rotsklimmen
>
Nietzche of Welles ? 

Klimstijl: devers,bloc
Route type: sport
Massief: Carrière de Durnal
Niveau: 6a+
Sector: Carrière de Durnal, Massief - links

Commenta(a)r(en) 

Oreocereus
le 6a+ ne se situe qu'entre la première et la troisième dégaine, ensuite seul un petit passage dépasse la promenade dans le 4 néanmoins variée et superbe à grimper.

Lucas De Ridder
Onderhandse bak met links, bak uit het dak met rechts. Vrij gemakkelijk voor mij maar ik heb best lange armen.

Yentel M
6b onder het dak. De rest is van de route is ergens in de 4.

haspi
12-uren van Durnal

Harald Swen
Tijdens 12 uren van Durnal geklommen. Lastigste pas van de dag. 6b?

Kees Breek
Nauwelijks te waarderen blokpas. Als je korte armen hebt veel moeilijker.

VVannes
begin is moeilijk

Sven
een paar keer terug naar af eer ik de blokpas door had, daarna konden mijn opgepompte armen uitrusten in het 4ke dat de rest van de route is.

lode
eerste 6e graads

pvermaer
Het begin is pittig maar erna valt het niveau terug naar 4

Jeroen vd S
Dit vraagt om een relais na het dakje. Grappig pasje.

Guido
Na het begin is het typisch Durnal: een moeilijke pas, nadien gemiddeld 5-.

De Fre
Hoog opkomen op de voeten, rechts int klein verticaal greepke klemmen en mee links bakke pakke, en dan uitwandelen...

Marc Baes
1 blokpas waarover je tot in de oneindigheid kan discussiëren. De rest van de route is de moeite niet waard. Iets meer links door het dakje vie reglette is een veel mooiere beweging

krizny
het dakje onderaan vraagt redelijk wat reikwijdte met de armen, u'll C !

simon
Voor lange mensen 5b. Maar zelf ik (niet lang) heb hem in 1 keer kunnen doen. En mensen, dat klein vingergreepke moet ge nie pakken hé. Zet uw voetjes wat hoger en ge hebt ne bak vast met uwen rechtsen.

samson
De crux-passen vielen best wel mee voor een lang persoon als ik :-)

Sakke
twee blokpassen in het dak en nadien 5a-5b

rods
Vond de route het dakje in de route rechts zwaarder dan het bakken sleuren in deze route

GNB(geert)
deze route heeft inderdaad een moeilijkere start maar is inderdaad in totaal bekeken zeker geen 6a+

steven c
De puristen met lange armen kunnen een 5C-blokpas doen...

RoxyWerner
Veruit de zwaarste twee passen van het hele massief, de laatste 15 meters brengen weinig of niets meer bij.

MM
Suf. Tis zelfs geen mooie blokpas

wouter
Blocpas in het dak lijkt mij ook eerder 6b

Jo loubin
alleen de instap onder het dakje is de vermelding 6A+ waard, de rest van de route zeker niet meer dan 5A

Ulf Lennertz
11-05-2005: route getest, recht door het dakje is een behoorlijk pittige blokpas, schat inderdaad 6b (erg morpho), rechtsomheen is +/- 5c

Barzie
blokpas recht door het dakje is eerder 6b, langs rechts passeren 5c, rest van de route 4 en teleurstellend

Luc Swaenen
het dak is voor mij iets straffer dan ne 6a+, eens er voorbij is de rest van de route 4c.

Rastaman
Was de cruciale loszittende greep niet op één of andere manier vast te zetten? Nu is die ene pas rechtdoor (volgens mij minimum 6c) enkel weggelegd voor klimmers die geen enkele andere uitdagende beweging in Durnal zullen vinden. Rechts om dakje:5b/c

walter
Niet geklommen maar de route werd vandaag (17.04.2005) veilig gemaakt door onderaan 2 loszittende stenen te verwijderen (met dank aan Géza en C°). Ja, ook de cruciale loszittende greep in het dak. Blocpas zou nu 6b zijn... wie test eens ??

Smurfie
blokpas iets naar rechts genomen (kleine reglette rechts), rechtsreeks lijkt me alleszins moeilijker dan 6a. Opgepast beste greep in dakje onderaan zit volledig los.

Herre
Eens het dakje voorbij is't inderdaad gemakkelijker. Voor grote mensen: 5c.

denarne
hmm, greep links inderdaad iets te los... rechtervoet rechts op de rots, rechterhand kun je één vingertopje kwijt in een klein 'putje', vastklemmen, en ver doorgaan met links, naar de bak. Lang zijn is een voordeel!

wies
de eerste haak toch maar met een stok ingepikt, beetje te tricky. heel mooie boulderpas op reglette en sloper.. redelijk morfo. na het dak is t gedaan.. spijtig

Klimmers


Sectoren

Voeg aan je profiel toe

Climbed



Je moet ingelogd zijn om te profiteren van deze functie. Nog niet lid? Klik hier om te registreren.

Registreren

Je moet ingelogd zijn om te profiteren van deze functie. Nog niet lid? Klik hier om te registreren.

Registreren