Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

bivak weide freyr

koendockx 16 7169 2-11-2016 14:39  

Laatste

koendockx
tooghanger
153 posts

30-5-2003
16:21

 

bivak weide freyr

hoi
Moogt ge tegenwoordig op de bivakweide van freyr uw tentje al overdag laten staan? Of moet ge dat s' morgensplat leggen om dan 's avonds terug op te zetten als ge der meerdere dagen wilt blijven.
Vroeger gingen wij altijd na de examens een paar dagen klimmen en bleven we slapen op die bivakweide. Zeer gezellig trouwens en perfect om de doorstane examentraumas te verwerken.Maar vorig jaar moesten we onverwacht ineens 's morgens ons tentje plat gooien.
Geldt deze regel nog altijd?

 

 

matchscratch
tooghanger
123 posts
Because they are there...

30-5-2003
17:29

 

ja !

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

30-5-2003
20:46

www
 

Het papier buiten aan de wasbak is duidelijk: neen - maar als er geen controle is zal je geneigd zijn om je tentje te laten staan, maar als er politiecontrole komt dan zal het mogelijk definitief gedaan zijn om er een bivak op te slaan. Vergeet niet dat er een klacht is geweest van de camping Villatoile en dat de toestemming voor een bivak (met beperkte uren) een toegeving is geweest die er niet gemakkelijk is gekomen, dus je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Nota: het papier aan de wasbak hangde er op 29 mei 2003 ! Een aantal houden zich aan die afspraak, enkelen niet, afwachten op de gevolgen. Mogelijk zoalng het niet wordt als vroeger zal er niets gebeuren maar donderdag zijn er een vrij groot aantal tenten blijven staan, ook anderen zien dat...
 
----------------
Nog veel klim- en bergplezier.
Guido Bl.

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

2-6-2003
09:15

 

bwah, alle campings in de buurt zijn in deze periode toch meestal overbezet, die moeten nie klagen!!! Vrijdag en zaterdag bleven precies al een hoop minder tenten staan, enkel een paar hardnekkige duitsers
En vermits het goede weer sliepen de meesten trouwens in openlucht.
Is er al es iemand gaan bivakeren op de wei tussen les carrieres en l'école?

 

 

klimmer
waar is mijn persoonlijke barkruk?
938 posts

2-6-2003
09:25

 

heidi ik rad u niet aan om daar te gaan slapen

 

 

Werner
waar is mijn persoonlijke barkruk?
509 posts

2-6-2003
09:47

 

'k Heb donderdagnacht nog eens gebivakkeerd in Freyr en ... opnieuw lawaai tot 'een kot in de nacht'. Als ginder niet strenger opgetreden wordt, zullen vele klimmers elders vertier gaan zoeken.

Respect is blijkbaar niet iets dat nog aangeleerd wordt, vermoed ik.

Greetinz
Werner

 

 

klimmer
waar is mijn persoonlijke barkruk?
938 posts

2-6-2003
09:57

 

meestal zijn het (grote) groepen die het blad niet lezen aan de wasbak

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

2-6-2003
10:01

 

ik was nie van plan om op dat weitje te slapen, heb het wel al zien doen....
ikzelf heb nie zoveel last van lawaai op de bivak, na een dag klimplezier is er nie veel nodig om in slaap te vallen maar donderdagnacht was het inderdaad heftig...kweenie wie zich zou bezig houden met daar tegen op te treden?

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

2-6-2003
13:00

www
 

Ik denk dat er onduidelijkheid bestaat ivm de weide aan de steengroeve bij Freyr, destijds mochten die rotsen niet gecontroleerd worden door de BAC (in de periode dat de BAC de boel daar wat rechthield)omdat zij van de CAB waren, de politie van Dinant zou daar een oogje op houden...
Ik ga soms een van die mooie platen doen (de uiterst rechtse die vertikaal eindigt) en ik heb daar al van alles gezien, ook vele niet klimmers komen daar en ook personen die een verlaten plaats opzoeken. De hoop vuiligheid is daar soms met hopen, laatst kon ik het niet zien en mijn vrouw en ik hebben elk een pak draagbaar vuil in de zakken gedeponeerd aan de ingang waar de baan stopt. Of je er mag bivakeren weet ik niet, vuur wordt daar regelmatig gemaakt maar ik zou niet aanraden om daar met een klein groepje te gaan.
Baldadigheden zijn daar duidelijk zichtbaar!

 
----------------
Nog veel klim- en bergplezier.
Guido Bl.

 

 

Stiaanke
Water? Alleen om te blussen!
297 posts

2-6-2003
16:34

 

platgooien die boel

Tenten die overdag blijven staan moet men gewoon platgooien.
Zo simpel is het.
 
[edited by Stiaanke Klim on 2003.06.02 16:34:07]

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

11-9-2012
21:32

www
 

http://www.belclimb.be/massives_detail.asp?cragid=1


Bivakeren is toegestaan op de weide. Je moet je tent 's ochtens opbreken en kan ze pas s'avonds terug opzetten. Kampeermeubilair is verboden. Respecteer de nachtrust van de anderen.


Ik hoop dat dit nu duidelijk genoeg is voor iedereen? Vertalingen komen eraan.

Geert

 

 

FlorisV
krijg ik een pintje?
25 posts
To climb or not To climb, that's not even a question!

15-4-2010
14:06

 

tentje mag blijven staan

ik ben net trug van een paar daagjes klimmen in freyr, en ik kon mijn tent zonder problemen op de bivakweide laten staan. De beheerder van de refuge zei dat het geen probleem was. kampeermeubilair en grote tenten zijn evenwel niet toegestaan om te vermijden dat echte campingtoeristen (lees: hollanders ) er binnenkort een weekje komen kamperen. Je betaalt de democratische prijs van 2 euro, per persoon per nacht, en water kan je aan de refuge gaan halen. Vuurplaatsen zijn ook voorzien.

 

 

bartcockx
tooghanger
76 posts

18-4-2010
12:24

 

Heb dezelfde ervaring. Vorig weekend kwam de gardien van de refuge zeggen dat we onze tent mochten laten staan voor de twee nachten. Nieuwe politiek?

Trouwens, kunnen mensen hun honden aub thuislaten! Heb geen oog dicht gedaan door die blaffende kutbeesten. Volgens de gardien is dit trouwens ook echt een probleem, wat ik goed kan begrijpen vanuit ecologisch standpunt. Het klimmen op zich ligt al zo gevoelig bij onze groene vrienden dat er echt geen nood is aan loslopende honden die de bossen rond de Jeunesse teisteren.
Misschien een geisoleerd geval maar behoorlijk irritant om wakker gehouden te worden door 4 dravende en blaffende honden (om 2u 'snachts!).

 

 

Gem
een waterke aub!
1 posts
Gem

3-10-2016
19:50

 

water afsluiting

Word het water ivm de winter op enig moment afgesloten of blijft dat stromen.

Germa

 

 

boris
een waterke aub!
14 posts

3-10-2016
21:47

 

Wanneer het echt stevig vriest sluit Marc dat wel af als ik me niet vergis

 

 

marc
krijg ik een pintje?
24 posts

2-11-2016
14:39

 

ik ga zelf toch maar eens reageren op alles wat ik hier lees!
Op de bivakweide in Freyr mag onder bepaalde voorwaarden geslapen worden. En de belangrijkste voorwaarde is dat tenten worden opgesteld na 18h en voor 10h terug worden verwijderd. Dus maw het is niet toegestaan om de tenten tijdens de dag te laten staan.
Diegenen die beweren dat de gardien zegt dat ze gerust hun tent kunnen laten staan verzinnen maar wat. Wat wel kan is dat ik al eens toesta om een tent te laten staan omdat het geregend heeft en de tent eerst moet drogen maar dat zal dan heel uitzonderlijk geweest zijn.
Deze regel komt er niet vanuit CAB maar van DNF die heel duidelijk gesteld heeft een aantal jaren geleden dat bivakkeren wordt toegelaten onder de voorwaarden die ik hierboven beschrijf. Hou jullie aan deze regelgeving en maak anderen er attent op voor we deze voorkeursbehandeling kwijtspelen en iedereen moet verkasten naar één of ander camping!!
Lawaai op het bivak is een ander probleem. Als ik te weten kom bij mijn ronde 's morgens dat er nachtlawaai geweest is dan probeer ik altijd de lawaaimakers te sensibiliseren om dat in het vervolg niet meer te doen. Probleem: het kwaad is dan al geschied, dus veel beter op het moment zelf reageren, en dat is aan iedereen om dat te doen!
Dus kom genieten van het klimmen in Freyr, beleef een fijne avond op het bivak rond een vuur zonder anderen hun nachtrust te verstoren, neem jullie afval terug mee naar huis en laat het toilet na bezoek proper achter dan blijven we allemaal super goede vrienden :