Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

SY ? VIGNOBLES LA PASTORALE PRESERVEE

13 3266 22-6-2007 20:44  

Laatste

Evert
een waterke aub!
3 posts

8-5-2007
19:49

 

reactie op pastorale

Mijn frans is niet zo goed, maar als ik het goed begrepen heb dan heeft de BRT haken gezet in de Pastorale en zijn die vervolgens weer verwijderd.

Zeker nu reanimator een discussie is gestart over de behaking in Belgie in makkelijke routes wil ik ook graag mijn visie geven.

Wanneer een route is ingericht om te klimmen op haken, dan ben ik er voorstander van om veiligheid voorop te stellen. Dit betekent goede haken op een normale afstand. In bijvoorbeeld Dave vind ik de afstand naar de eerste haak in veel routes te groot.

De Pastorale in Sy is echter een route die van oudsher met nuts en friends moet worden geklommen en die kan ook prima worden afgezekerd. Voor iedereen die wat ervaring heeft in het leggen van eigen zekeringsmateriaal is in die route de veiligheid geen probleem. Ik zou voor zulke klassieke lijnen graag de traditie in ere houden.

Gr. Evert

 

 

Paul Lahaye
tooghanger
84 posts

8-5-2007
20:22

 

Haken zijn hier onzin!

In deze route horen geen haken Ook als 6a+ je max is kun je dit veilig afzekeren. "La Pastorale" is een mega-klassieker in Sy en moet deze ambience ook houden, als je dit niet durft te klimmen ga je maar in een van de andere mooie routes (wel met haken) op dit massief klimmen.

 

 

kobe
tooghanger
146 posts

8-5-2007
21:03

www
 

Belgian Rebolting Team

Voordat iedereen hier zijn beklag doet!
zie http://www.rebolting.be

de situatie is reeds aangepast!

Kobe Bellinkx
Belgian Rebolting Team
 
[last edited on 2007.05.08 21:03:19]

 

 

bigwallollie
tooghanger
71 posts

8-5-2007
21:14

www
 

Als je niets doet, doe je ook niets fout ?

Als je niets doet, doe je ook niets fout ?
Inderdaad Kobe !
Misschien iets te snel de boor in de gang getrokken...
Waarna een paar overdreven emails volgden...
Maar alles werd op een volwassen manier in ere en geweten hersteld!
Keep up the good work !

Have Fun
Olivier Coenen
oprichter Belgian Rebolting Team

ps. weet je wat de Engelsen in The Peak laatst tegen me zeiden over behaken ; alles of niets !!!
Think about it

 

 

Gunther
vaste klant
374 posts

8-5-2007
22:09

 

Respect for BRT !


Komaan hé, deze mogelijke error van het BRT valt in het niet bij die prestaties van die mannen / vrouwen om te saneren, te kuisen... etc...

En dat ene JC uit Luik wel houdt van een potje controverse - what else is new? - it keeps things alive that's all...

BRT, keep up the good work.

G

 

 

Guy Van den Bergh
laatst gezien op de Al'Legne
511 posts

8-5-2007
22:15

 

zagen en klagen daar krijg ik stenen kloten van.... (cpex)

Vittoz, ik snap echt niet waarom ge hier komt zagen en klagen over zaken die allang opnieuw zijn recht gezet! Ze hadden er beter alles uit gedaan!
Trouwens in comblain la tour hebben ze mooie zaken gedaan en een paar oude routes perfect geherequipeerd! Snap niet waarom ge daar ook weer over zit te melken.

 

 

kobe
tooghanger
146 posts

9-5-2007
18:31

www
 

La traduction en francais des mots sur le BRT site.

22 April Sy. Après la réaction de plusieurs l'ouvreurs de voies concernant le réequipement de 'la pastorale', on va corrigé les chose avec la cöoperation des personnes concernés.
Une chose regretable. 'La pastorale' est une voie qui fonctionne de 'voie école pour placement de coinceurs' comme entrainement pour les Alpes. Nous sommes toujours près pour corriger, discuter,.. Nous sommes là pour trouver une solution ensemble. Pour prendre des décission correcte dans le réequipement il faut savoir l'histoire de la voie. Pas toujours évident pour plusieurs raisons.

5 mai. Sy. Un meeting avec l'ouvreur originel de 'la pastorale' mr Jacky Delderenne et plusieurs grimpeur Liègeois.
Six broches sont enlevé dans 'la pastoral' avec la cöoperation de Jacky, par le Belgian Rebolting Team. Quelques Grand noms dans le monde de la grimpe comme Lionel Terray, Patrick Edlinger sont déjà passé dans la voie.
Maintenant restaurer dans sont engagement originale, parfait sur coinceurs et friends.
Quant tu fait rien, tu ne fait pas de mauvais?
Parce que ce jour là il y avais beaucoup experts Wallon surplace, on réequipe ensemble 'la persévérence' (L1) avec le même nombre de clous.

Kobe Bellinkx
Belgian Rebolting Team

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

9-5-2007
23:28

www
 


weet je wat de Engelsen in The Peak laatst tegen me zeiden over behaken ; alles of niets !!!


Dat noem ik pas consequent

Allez Kobe, keer maar weer en slijp die ganse ijzerwinkel maar uit de Pastorale. Die oude Belgen waren dus blijkbaar toch watjes met hun scheefgeslagen plaatijzer...

Ik durf wedden dat ze zelf met hun voeten op de geklopte haken stonden!

G

 

 

teaser
tooghanger
73 posts

10-5-2007
09:21

 

Chapeau Kobe, dat je nog onder zulke omstandigheden wilt blijven verder werken!
Van die "zelfverklaarde behoeders van het zuivere klimmen" zou ieder normaal mens het toch op zijn heupen krijgen.Na 44 jaar nog "eigendomsrechten " komen opeisen van een route.....da ze godverdoemme ne Chouffe gaan drinken!
Snap het helemaal al niet wat ie hier nog komt emmeren als alles reeds uitgepraat en opgelost is?
Natuurlijk snap ik da wel......

 

 

Gunther
vaste klant
374 posts

10-5-2007
11:42

 

Hoe vertaal ik exact "stenen kloten" in het FR?


ik moet het wel just formuleren hé voor ik het post op de site van Vittoz

 

 

teaser
tooghanger
73 posts

10-5-2007
12:04

 

Wat denk je van " des couilles du pierre"....

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

10-5-2007
12:09

www
 

Stenen kloten...

Ik denk dat ik de mijn als klemblok ga gebruiken volgende keer dat ik in Sy klim!

Qu'il est difficile de plaire à tout le monde!
 
----------------
Think different!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

7-8-2007
08:49

 

------------------
 
[last edited on 2007.08.07 08:49:21]