb deze discussie al een aantal gekeer gevoerd en had graag jullie commentaar er over gehad.
Ze verdienen veel te veel, moeten ocharme max 2x week 90min "sporten", vallen bij het minste contact op de grond en vragen om verzorging, zijn op hun 30e "op". Plus het ergste dan nog, het zou onze nationale sport moeten zijn, maar waar zijn die resultaten dan???
Tennis dan, justine en kimmeke, wielrennen, vogelepik, zeilen en vooral klimmen, daar hebben we nog kampioenen in.
Maar om niet af te wijken, mijn stelling is: zet die mannen onder een berg en ze zouden al om vervanging vragen onder de boomgrens, zet ze aan een massief en ze zouden al gemasseerd willen worden bij het tweede setje, maw voetballers zijn sisi's om het in mijn woorden te zeggen!
Allez ja, ik hoop dat ik niet te veel mensen tegen hun schenen stamp om het in hun termen te zeggen, maar zie hier mijn ongezouten mening!!!
Graag jullie commentaar
 
----------------
Geef mij een rots en ik kruip er op!

 

 

J.BL
tooghanger
197 posts
"If we are what we eat, I'm Cheap, Fast and Easy."

9-2-2006
17:57

 

Yeah! Amen.

 

 

Renaat
soms ga ik ook klimmen
1178 posts

9-2-2006
17:57

www
 

pfffff...
 
----------------
mok mo dat buust...

 

 

Matti
vaste klant
499 posts

9-2-2006
17:57

www
 

niet akkoord!
1. topsporters trainen wel meer dan dat je zou denken van TV.
2. topsporters kunnen zich geen blessures veroorloven, als gij je vinger verstuikt bij een route dan rust je gewoon. Bij topsporters gaat dat moeilijk, dan gaat er heel wat aan hun neus voorbij. 1 missstap kan reeds fin de carriere zijn. Het is dan toch logisch dat ze voorzichtiger zijn.
3. aan topsport gaan ook jaren van training vooraf, lang voor de mens in questie een rooie duit verdiend heeft.
4. Bij voetbal kan je natuurlijk bij sommige spelers ook een groot SHOW-talent ontwaren...
5. Avonturiers zolas Dansecour, gebroeders Huber zijn ook professionele topsporters. Zij verdienen ook hun brood met sporten en als zij wat voor hebben zal het ook wel sterk in hun kassa zitten.

als
Alpien klimmen = niet vallen
dan
topsport = niet mislukken

vind die opmerking nogal goedkoop geplaatst

 

 

fieke
soms ga ik ook klimmen
1154 posts

9-2-2006
17:57

 

Lijkt me een beetj zever hoor. (Niet dat ik voor voetballers ben) Elk heeft toch z'n eigen specialiteit. Da's zelfs binnen 't klimmen zo.
't Is niet omdat bv. iemand deftig kan boulderen dat ge die op nen ijsklimwand moet zetten. Bij mij zou't rap sisi in mijn kuiten zijn (en daarna lekkere massage, héhé)

En dan nog: wie beweert er dat gij 2 uur over't veld zou kunnen lopen??? Wie weet struikelt ge wel over uw veters

 
[last edited on 2003.09.17 14:52:10]

 

 

DE LODE
waar is mijn persoonlijke barkruk?
557 posts
DE LODE (LHFAM)

9-2-2006
17:57

 

Die sporten kunt ge moeilijk vergelijken en je schrijft een macho-karakter toe aan de klimsport, BAH!!!
 
----------------
DE LODE (LHFAM)

 

 

Werner
waar is mijn persoonlijke barkruk?
509 posts

9-2-2006
17:57

 

voetbalspel vs. klimsport

Iedereen doet waar hij/zij goed in is. Stel dat alle voetballers klimmers zouden worden??? Dan zijn zelfs die 300 belgische massieven te klein.

Respecteer elkaar!

Werner

... maar 'k zou ook wel graag wat meer verdienen.


 
----------------
"De mens die het meest geleefd heeft is niet hij, die de meeste jaren telt,
doch hij, die het 't diepst ervaren heeft." (J.J. Rousseau)

 

 

Gert
krijg ik een pintje?
25 posts
gelukkig zijn is niet een doel, het is een manier van leven.

9-2-2006
17:57

www
 

ik denk dat de frustratie komt van die match met brugge

ik hoorde er net nog een deel op IRC opmerkingen over maken die mss in dat daglicht kan geplaast worden.


voetbal = populair en dat = meer geld in roulatie.

omdat de sport makkelijk toegankelijk is en je in elke wijk wel ergens een plein vind waar die klein mannen kunnen sjotten.

had ik anderzijds ook wel een paar massiefkes in mijne tuin gehad, alhoewel da uurke of 2 rijden nu ook nie ZO erg is
 
----------------
gelukkig zijn is niet een doel, het is een manier van leven.

 

 

Bart Van Gasse
moderator
1471 posts
Many people would sooner die than think; in fact, they do so. (Bertrand Russell)

9-2-2006
17:57

 

Ik denk ook wel dat voetballers niet zó weinig trainen als sommige mensen denken. Maar omdat het zo'n bekende sport is, verdienen ze er wel meer geld en aandacht mee (tov andere sporten). En dat ze zich van het minste laten vallen, heeft volgens mij ook niets te maken met dat ze sisi's zouden zijn, maar alles met dat ze er misschien een vrije trap of zo voor krijgen of de tegenstander een kaart (waarmee ik natuurlijk ook niet wil zeggen dat ik me kan vinden in die mentaliteit).
Trouwens, volgens mij zijn er ook veel mensen die denken over klimmen: 'Sarkany wereldkampioen? Ja maar, zo speciaal is dat nu ook weer niet: in zo'n kleine sport heb je gewoon veel minder concurrentie' (Voor alle duidelijk, dit is niet mijn standpunt, hoor )
 
----------------
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. (Oscar Wilde)

 

 

cube
vaste klant
226 posts

9-2-2006
17:57

 

elke sport

elke sport heeft zijn charmes, bloopers, helden en ook voor- en tegenstanders...............Het voetbal omschrijven als een mietjessport vind ik nogal cru; veel conditie karakter en techniek voor nodig mijn gedacht!
 
----------------
Ké dan GrEeTzZzZz!

 

 

cube
vaste klant
226 posts

9-2-2006
17:57

 

massieven

was het maar waar dat we er 300 hadden...........
192 massieven volgens de BCN
 
----------------
Ké dan GrEeTzZzZz!

 

 

Thorgal
be carefull with that axe
243 posts

9-2-2006
17:57

 

Voetbal is een spelletje.
Wielrennen is een Sport.
Klimmen is een levenswijze!

Het interesseert mij geen bal, maar:
- hoe meer mensen naar de voetbal gaan in't weekend (actief of passief), hoe minder er gaan klimmen.
- hoe meer mensen op het strand gaan liggen (al dan niet in Bredene ), hoe minder er aan de rotsen hangen.
 
----------------
Bij alle nevels van de Niflheim!!

 

 

fieke
soms ga ik ook klimmen
1154 posts

9-2-2006
17:57

 

Groot gelijk Thorgal!!!
 
----------------
One cannot plan adventures...
...the best one can do is allow them to happen!

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

9-2-2006
17:57

 

Rechtzettingske

Bedankt voor de reactie mannen, wil nog even iets rechtzetten, heb het niet zozeer over de mannen die voetbal als topsport beoefenen, waarvoor ik veel respect betuig en idd ieder zijn ding. Die gasten moeten idd hard trainen en ok die verdienen veel, maar moeten ook tegen hun 35 "binnen" zijn...
Maar het gaat er mij meer hoe het hele wereldje daar rond draait, gewoon het concept, plus nog iets: je kunt ze er een voor een uitpikken hoor die sjotters, streken van hier tot ginder, nen uitgebouwde auto(hier ga ik waarschijnlijk weer mensen mee kwetsen, sorry hiervoor), maar dat is dan weer een andere discussie.
De vraag die ik al van veel voetballers gekregen heb, waarschijnlijk meer van jullie ook: Waarom klimmen jullie??? Dan stel ik mij de vraag: waarom voetballen???
Allez ja, soit, de meesten van jullie zullen nu al wel een beeld van me hebben. Wou hier niets verkeerd mee bedoelen en mijn eigenlijke conclusie is: ieder zijn ding en ieder zijn mening!


 
----------------
Geef mij een rots en ik kruip er op!

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

9-2-2006
17:57

www
 

Ik ga niet zeggen dat het een sport voor mietjes is. Maar alles wat ze der rond maken, daar krijg ik het sch**t van.
sport op tv staat bijna altijd gelijk aan voetbal.
Zetten ze een hele stad op z'n kop voor een sport, 9 van de 10 keer zijn het voetbal hooligans.
Kijk maar naar het WK hier in belgie een paar jaar terug.

De sport, ok, de media hype, nee dank u
 
----------------
"Where does all the white go when the snow melts ?"

 

 

Werner
waar is mijn persoonlijke barkruk?
509 posts

9-2-2006
17:57

 

mediahype? Er zijn dan toch genoeg mensen die er willen naar kijken hé.

Ik alvast niet! Onzen ouden TV (merci é Wim) kan geen posten houden.
 
----------------
"De mens die het meest geleefd heeft is niet hij, die de meeste jaren telt,
doch hij, die het 't diepst ervaren heeft." (J.J. Rousseau)

 

 

Roel 1
vaste klant
339 posts

9-2-2006
17:57

 

Tja, ik speel zelf voetbal en ben een overtuigde voetbalsupporter (jarenlang abonnee geweest op Anderlecht, nu niet meer te combineren met mijn werk), maar ik vind zelf ook dat de mentaliteit van de voetballers rot is hoor. Ik zou in dat wereldje absoluut niet kunnen meedraaien.

Enkele opmerkingen nog:

- Zoveel trainen die mannen nu ook weer niet hoor. De dag van de match trainen ze niet, de dag na de match 1.5 uurke loslopen, en dan hebben ze meestal nog ne rustdag. Ik denk niet dat er bij zijn die soms 5 uur op een dag trainen, behalve misschien degenen die moeten revalideren.
- Ze verdienen ongelofelijk veel. Ik ken er een paar persoonlijk, en die spelen niet bij een topclub (Antwerp en STVV), maar die hun loon overstijgt het mijne toch vlot met een factor 10 (zonder premies uiteraard). Bij Anderlecht kan dat gerust nog eens 3 keer zoveel zijn, om van het buitenland nog maar te zwijgen. Dat ze zoveel moeten verdienen omdat ze maar een korte carrièe hebben, vind ik bullshit. Niemand houdt ze tegen om na hun loopbaan ergens gewoon te gaan werken, maar dat zijn ze niet gewoon natuurlijk. 32 u per week (of hoeveel is dat tegenwoordig), komaan zeg!?!
- Dat vallen is natuurlijk meestal om vrije trappen te versieren en kaarten aan te naaien (I hate that!!), maar ik kan u verzekeren dat er soms ook echt harde contacten gebeuren hoor. Er zijn niet voor niks zoveel blessures in de voetbalwereld.
- Voetballers zijn sissi's? Als Anderlecht speelt zoals gisteren vind ik van wel ja (dat lag wel vooral aan de trainer, maar dat is weer een ander verhaal).

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

9-2-2006
17:57

 

Moest er niet zo'n grote commerce rond zijn zou wat die voetballers uitbetaald krijgen toch een stuk lager zijn. Het is een feit dat het een heel toegangkelijke sport is voor de grote massa, eenvoudige spelregels en makkelijk te volgen.
Conditioneel sissis? 't is waar dat ze in vergelijking met een hoop andere sporten minder trainen. Maar niet elke voetballer z'n conditie is zo belabberd als die van Ronaldo die niet meer moet doen dan op de juiste plaats te staan om weer ene te scoren. Er zijn ook een hoop hardwerkende voetballers die 90 min (plus eventuele verlengingen) het ganse veld afdweilen. En een paar foute passes en je bent de lul van de match
trouwens, om eerlijk te zijn, is de conditie van een klimmer altijd van die aard dat ie ganse alpine tochten kan doen, met volle bepakking zonder veel afzien? Uitblinken in je sport staat niet (altijd) synoniem met een conditionele topper te zijn. Een potige speerwerpster ligt na een 100m sprint ook met haar tenen in de lucht, is ze daarom een minderwaardig sportster?

 

 

Stiaanke
Water? Alleen om te blussen!
297 posts

9-2-2006
17:57

 

Leve het voetbal ... en de andere sporten!

Nog goed dat er voetballers zijn ...
Zet deze eens allemaal op een zondag op de Belgische rotskes ...

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

9-2-2006
17:57

 

mischien krijgen we dan een cross over tussen klimmen en voetballen, klimballen ofzo?