Het aloude BCN Café. Het staat je vrij hier alle soorten berichten te posten, zolang ze maar met klimmen te maken hebben.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Tricky bastards in Freyr

sofia 51 3477 3-5-2005 22:17  

Laatste

sofia
een waterke aub!
14 posts

6-4-2005
17:39

 

Tricky bastards in Freyr

Aan alle klimmers: opgelet!

Wij(Mich, Stef en ik) zijn net terug van wat een leuk weekje klimmen in Freyr moest worden.
We hebben onze eerste nacht doorgebracht in de grot 'Magritte' (waarschijnlijk wel bekend voor enkelen onder jullie) en toen we de volgende ochtend nog wat spullen uit de auto gingen halen, stond er ons minder prettig nieuws te wachten...

2 ramen ingeslagen van de auto en vooral: alles weg!! Al ons klimgerief (2 koorden, veel te veel setjes, 3 gordels, 4 paar klimschoenen, etc) en al mijn kleren, CD's, ons eten....
tja, alles dus é..

Ons verlof was dus snel gedaan maar aangezien wij jullie hetzelfde willen besparen, dit bericht: Be careful!!
De lieve madam van de Chamonix wist ons te zeggen dat we zeker die eersten (en wrs ook ni de laatsten) waren.
Er wordt regelmatig ingebroken in de auto's aan de bivak, tegenover de parking van Chamonix, enz...zelfs bij klaarlichte dag.
Ze wachten tot iedereen gaan klimmen/slapen is en slaan dan toe...the bastards.

Bij deze een gewaarschuwd klimmer is er 2 waard!

Succes,
Sofie

ps. moest iemand gestolen/verloren spullen terugvinden in of rond Freyr, een berichtje is altijd welkom! thx

 

 

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

6-4-2005
18:47

 

djeezes...

spijtig om da te horen

---even tussendoor: ik denk even luidop dus don't shoot me------

wie anders als klimmers kunnen iets met klimmateriaal doen?? of zouden het wa loslopende jongeren zijn die wa centjes willen bijverdienen?

----------einde van het luidop denken-----------

(ps: wa is er juist allemaal precies gestolen?
gordel en setjes.. maar welk merk, kleur,staat van het materiaal,...)
 
[last edited on 2005.04.06 18:47:18]

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

6-4-2005
20:03

www
 

Pfff je wordt er depri van van al die berichten van diefstal......op den duur durf je uwen wagen ni meer alleen laten....
 
----------------
Hotspots, de G-plek van de Wardriver!!

 

 

sofia
een waterke aub!
14 posts

6-4-2005
21:17

 

het is inderdaad degoutant... (ipv die zogenaamde natuurbescherming, zouden ze beter daar iets aan doen)
Ik heb het vermoeden dat het idd om een groepje jongeren gaat die een centje willen bijverdienen (maar wie koopt er nu een 2ehands touw, setjes of schoenen??)

Klimmers die stelen van klimmers (en dan nog op zo'n manier) lijkt me raar en niet logisch. Welk stukske klimmer zou zoiets een ander aandoen?

Om op je vraag te antwoorden. Wat is er allemaal gestolen van klimmateriaal:
klimgordel van Beal
2 Klimgordels Ocun - zwart
Klimschoenen 5.10 (maat 37 ong.)
Klimschoenen 5.10 Galileo (spiksplinternieuw)
klimschoenen 5.10 Anasari (of zoiets)
Klimschoenen La Sportiva (41.5)
2 Pofzakjes Beal
Pofzakje mammut
12 setjes (Quechua en Singing Rock-rood)
13 setjes (7 Mammut 6 HR)
Klimtouw Edelbrid, 70 m. (+ touwzak Edelbrid)
Klimtouw Mammut, 70 m. - grijs (+ touwzak Beal)
klimbroek Buddhist Punk -groen, zwart
een grigri, een Kubic-potje, topo,...

en nog heel wat persoonlijke spullen zoals een rugzak, fototoestel,gsm, kledij, cd's,...

Dus ge ziet, ze hebben een serieuze slag binnen gehaald en wij moeten precies een andere (goedkopere) sport zoeken...
Of we weten alvast waarvoor we gaan werken

Dus: moest iemand van jullie 1 van deze dingen aangeboden krijgen door één of andere louche type, let us know of geef ze al een pak slaag in onze plaats.
Maar ik vrees dat we hier niet veel meer van zullen terug zien.

Geef desnoods jullie klimmateriaal snachts af in de Chamonix en geef die snodaards geen kans!!

Ciao,
Sofie



 

 

jeroen g
een waterke aub!
10 posts

6-4-2005
21:59

 

tja da gewoon kut
ge kunt gewoon niets of niemand meer vertrouwen door iets in de auto te laten liggen
mij hebben ze afgelopen weekend ook gehad in luik
gewoon schandalig, da ze werk zoeken da krapuul

ik hoop da ge er nog iets van terug gaat zien maar ik vrees ervoor

 

 

Kris 'xke' Smekens
ultimate chuffer
571 posts
failure never hurt anyone , until now ....!!

7-4-2005
07:02

 

bivak in magritte

het is trouwens niet toegestaan om te overnachten in Margritte , is gelegen op prive terrein , klimmen wordt er oogluikend toegestaan of moet dit massief ook gesloten worden misschien ????

doe gerust zo voort en dan hebben ze binnenkort een goede reden om een hele hoop massieven te sluiten

xke
 
----------------
failure never hurt anyone , until now ....!!

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

7-4-2005
08:20

www
 

Dat viel mij ook al op, wie gaat er nu in een klimgebied in België overnachten? heb je daar al eens serieus over nagedacht? Sluitingdreigingen alom en dan dit soort acties.

Daarnaast is het echt jammer dat je auto leeggehaald is, maar mag ik IEDEREEN nog eens op het hart drukken niets in een auto te laten liggen! Ik hoor toch regelmatig dit soort acties, en vraag me dan af waarom mensen toch iets in hun auto achterlaten? Goed vertrouwen kan allang niet meer in onze maatschappij.
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

7-4-2005
08:43

 

je moet idd niets in je auto laten liggen, maar waar moet je dan overdag heen met je kampeermateriaal? We kunnen het allemaal moeilijk gaan afgeven aan de chamonix? Parkeer wachter installeren?
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

7-4-2005
09:15

 


het is trouwens niet toegestaan om te overnachten in Margritte , is gelegen op prive terrein , klimmen wordt er oogluikend toegestaan of moet dit massief ook gesloten worden misschien ????

doe gerust zo voort en dan hebben ze binnenkort een goede reden om een hele hoop massieven te sluiten

xke


Kan ik alleen maar beamen. D'er is begot een bivakweide in Freyr en als ik het mij goed herinner is dat hoop en al 10 minuten van Trou Margritte!

Vorig weekend zat er trouwens weer volk onder Autours...geen Belgen maar dat doet er niet toe!

Wat die inbraken betreft: gewoonweg schandalig en het doet je schrik krijgen om tegenwoordig je auto nog ergens te laten staan.
 
----------------
Alles kan beter...

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

7-4-2005
11:08

www
 


je moet idd niets in je auto laten liggen, maar waar moet je dan overdag heen met je kampeermateriaal? We kunnen het allemaal moeilijk gaan afgeven aan de chamonix? Parkeer wachter installeren?


Zijn er overdag al auto's ingebroken op de parkeerplaats in Freyr? Het genoemde voorval is op een erg rustige plek en 's nachts!
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

sofia
een waterke aub!
14 posts

7-4-2005
12:10

 

Er mag idd niet overnacht worden in de grot...Den boer was erbij en weet hiervan. En zolang dat wat deftig en met het nodige respect gebeurt, vind hij dat echt nog wel ok.
Daarbij wil dat niet zeggen dat ze zomaar in onze auto hun gang mogen gaan dacht ik zo. (en dat vond den boer er ook van)

Eens terug aan Chamonix hoorden we andere inbraak-verhalen en die waren ook ni mals.
Auto's gestolen op de parking van Chamonix zelf, ingebroken op klaarlichte dag waarbij de auto een beetje voorbij de chamonix stond. Ingebroken op klaarlichte dag waarbij de auto's op de parking van de bivak stonden, enz.... en uiteraard ook alles weg é.
Dus: waar we ook zouden gestaan hebben...alles had toch weg geweest als ze hun zinnen daarop gezet hebben.

En dat is dan ook het enige doel geweest van deze berichtjes: jullie hiervoor te waarschuwen!
Ja, ik weet het al, de meesten zullen echt wel weten dat je niets moet laten liggen in de auto..maar soms ga je er in goed vertrouwen vanuit dat er niets zal gebeuren of dat het aan de bivak wel veilig is, NIET dus!

Hiermee hebben we natuurlijk onze spullen nog niet terug, maarja...dat lijkt anderen dan weer net iets minder te raken.

Ik hoop echt dat dit jullie niet overkomt!

 

 

Mister Green
[email protected]
posts

7-4-2005
16:02

 

respect Sofia!!!
En thanx voor de waarschuwing.
Zit hier al maanden te volgen op het forum maar nog nooit iets geschreven.
Maar ze kunnen hier een pakske melken.( niet allemaal maar toch een hoopke)
Chillen en blij zijn en nu blijkbaar ook opletten!
Greetz Pééps

 

 

Thorgal
be carefull with that axe
243 posts

7-4-2005
16:34

 


Parkeer wachter installeren?


Zijn we dan ook bereid van die te betalen?? A rato van ik-zeg-maar-iets 1 Euro per auto per uur?

Los daarvan: 't zijn triestige tijden
Ik kan maar 1 tip bedenken: zo weinig mogelijk bagage meenemen..
 
----------------
Bij alle nevels van de Niflheim!!

 

 

Michua
[email protected]
posts

7-4-2005
17:56

 

Ik neem aan dat we het er allemaal over eens zijn dat de klootzakken die zo'n dingen doen mogen rotten in de hel tot het einde der dagen, of niet soms?

 

 

Crime-fighter
vaste klant
227 posts
leave no men behind

11-4-2005
16:50

 

Misschien een wild idee maar kan er op bcn eventueel een soort databank van gestolen materiaal klimmateriaal gemaakt worden.

Als het het geval is dat de plaatselijke jeugd gemakkelijk sollen wil verdienen zal dat wel eens bovenkomen hier of daar.

Had het gezegd, een wild idee zenne...


 
----------------
leave no men behind

 

 

cube
vaste klant
226 posts

12-4-2005
20:22

 

dit kan helpen

Ge moet dan wel een beetje een ruime wagen of buske hebben

Een grote plaat mdf, betonplex ofzo, vijzen (torx of nadien kopjes uitboren), scharnieren een hengsel en een goed hangslot.
Een zaagmachien, vijsmachien en wat rekenwerk

resultaat: een stevige zware kist, die van mij is 90 op 40 op 40 en daar krijg ik bijna alles in of toch zeker allerbelangrijkste (duurste)


het is natuurlijk schande dat zoiets steeds meer gebeurt.
wij hebben het in de brenta dolomieten ook voorgehad; viake doen terugkomen en ruit ingeslagen, alleen een gsm weg ( lag nog in zicht ,niet de mijne ze maar van vriend zijn lief)al het klim en ander gerief onaangeroerd ( was best wel veel voor vijf man )
dan nog te bedenken dat de sleutels van de andere wagen in het handschoenenkastje zaten hebben we heel veel geluk gehad dat het wss krapullekes waren.
Hierdoor zijn we echter wel bijna een volledige dag kwijt met de herstelling.
Zou er zo is ene willen betrappen



greetz
 
[last edited on 2005.04.12 20:22:51]

 

 

Roby
waar is mijn persoonlijke barkruk?
824 posts
May the best of your past, Be the worst of your future.

11-4-2005
19:07

 

Tis om ziek van te worden

 

 

sofia
[email protected]
posts

11-4-2005
19:29

 

Dat idee van 'crimefighter' lijkt me lang nog niet zo dom...
Maar zouden de pikkedieven echt zo dom zijn, het gerief terug aan klimmers door te verkopen? Maarja, wat zouden ze er anders meedoen??

Het lijkt me zeker het overwegen waard, kan alleen maar in ons voordeel spelen!

Aan 'mister green': merci! Die steun en positieve vibe was zeker welkom en wat mij betreft, terecht!

Greetzz,
Sofie

 

 

CF
[email protected]
posts

12-4-2005
12:21

 

Zal er eens over nadenken hoe da het beste zou lukken en eventueel wordt mijn webspace dan tgoch nog gebruikt...

CF (die te tam is om mij in te loggen)

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

12-4-2005
19:18

www
 

een tip van mijn 90-jarige grootmoeder...


Steek ne waakhond in uwe auto!


Anyway, in mijn auto kunnen ze echt altijd in zonder noemenswaardige problemen, ook als de deuren vast zijn. Dat het alarm waarschijnlijk de ganse buurt in rep en roer gaat zetten, beschouwen we gemakshalve maar niet als een "noemenswaardig probleem". Het is misschien ff wennen dat auto != kluis op wielen, maar er is heel goed mee te leven!
De auto zoveel mogelijk goed in het zicht parkeren waar volk passeert, en geen waardevolle dingen in het zicht laten liggen, en bij voorkeur gewoon meenemen of meteen thuislaten...
 
----------------
Think different!

 
[last edited on 2005.04.12 19:17:34]
 
[last edited on 2005.04.12 19:18:13]