Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Roche aux Corbeaux (Lompret)

chellio 9 4288 2-2-2009 07:15  

Laatste

chellio
een waterke aub!
3 posts

11-8-2008
22:56

 

Roche aux Corbeaux (Lompret)

Heeft er iemand ervaring met dit massiefje?
Thanks,

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

12-8-2008
07:54

 

Ben er een aantal jaar geleden eens gaan klimmen.

Speciaal massief, wel mooi maar je moet een beetje zoeken in de bossen om het te vinden. De hoofdwand is heel slecht behaakt, maar rechts daarvan ligt er een iets lagere, maar wel redelijk lange wand met daarin goed afgezekerde routes. Niveau's zijn niet aangeduid en juist inschatten is dus de boodschap. Misschien heb ik wel nog iets dat op een topo lijkt. Ik zal deze avond thuis eens zoeken.

 

 

FL
soms ga ik ook klimmen
2239 posts

13-8-2008
21:08

 

Ik ben er een gisteren eens gaan klimmen.


je moet een beetje zoeken in de bossen om het te vinden.


Dit lijkt me een understatement Lieven. het blijkt makelijker te bereiken te zijn door in Lompret de baan richting Aublain te nemen en het eerste bosweggetje rechts in te gaan (auto parkeren tegenover de puinhopen van de steengroeve). De rotsen ligen zon 400 meter verder.

Let op als je toch vanuit Lompret vertrekt, dan kom je eerste een andere mooie wand tegen, maar daar staan slecht een 5-tal routes in met oude equipering. Voor alle massiefjes daar, oppassen voor losse stenen!

Ofwel heb ik slecht gekeken, ofwel is de equipering van de meest rechtse wand niet veel soeps (meer). Is die wand gedesequipeerd? Hier en daar een slaghaak, maar dat was het. Onderaan de rotsen zie je wel wit geverfde strepen waar namen van routes stonden/moeten komen (?).

De hoofdwand (of heb ik ergens nog een stuk gemist?) is nogal variabel van equipering, van zeeeer oude slaghaken tot blinkende gelijmde brochen.

Inschatten van het niveau is niet makkelijk. Iemand een idee van Piolamania? (blinkende broches)

We zijn er nog een klimmer tegengekomen die een topo van 40 jaar geleden bij had. Iemand die die heeft liggen?


Have fun en laat ons weten hoe het bevallen is

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

13-8-2008
21:21

 

Het is ondertussen al wel wat jaren geleden dat ik daar langskwam en wij hadden toen een supergoeie beschrijving gekregen van theboss

 

 

Kees Breek
vaste klant
278 posts

13-8-2008
22:15

 

Het zou natuurlijk wel helpen als je de routes die je geprobeerd hebt invoert in de database en aan geeft wat volgens jou de moeilijkheidsgraad is.

 

 

chellio
een waterke aub!
3 posts

13-8-2008
22:16

 

Vorig zomer ben ik die man ook tegengekomen. Na enkele maanden heeft hij mij die topo per mail (ingescand en niet de beste kwaliteit) doorgestuurd. Geef je mail adres en ik stuur hem door.
Ik laat zeker en vast weten hoe het is geweest.

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

14-8-2008
09:15

 

Allez!

Er zijn nog zo veel van dit soort rotsmassieven in Belgie te vinden waar de status (toegang, eigendom, beheer) onduidelijk is. Maar waar wel best aardig geklommen kan worden! Af en toe is er ineens iemand die een aantal routes behaakt (zoals hier ineens een aantal routes met brochen), hoewel onduidelijk blijft of dit mag en kan. Ik vind het onbegrijpelijk dat de Belgische klimclubs/klimmers niet wat actiever op zoek gaan naar dit soort gebieden en ze voor de klimmer goed en duurzaam ontsluiten door: een pachtverdrag af te sluiten, een milieuvergunning aan te vragen, de boel goed in te richten. Ok, misschien is het makkelijker om gewoon maar te doen en niet te vragen, maar daardoor houd je situaties als in Montaigle, Peps of de rotsen achter het station in Marche in stand. En dat is toch zonde.

Waarom steken verdomme niet wat meer mensen de handen uit de mouwen om iets constructiefs bij te dragen aan de ontwikkeling van de klimsport in Belgie. Al dan niet onder de vleugels van de klimclubs of onder een op te richten Belgische variant van de IG Klettern's. Maar ik zal wel weer te veel als doortastende Nederlander (bij ons had je waarschijnlijk niet eens mogen klimmen, als we rotsen hadden, omdat de rotsen niet beoogd geconstrueerd zijn...) denken door me over dit soort zaken druk te maken en op te winden. Dat is waarschijnlijk net zo cultureel bepaald als de Belgische/Waalse onwil om snel actie te ondernemen ( ). Alsvast m'n excusus aan degenen die zich in hun kruis getast voelen (wie de broek past... Hulde aan degenen die WEL wat doen (BRT), maar ik erger me aan zaken als dat losse relais op de Dalle Rose in Paradou, de sluiting van Peps of het feit dat er nog zat rots op 2,5 uur afstand van mijn huis ligt, waar ik niet op kan klimmen. En ik heb al anderhalve week geen rots vast gehouden en daar ben ik ook pissed over.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

26-8-2008
19:40

www
 

Ja, ik leef nog!

Ik volg het hier van tijd tot tijd nog wat, ook al komt er van klimmen niet veel meer in huis

Lieven was op mijn aanraden naar ginder gegaan, o.a. voor het testen van een topootje dat deel zou uitmaken van een boekeje met klimgebieden in de streek.

Om verschillende redenen (de sluiting van Onoz-Mazy was de belangrijkste) het ik dat werkje later stopgezet, maar ik heb de bestanden natuurlijk nog.

Ik wil de bestaande versie beschikbaar stellen, maar draag geen enkele verantwoordelijkheid meer voor de inhoud, want die is al een paar jaar oud.

Een linkje is op aanvraag verkrijgbaar.

G

 

 

J-C Vittoz
krijg ik een pintje?
29 posts

2-2-2009
07:15