Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

SLAP laesie schouder

JC 3 3415 25-5-2014 15:56  

Laatste

JC
een waterke aub!
8 posts

9-5-2014
22:14

 

SLAP laesie schouder

Hey,

zijn er klimmers die ervaring hebben met een SLAP laesie van de schouder? (scheur in de kraakbeenring/labrum)

Ik heb deze opgelopen in de klimzaal, voet weggeschoven en plots alle gewicht op een arm en krak.

Maandag word ik hieraan geopereerd. Ik vraag me af of er klimmers zijn die ervaring hebben met deze operatie en de revalidatie nadien. En dan vooral hoelang men niet kan klimmen. Mijn dokter sprak van minstens 5 maand...

 

 

wim
een waterke aub!
1 posts

15-5-2014
09:31

 

Tenzij ge op 1 arm kunt klimmen ligt ge inderdaad wel even uit

Heb hetzelfde gehad (labrum scheur > operatie). Was op dat moment niet intensief aan't klimmen. Heeft toch een tijdje geduurd eer de pijn weg was, nog iet langer eer +- 90% van de bewegingsvrijheid terug was.
In september geopereerd, in de daaropvolgende februari wel terug op skiverlof kunnen en mogen gaan! Met wat geluk kunde denk ik dus wel na een 3 maanden terug stillaan klimmen.

Al bij al wel tevreden, erna (tot nu toe) geen last meer van gehad!

 

 

sp
een waterke aub!
1 posts

25-5-2014
15:56

 

slap laesie

Vorig jaar 1maart ben ik ook geopereerd aan de schouder met labrum letsel, Vanaf week 1 al begonnen met kine, om zoveel mogelijk mobilteit te houden. Ik ben vrij snel met krachtopbouw begonnen wel rustig aan natuurlijk. In juni ben ik terug beginnen klimmen en in de grote verlof zijn we wat lange lengtes gaan doen in de 5de graads, om toch iets te doen.
Momenteel heb ik er totaal geen last meer van, Dus niet ongerust maken, rustig aan en ook niet te rustig aan revalideren. succes