Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Aankoop klimschoenen

Ra1nWalker 4 2422 11-10-2017 19:15  

Laatste

Ra1nWalker
een waterke aub!
0 posts
Ra1n

5-6-2017
12:23

 

Aankoop klimschoenen

Dag mensen,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ben weer beginnen klimmen sinds een aantal maanden en ben op zoek naar klimschoenen. Omdat ik focus op bouldering en deze schoentjes niet alleen goed maar ook mooi zijn, heb ik mijn zinnen gezet op de Lasportiva Solution. Nu ken ik slechts 1 winkel in mijn buurt waar ze Lasportiva verkopen en daar hebben ze niet eens veel keus. Aangezien ik wat schrik heb om online te bestellen, daar ik niet zeker ben hoe de maat uitvalt, vroeg ik me af waar jullie zoal je klimschoenen kopen? Ik betaal liever wat meer in een goede winkel waar mensen met ervaring werken.

Alvast bedankt!

 

 

Gerre
een waterke aub!
7 posts

6-6-2017
22:19

 

Ik heb goede ervaringen met de Berghut in Hamme. De mensen die daar werken zijn zelf ook actief in de bergsport en steeds zeer bereid om te helpen met goede raad. Ik zou ook niet direct uitgaan van een welbepaald merk of type maar eerder passen en voelen welke schoen 'goed' zit. Ik denk dat dat belangrijker is dan dat ze er goed uitzien.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

9-6-2017
11:27

www
 

Ik zou ze nooit online kopen. Je moet de tijd nemen in de winkel om te zien of ze echt goed zitten. Dus sowieso een sportwinkel waar ze weten dat een klimschoen niet op 2 min gekocht wordt.
Ik had vroeger een verkoper die me toeliet ze mee te nemen naar huis om ze een uur aan te houden... (ik had ook een mini klimmuur thuis) In Parijs ooit eens een uurtje op hun eigen klimmuurtje mijn schoentjes uitgetest.