De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Boulderen of niet te boulderen?

chris1032 4 5644 13-8-2014 17:51  

Laatste

chris1032
een waterke aub!
8 posts

10-8-2014
23:43

 

Boulderen of niet te boulderen?

Hallo iedereen !

Ik heb een vraagje ik heb onlangs niveau 4 / 4+ bereikt en ik vroeg me af zou ik naast gewoon de lengtes klimmen ook boulderen erbij doen of niet?

Ik ben twijfel geval bij bepaalde dingen en ik wil ook blessures door overbelasting voorkomen.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

12-8-2014
17:04

www
 

Boulderen binnen kan je in wezen opsplitsen in 2 groepen; systeem "Bleau" en systeem "Blok"; daarbij heb je nog een het outdoorboulderen zoals in Fontainebleau (waar je een enorme variëteit hebt in systemen, je kan in Fontainebleau zowat alle mogelijkheden vinden. Zoek eens op YouTube om wat filmpjes te zien.
Bij boulderen gaat het om enkele meters met tal van moeilijkheden te overwinnen. Soms gaat het maar om 2 of 3 bewegingen of passen.
Lengteklimmen in zaal gaat het om een hoogte van minimaal een 10m die je moet overwinnen, de wand kan vlak, hellend als bol-vormend zijn. In een lengten (hoogte) klimzaalwand zijn er soms een of twee rustplaatsen ingebouwd.
Blessures en overbelasting kan je naar mijn mening vlugger opdoen bij boulderen.
De keuze is aan jou. Veel klimmers doen beide.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

13-8-2014
11:15

www
 

Een mooi overzicht wat bouldering kan zijn zie je op:
https://www.youtube.com/watch?v=YzJ1H0Qp4j8

Je zal zeker opmerken dat er moves zijn die je kapot kunnen krijgen...

 

 

chris1032
een waterke aub!
8 posts

13-8-2014
17:51

 

ok bedankt voor het advies