De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

de nieuwe is er

ruth 37 2158 22-4-2005 13:11  

Laatste

FL
soms ga ik ook klimmen
2239 posts

20-4-2005
13:41

 


( ga zedenleer volgen=vrij en zelfstandig denken en handelen, op een vrijzinnige humanistische basis:
*a-dogmatische zonder leer- of geloofsregels en
*door de mens en zijn geluk centraal te stellen)

Hier klopt iets niet.

a-dogmatisch/zonder leerregels --> volgens mij lijkt dat op het eerste dogma of leerregel van het humanisme! (contradictie?)

Als je alle dogma's en leerregels weglaat, moet je ook openstaan voor de mogelijkheid van het transcedente, een godheid en de mogelijkheid dat dat transcedente of die god ook nog eensregelgevend zou kunnen zijn! Als dit laaste waar is, dan hoeven de regels die in een godsdienst/levensvisie voorkomen geen basis te zijn waarop je verder werkt, maar zijn ze een logisch gevolg er van.
Dit is mijn probleem met het humanisme. Niet zozeer dat god er niet in voorkomt of dat er onlogisch opbouw van de visie is, maar wel dat de er een fout in de allereeste regel staat. Het is juist zoals een computerprogramma, perfect opgebouwd, maar er staat een foutje in de eerste regel wardoor het hele ding niet meer functioneert.

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

20-4-2005
18:55

 


ppppfffffff de kerk ; dat is niet meer van dezen tijd katholieken, joden, moslims, hindoes,...,... allemaal ene pot nat van belangen en lobbyen,...,...



pppppfffff en voeg in dezelfde gedachtengegang daar maar ook het humanistisch verbond en de vrijmetselarij aan het lijstje toe toe

 
----------------
Do not feed the wildlife!

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

20-4-2005
19:49

 

Mag ik eens eerlijk zijn wat de nieuwe betreft?

I don't give a shit!
 
----------------
Alles kan beter...

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

20-4-2005
20:02

www
 

Natzinger gaan ze hem nu noemen
 
----------------
Hotspots, de G-plek van de Wardriver!!

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

20-4-2005
20:02

 


Natzinger gaan ze hem nu noemen


Precies nog al eens ergens gelezen
 
----------------
Alles kan beter...

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

20-4-2005
20:04

 

heb ook al zoiets gehoord van 'pantserpaus'
 
----------------
www.bergsportfoto.be ===> site die nogmaals wordt vernieuwd...ge gaat verschieten

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

20-4-2005
20:19

 

http://img151.echo.cx/img151/9539/nazinger2jh.jpg

hij is een dag verkozen, en dat staat al een eindje op het net ...

 

 

cube
vaste klant
226 posts

20-4-2005
20:47

 

ach ja de meningen verschillen maar ik denk dat het humanisme toch het meest menselijke is.

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

20-4-2005
22:23

www
 

Euh, hallo, volgens mij is zo ongeveer elke Duitser die toenertijd zijn jeugdjaren beleefde lid geweest van de Hitlerjugend. Op enkel en alleen dat punt iemand veroordelen vind ik idioot. Negen kansen van de tien wist hij nog eens niet wat hij daarbij deed. Iedereen was erbij en ook zijn ouders waren zo vriendelijk hem erbij in te schrijven.
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik deze paus een goed idee vindt. Het heeft enigzins iets van zelfmoord om deze persoon te verkiezen als leider van een zinkend schip. Maar idd, er wakker van liggen zal ik niet doen. De rotsen zijn mijn religie
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

20-4-2005
22:50

 


De rotsen zijn mijn religie


Amen to that ! (morgen in Freyr nog eens die religie beoefenen)
 
----------------
"Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it."

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

20-4-2005
23:29

www
 


The mountains are my church

Als niemand dat ooit eerder gezegd heeft, dan ben ik nu de eerste.

G

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

20-4-2005
23:33

 



Climbing is my religion


 
----------------
Do not feed the wildlife!

 

 

popol
bleau-kids generator
2947 posts
late night spammer

21-4-2005
01:19

 


Eindbalans, de grootste fout die kon gemaakt worden, is gemaakt...de kerk heeft een immense kans gemist...



Hiermee wil ik niet zeggen dat ik deze paus een goed idee vindt. Het heeft enigzins iets van zelfmoord om deze persoon te verkiezen als leider van een zinkend schip.


Hoor julliezelf spreken. Alsof jullie morgen massaal weer naar de kerk getrokken zouden zijn als er een vooruitstrevende paus zou zijn gekozen
Wees eerlijk, voor de meesten onder jullie is dit in feite een non-event. Ik snap niet waarom er zoveel over gesproken wordt... beïnvloeding door de media?

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

21-4-2005
05:27

www
 

De Media wordt stillaan de 4de macht genoemd...
Denk daar maar is over na...
 
----------------
Hotspots, de G-plek van de Wardriver!!

 

 

Lieven
waar is mijn persoonlijke barkruk?
646 posts

21-4-2005
08:56

 

Ik zal daar eens heel goed over nadenken. Ist goe, kju?
 
----------------
"La mer c'est dégueulasse, les poissons baisent dedans"

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

21-4-2005
14:36

www
 


Alsof jullie morgen massaal weer naar de kerk getrokken zouden zijn als er een vooruitstrevende paus zou zijn gekozen

Naar de kerk gaan is al lang niet meer aan mij besteed en is ook niet echt relevant maar dat neemt niet weg dat ik het niet slecht zou vinden moest de Kerk als instelling goed draaien en standpunten verdedigen waar ik mij in terug kan vinden. Ik geloof dat de Kerk in deze wereld nog steeds een rol van betekenis kan spelen als diplomatische tussenpersoon of iets dergelijks en denk dat dat ook zeer zeker nodig is. Deze persoon als paus zal de Kerk geen goed doen en de sterke positie die ze innam verzwakken.
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Roby
waar is mijn persoonlijke barkruk?
824 posts
May the best of your past, Be the worst of your future.

22-4-2005
13:12

 

Naar de kerk gaan zou ik voor me zelf erg hypocriet vinden. En eerlijk gezegd zou de kerk meschien wel een bemiddelende rol kunnen spellen, maar ze is daarvoor volgens mij slecht bezig en is kompleet voorbij gestreeft.
Dit alles gezegt moet ik toegeven dat het mij geen barst kan schelen.

En daarbij zondag=klimdag geen tijd om ne onozele te horen preken
 
[last edited on 2005.04.22 13:12:36]