De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Wereldwijd kankergevaar

klimfreak 16 2248 29-11-2005 23:53  

Laatste

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

25-11-2005
17:17

 

Wereldwijd kankergevaar

Vandaag in de krant: Nergens ter wereld nog veilig voor kanker. Noordpool, ontwikkelingslanden, het westen, enz. Nergens ter wereld ben je er veilig voor en nergens worden er deftige inspanningen gedaan om de risico's in te dijken. Zouden de politici zo'n artikel nu lezen, serieus nemen en in hun achterhoofd houden? Of zijn ze te bedeesd om eerlijk en rechtuit te gaan voor de beperking van dieseluitstoot, het halen van kyotonormen, het degelijk controleren van voedingswaren en afremmen van malafide praktijken in de voedingsindustrie? Meer nog, gaan ze in staat zijn het voorbeeld te stellen naar de landen die inhaalmanoevres aan het doen zijn toe?
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

amaat
waar is mijn persoonlijke barkruk?
631 posts

25-11-2005
17:59

www
 

Hummm? inderdaad en wanneer gaan er meer financiële middelen vrijgemaakt worden voor onderzoek naar behandelingen en preventie.
 
----------------
_-*Live to Climb★Climb to Live*-_

 

 


vaste klant
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

27-11-2005
00:57

 

Cliché! Stond in Het Laatste Nieuws zeker?
Een zootje dingen opnoemen die je tegensteken, die dan met kanker in verband brengen, om uiteindelijk te besluiten dat het allemaal de schuld is van de overheid.
Holle taal, onnodig gezaag.
Misschien in het vervolg de krant toch wat kritischer lezen?


Oeoeoeoew kanker! I'm so scared!

----------------
O'clock tick tock

 
[last edited on 2005.11.27 00:57:04]

 

 

amaat
waar is mijn persoonlijke barkruk?
631 posts

27-11-2005
11:32

www
 


Oeoeoeoew kanker! I'm so scared!



tot je er zelf met in contact komt of iemand uit je directe omgeving
 
----------------
_-*Live to Climb★Climb to Live*-_

 

 


vaste klant
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

27-11-2005
13:08

 

Akkoord maar het is gewoon niet nodig om de mensen met dergelijke berichten bang te maken van alles en nog wat. Zolang de ware oorzaken van kanker onbekend zijn, is dat allemaal zever.
 
----------------
O'clock tick tock

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

27-11-2005
13:56

 

Kanker zit overal en kan van het minste en geringste komen...kanker is de ziekte van de 20ste eeuw, waar we verdomme nog niets over weten. We zullen nog eens spreken als je er zelf of iemand uit je nauwe omgeving mee te maken krijgt (al wens ik het je niet toe...)
 
----------------
C'est quand qu'il reneige??

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

27-11-2005
14:46

 

Het is niet kwestie van bang maken maar juist van uw ogen er niet voor dicht te doen. Als we moeten wachten tot er het fijne van geweten is dan zullen we rijkelijk te laat komen.
Overigens, ik ga er al vanuit te sterven aan kanker. Ik heb waarschijnlijk in mijn leven al meer dan genoeg kankerverwekkende stoffen binnengekregen maar het is voor de mensen van de toekomst dat er nog zaken veranderd kunnen worden.
Ik lees trouwens Het Nieuwsblad.
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

27-11-2005
17:56

 

@Ce, misschien zou je maar wel beter schrik hebben om kanker te krijgen.
Als je net zoals ik je eigen vader daar ruim een jaar tegen hebt zien vechten en hem uiteindelijk broodmager als een Biafra kindje in je armen hebt gehad praat je misschien wel anders over.
Beetje domme en kortzichtige opmerking waar je velen hard mee raakt.....

 

 

Joeri DH
krijg ik een pintje?
23 posts

27-11-2005
19:26

 

Wel mijn neef heeft leukemie gehad, mijn dooppeter (mijn neef zijn vader) darmkanker dus ik weet wel wat het is maar ... er is vandaag de dag zoveel om bij stil te staan. Sterven gaan we zoiezo allemaal doen. Hoe?? Wel dat zullen we dan wel zien veronderstel ik. Ik kan maar één ding zeggen, het leven is zoiezo al kort genoeg dus geniet er van ... Het is rapper gedaan dan je denkt.
Toch één opmerking ivm de media ... ze zouden beter zelf de inhoud eens nazien alvorens ze alles te koop geven (cfr. de wagens die in brand gestoken werden in Frankrijk ... werd allemaal in de hand gewerkt door de media. Hoe je het ook draait of keert ...)

 

 


vaste klant
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

27-11-2005
23:38

 

Ik gaf enkel kritiek op media die mensen schrik aanjagen. Het feit dat er veel mensen aan kanker sterven is een reden om voorzichtig te zijn, niet om bang te zijn.
Ik denk niet dat ik ergens insinueer dat kanker niet erg is of dat we niet moeten oppassen.
Als ik onduidelijk was, mijn excuses.
 
----------------
O'clock tick tock

 

 

radic
girl spotter
580 posts
live the life you love, love the life you live

28-11-2005
12:14

www
 

Ik bekijk het positief, als je dus nu nergens meer veilig bent, dan moet ik mij geen zorgen meer maken waar naar waar ik moet gaan om wel veilig te zijn...joepieie!!!
 
----------------
Wat voelt een vlinder in zijn buik als hij verliefd is ?

 

 

haspi
vaste klant
382 posts

28-11-2005
13:22

www
 

onderzoek mag dan al nodig zijn, eens kanker en alle huidige ziektes bestreden kunnen worden duiken er wel weer nieuwe op
sterven moeten we allemaal, al is de ene manier wel menselijker dan de andere, als we al allemaal eens een beetje meer zouden letten op wat we doen en verbruiken zijn we al een heel eind op weg, en eigenlijk zou de overheid daar al niet moeten in tussenkomen (een naïeve gedachte maar toch)

 

 

Matti
vaste klant
499 posts

29-11-2005
11:38

www
 

hey,

even verder zeveren:

perfectie is een utopisch streefdoel,
leren omgaan met situaties is de realiteit en verre van perfect en in het leven is er maar 1 zekerheid en dat is zelfs een eigenschap van leven.
Mochten we niet kunnen doodgaan, zouden we ook niet leven.

Moest je niet kunnen vallen, zou klimmen dan nog leuk zijn?
 
----------------
muilepletser met ervaring

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

29-11-2005
19:59

 


Mochten we niet kunnen doodgaan, zouden we ook niet leven.
Moest je niet kunnen vallen, zou klimmen dan nog leuk zijn?

Met beide stellingen ga ik akkoord. Het eerste is hetzelfde als zeggen Licht is de afwezigheid van duisternis. Het tweede maakt juist de intrinsieke spelvreugde uit. Het feit van te kunnen falen is essentieel in elk spel. Waar streef je anders nog naar.
Maar wat dergelijke oneliners te maken hebben met het voorgaande, daar geraak ik het spoor bijster.
klimfreak

 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

Kees Breek
vaste klant
278 posts

29-11-2005
21:16

 

Dit is geen nieuws maar een open deur. Kanker is vaak een gevolg van de normale gang van zaken in ons lichaam daar hoef je helemaal geen contact met lichaamsvreemde stoffen of buitensporig veel straling voor te hebben. Afhankelijk van je genetische achtergrond en je leeftijd loop je een zeker risico. Hoe ouder je wordt des te groter de kans dat je aan kanker overlijdt en aangezien we steeds ouder worden neemt de kans op kanker dus toe.
Er zijn inderdaad stoffen en soorten straling die de kans op bepaald type kanker aanzienlijk verhogen, zoals roken voor longkanker en UV bij huidkanker maar in belangrijke mate is kanker een direct gevolg van de manier waarop wij in elkaar zitten en is het dus geen nieuws dat je overal kanker kan krijgen.

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

29-11-2005
23:53

 

We zijn al lang beland in het stadium dat kinderen met kanker geboren worden...

Je gaat niet alleen soms dood aan kanker, je wordt er soms mee geboren ook...