Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Broche Rocher du Sy

Sebastiaan 5 2751 28-5-2014 12:14  

Laatste

Sebastiaan
een waterke aub!
8 posts

4-5-2014
21:35

www
 

Broche Rocher du Sy

Vandaag 04/05/2014 naar Rocher Du Sy , sector Vignobles, gaan klimmen. In de route 'Métal Lourd' was er ogenschijnlijk net een nieuwe Broche geplaatst. Dit als eerste haak van deze route (kan ook gemeenschappelijk zijn met 'Les Nouks') . Het inpikken van de haak voelde vreemd. Bij nader voelen, bleek dat ik de haak er met mijn pink kan uittrekken. Niet echt wat ik verwacht had van een gloednieuwe broche. Of deze haak hier een uitzondering was, of de lijm slecht was of dat er nog meer nieuwe vreemd geplaatste haken zijn weet ik niet. Ik deel het gewoon even voor als iemand naar ginder zou willen gaan en er misschien nog zo één zou tegenkomen. Dus oppassen met de haken.

Voor de rest ben ik geen enkele andere nieuwe/slecht geplaatste haak tegengekomen en de andere reeds eerder geplaatste brochen leken nog bommer.

Sebastiaan

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

7-5-2014
07:22

 

Heb je het voorval gemeld aan de CAB?

Directeur Rochers - Joe Dewez 0483/04.61.26 [email protected]

 

 

Sebastiaan
een waterke aub!
8 posts

8-5-2014
15:17

www
 

Bedankt voor het emailadress, Harald

Bij deze is de CAB verwittigd.

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

18-5-2014
23:24

 

S, heb je de haak misschien bovenaan het massief neergelegd? Ik vond daar gisteren namelijk een haak met niet gestolde lijm/mortel/cement er aan.

! Ik zou Nouks niet klimmen tot nader orde ! Waarom? Ik vertrouw de lijm/mortel/cement van de brochen niet. Heb sterk het vermoeden dat er in een verkeerde verhouding harder is toegevoegd. Ik heb dit weekend klodders gevonden die niet uitgehard zijn. De lijm/mortel/cement van de brochen ziet er ook 'raar' uit en is kleverig.

Wordt vervolgd.

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

28-5-2014
12:14

 

Heb contact gehad met de directeur rochers van de CAB.
De Nouks is circa 2 maanden geleden herbehaakt. Er was echter iets mis gegaan met de verhouding van harder/vuller van de mortel. De mortel was hierdoor niet uitgehard. Alle nieuwe brochen die in de Nouks zaten zijn inmiddels vervangen en gecontroleerd door de CAB.

mvg, Harald