De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

zeveren aan de toog

Bender 327 11944 21-8-2009 16:29  

Laatste

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

9-5-2009
09:44

 

Hello Stijn,
Is het eeuwig probleem met computers ... zeker als je in de branche werkt, niet altijd eenvoudig te berekenen dat het beter, goedkoper en sneller manueel kan ... en hier ga ik dus duidelijk langer programeren dan het manueel te doen ... vooral omdat mapsource, gpstrack eigenlijk al de GUI's hebben ... een gpx-bestand laden ... op een knappe ingekleurde landkaart met alle paden wat puntjes plaatsen ... de een of andere transformatie draaien en ... en je GPS maakt er een perfecte nieuwe gpx-file van ... tijd vijf minuten ? ... en "rap" een programmeke schrijven ... een "paar" dagen ... als je tenminste de software terugvindt die je niet eerst opnieuw moet instuderen (BASIC) ... en dan hopen dat het jaar daarop je geen update, revisie, reïnstall, 8" floppy driver-lezer nodig hebt ... en je de boel gedocumenteerd hebt ... wat weer minstens een dag geknoei vraagt ... ik ben op pensioen ... weg met die computer ... met de GPS de bossen in !!!
Nochthans ... spijtig dat je bij track-route converters in de bestaande programma's geen toegang tot de parameters hebt

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

11-5-2009
10:07

www
 

Allee, als het dan toch gaat regenen deze week, gaat den Eddy wat tijd hebben om op zijne computer te spelen?

en dedju, met diene regen zal het onkruid dat ik vorige week zo wat verwijderd heb, weer vollen bak terug gaan uitschieten wschl..

 

 

Bender
waar is mijn persoonlijke barkruk?
715 posts

11-5-2009
11:23

 

Tja,

't wordt blijkbaar een kl*t*week qua weer. Administratie in orde zetten, opruimen en vanaf 't weekend hopelijk droog genoeg!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

11-5-2009
13:57

 


Guido @ Eddy:
Alles lezen hé, in Vlaanderen is het wisselvallig en voor de Ardennen: die vallen letterlijk in het water deze week voor mij (zie wat hoger)


natuurlijk te laat om te antwoorden bij de "vroege vogels" ... 'k was al weg naar de les op d'univ ... en den bender heeft me daar trouwens wakker gebeld ... en het weerbericht lezen ??? waarom ... ik kijk hier door het venster.

Gisteren "chemins du vertige" in Marche Les Dames met CAB en ADEPS ... 'k ga dus niet zeggen hoe dikwijls ik de via ferrata en die rappels gedaan heb ... dus gelukkig dat het regent en dat ik mijn krakende knoken wat rust kan geven ... alhoewel met die nattigheid zijn die geloof nu ook aan het roesten

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

11-5-2009
16:45

www
 

Bwaaaa, zolang het tegen volgend weekend maar terug droog is!
Hoewel ik mijn wekelijkse kliimavond toch ook liever droog heb... en de andere weekavonden ook om wat te klooien in den hof of eens met de fiets te gaan rijden. Maar goed nen avond binnen blijven is nog niet zo erg als een Ardennenoffensief dat in't water valt.
Nu de klimschool voor een paar maand gedaan is, de muurfeesten gepasseerd, de nodige familiale verplichtingen vervuld,... hoop ik dat er een beetje agendaruimte komt voor echt leuke dingen.

Maar wacht! Over eentige weken zal mijn gras afmoeten, en dat hooien in Belgisch weder is altijd weer een stressy taak...

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

11-5-2009
17:16

 

hey Jo ... gisteren hebben ze hier hun eerste hooi binnengehaald ... dat is trouwens altijd een slecht teken want als de boeren last van hun reumatiek krijgen en hooien dan zegt ons gezond verstedelijkt boerenverstand dat er een periode slecht weer komt

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

12-5-2009
10:34

www
 

Ik heb gezien dat er hier ook zijn die al gemaaid hebben.
Maar mijn gras is nog niet lang genoeg om er mijnen tijd in te steken. Als ik nu al zou hooien kan ik van't jaar mijn gras nog 2 keer afdoen... ne mens moet nog wat tijd overhouden om te gaan klimmen ook he!

Gisteren nog een babbelke gedaan met de boerin van wat verder, niet over koetjes en kalfkes, maar over paardjes en veulekes. Letterlijk. Vrijdagnacht geworpen op de wei rechtover...
Daarmee heb ik weer geleerd waarom ge een paard moet laten werpen op de wei, en zeker niet in nen box.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

12-5-2009
11:16

 

Dat is ook de reden waarom ze hier meer en meer Limousines hebben in plaats van de blanc-blue. één van die limousines, die ze niet de stal binnen krijgen, heeft in de winter met kerstmis gekalft in een sneeuwstorm ... geen kwestie van daar in de buurt te komen ... dat beest chargeert naar alles wat naar haar kalf kijkt ... terwijl die blanc-blues hier nu allemaal rondlopen met een "tirret" ... voor de rest buiten zevert het niet zoals op belclimb ... het giet ...

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

12-5-2009
11:36

www
 

Allee hup, nog een leuke voor de economische "crisis":
bedrijven besparen op software licensies, onder de redenering dat toch alle werknemers die software niet tegelijk gebruiken...
Zo kan het zijn dat ge terwijl ge aan het werken zijt ineens een foutmelding krijgt: "Unable to obtain a license..."

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

12-5-2009
19:38

 

hey Jo ... is normaal met een server ... je koopt daarop een aantal licenties ... meestal gelijk aan het aantal verwachte gebruikers ... het wordt dan spannend als iemand "vergeet" af te loggen ... of verscheidene windows opent ... bel naar de systemadminstrator dat die knappe scretaresse aan de koffie staat ... wandel naar de server en probeer eens (ik heb wel een x moeten zetten in de plaats van de pipe instructie = een vertikale lijn) want anders knal ik er misschien de belclimb server uit)

kill -9 (ps -ef x grep prognaam x cut -c18-23)

en loop dan rap weg

de normale mannier is de onbeheerde terminals af te lopen ... collega's te vragen of ze geen verscheidene sessies open hebben ... de systemadministrator vragen dat na te kijken ... en ondertussen naar die knappe secretaresse en de koffie te gaan

Ge moet een oude aap geen smoelen leren trekken ...

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

13-5-2009
09:46

www
 

Wetewa? Ik ga nu naar 't koffiemachien...
't was trouwens een ander netwerkprobleem dat de oorzaak was. Maar dat neemt niet weg dat er tegenwoordig bespaard wordt op zulke dingen... Het is trouwens al lang een realiteit dat managers niet anders spreken als over besparingen en cost-efficiency en dergelijke horror, maar dat er aan de andere kant hopen geld over de balk gejaagd wordt.

 

 

marie-anne
soms ga ik ook klimmen
1493 posts

14-5-2009
13:53

 


Oesje + De wind komt van bij jullie, dus je moet hier niet veel verwachten.




Zeg aub, doe er nu ook nu ook nog de nodige files en wegenwerken bij en dan is mijn dag compleet OM ZEEP!
Alhoewel, die kleinkinders zullen met natte zoenen dat wel goed maken zeker ?

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

15-5-2009
09:29

 

Voilà ... weer een bewogen avond ... het regende ... het regent en het gaat regenen ... nogal veel ... uiteindelijk hierboven valt het natuurlijk mee ... maar als ge van Brussel naar Namen rijdt is het opvallend dat aan de kanten van Wavre het weer dikwijls omslaat ... is het daar dat het continetaal plateau begint ? ... komt dat door de Dijlevallei of is dat daar de scheiding van Schelde- en Maasbekken ? In elk geval hebben ze daar gisteren weer een serieuse veeg uit de pan of waterketel gekregen ... Hey bender ... (30 puntjes in mijn tekst !) ... (nog 3) ... 'k ga mijn klimbotinnen ruilen tegen zwemvliezen maar dat is een andere rubriek ... (en de laatste 3 puntjes) ... misschien kunnen we een nieuwe rubriek openen in de plaats van "zeveren" aan de toog ... "zware regenval" aan den toog ... want van klimmen komt toch weer niks ... zondag is in Champalle gaan kijken ... misschien zitten die haken van vroeger er nog ... maar die zijn nu geklasseerd !!!
http://www.aef-flor.be/excursions.php

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

15-5-2009
09:43

www
 

Ja, van die regenval...
Op de radio spreken ze weer overal van wateroverlast. Een of andere geïnterviewde nam zelfs het woord "natuurramp" in de mond.
Legt overal nog maar wa meer beton en asfalt, bedekt uwe morzel grond maar allemaal goed met klinkerkes! Ne goeien breden oprit, een schoon breed pad naar de voordeur, een groooooot terras, en daarachter nog een,...
Dat regenwater kan gewoon nergens meer de grond in trekken!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

15-5-2009
12:09

 

Amaai Jo glad terrein eigenlijk zouden ze dus al die rotsen moeten wegdoen, want die houden de waterinsijpeling tegen ... maar daar zijn ze al lang mee bezig !!! In België wordt ongeveer elk uur de oppervlakte van een voetbalplein gebetonneerd.
Wallonië telt ongeveer 2 bewoners per hectare en is dus goed voor de oppervlakte van één voetbalplein per 2 uur. Vraag me niet hoe groot dat is ik ken niks van voetbal ... zelfs dat is dus een communitair problem . Want Brussel wilt ook zijn voetbalplein en daarvoor hebben ze dus gemalen rots nodig ! en dan maar zagen over de natuur ! En het zijn niet de politieke pseudo-ecologen die dat gaan oplossen.
Alé binnenkort mogen we weer gaan stemmen. Want er moeten meer subsides komen om de bouwsector te stimuleren. Er moeten meer kippenhokbuildings met betonnen speel- en parkeerruimte en een klimmuur komen want dat is in de mode ... en een autostrade van ergens in de Vlaanders naar de Maasvallei ... en meer files want al die taks op de bezine laat weer een hoop schandalen toe. En tenzij ge uit uw stilstaande auto valt daalt dan het aantal autoongevalgekwetsten! En nog een hoop verpolitiseerde asbl's die studies over de natuur maken, hun zakken en die van hun vriendjes vullen, met esotherische taal, die niemand begrijpt, de publieke papperassenmolen doen draaien om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het overdreven pruimen eten van de bevolking aanleiding geeft tot ...
'k ga nog wat in de regen lopen, zonder paraplu, en mijne kop scheef houden want dan sijpelt er misschien langs mijn oor nog iets naar binnen ... om de natuur te steunen en te experimenteren of het er aan de ander kant niet terug uitloopt ... want dan doe ik een wetsvoorstel dat iedereen op straat zijn kop moet scheefhouden

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

15-5-2009
12:12

www
 

die missverkeizing binnenkort ik snap niet waarom ze overal foto's van lelijke venten hangen ligt het aan mij of is het de crisis of trekt gene mens hem er nog iets van aan maar ge hoort er nog niet te veel van van die verkiezingen?
Bij ons in't dorp zijn er anders wel een paar schoon missen die meedoen die een heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen al aan mijn deur gestaan om te mouchen maar natuurlijk was ik weer gaan klimmen en heb ik ze dus niet kunnen uitleggen waarom ik niet voor haar ging stemmen
Ik denk eraan een klein sociaal experiment te houden en een tweede brievenbus te placeren 1 met het opschrift "verkiezingen en andere reclamejunk" en een 2de "geen reclame aub, ook niet voor de verkeizingen" just gelijk in mijn emailprogramma ne keer serieus in welke bus ik de verkiezingsfolderkes ga vinden dan ma ja eigenlijk heb ik geen tijd om mij met dergelijke zever bezig te houden
ma seg moeten we nu ook al tax betalen per getypt punt want den Eddy typt er geen meer en ikke ook al ni?

 

 

Bender
waar is mijn persoonlijke barkruk?
715 posts

16-5-2009
15:23

 

'k zijn eigenlijk meer geinteresseerd in de weersverwachtingen volgende week, mooie klimsters, en of da gaan klimmen eigenlijk een goei excuus is om niet te moeten gaan stemmen (... enkel om de Jo een plezier te doen)

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

16-5-2009
19:09

 

Volgende week wordt het weer normaal beter - kan moeilijk anders !
En als ge in Amerika gaat klimmen en de griep meebrengt moet ge waarschijnlijk niet gaan stemmen maar ge wordt dan wel in Brussel gelogeerd, rue Haute, midden in de Marollen -
en als de ecologen de verkiezingen winnen moogt ge niet meer met een helm klimmen en moet den Bender een pruik kopen omdat het water zou insijpelen - dus best gaan stemmen anders herkennen we den Bender niet meer -
en de oude rakkers mogen waarschijnlijk ondertussen niet meer oefenen met bollekes in hun teksten op Belclimb want dat maakt gaatjes in het beïnkingslint van hun overjaarse impactprinters - ze gaan die waarschijnlijk opvorderen omdat die misschien nog aansluitbaar zijn op die verkiezingscomputers - als ze er nog vinden die werken - anders worden die volgens de verkiezingspropaganda gerecycleerd om Hubble te repareren -

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

18-5-2009
10:00

www
 

Ho wacht.... verkiezingen, computers???
Gelle zijt gemoderniseerd of wa? Bij ons doen ze dat nog met een rood potlood aan een koordeke zodat ge juist tot aan het bolleke van de kadodders geraakt. Tenzij de voorzitter van uw stembureau bij de rooi of de blauw is, want dan hangt da kooreke los. Maar dan hebt ge nog altijd het BHV-fenomeen dat met al die franskiljonne partijen er nog bij dat biljet ongeveer 2 keer zo breed is als het stemhokske en ge dat dus niet opengevouwen krijgt!
Nee Bender, mij doet ge met die verkiezingen geen plezier, tot nader order wordt ik dan telkens weer wettelijk verplicht om een ongrondwettelijke daad te stellen.

Intussen wel opletten he Eddy dat uw onderste oor niet verstopt is, want anders krijgt ge nog een waterhoofd!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

21-5-2009
09:03

 

Ja voor die files en de overbevolking heb ik geen oplossing ... integendeel ... ik ben gisternavond dus weer een keer bompa geworden ... een kleindochterke deze keer - Emie ... bevalling zonder problemen op een klein ureke ... zal dus eerder een speologe worden ...

En den Bender die voor het weekeinde hoopt op goed weer met iets meer dan honderd aangekondigde nollanders op de rotsen en die stoeft dat ze hem een ei gekookt hebben ... wordt dit weekeinde dus een hele ommelet