Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Inspanningstest

SimonDM 3 6073 30-8-2010 16:57  

Laatste

SimonDM
krijg ik een pintje?
23 posts

12-8-2010
12:02

 

Inspanningstest

Helleuw fellow klimmers,

Vraagje. Ik ben onlangs eens bij de dokter gepasseerd na een paar pijnlijke vingers. Blijkt dat ik een ontsteking heb op 4 van men vingers (dom dom dom). Aldus heb ik mijn trainingsschema (groot woord voor wat ik doe hoor) aangepast van 3 tot 4 maal maximaal boulderen per week naar 2 maal lengtes en 1 maal rustig boulderen per week.

Nu, to the point: ik had graag een inspanningstest laten doen om te weten wat men waarden zijn voor ik omschakel van training. Nu, lopen, fietsen of roeien: welk benaderd het best onze dierbare sport? Roeien neem ik aan maar mss zou er een reden kunnen zijn om toch fietsen of lopen waarvan ik niet op de hoogte ben.

Iemand een ideetje?

thanks,

Simon

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

13-8-2010
07:52

www
 

Geen enkele

Momenteel is dit allemaal nog in het prille experimentele stadium. Er is zelfs nog geen protocol voor lactaattesten in klimmen, laat staan dat ze er al resultaten uit zouden halen.
Cross-over effect tussen 2 verschillende sporten is bijna onmogelijk, dus lactaattesten voor fietsen en lopen naar elkaar extrapolleren is onbegonnen werk.
Gewoon verantwoord trainen / sporten in de klimsport is momenteel de beste optie. Al zijn er enkele veld-klimuithoudingstestjes...

 

 

jaapi
tooghanger
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

30-8-2010
16:57

 

op welke waarden baseer je nu je training???
en hoe pas je die toe in het klimmen???