Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

éboulement in Les Awirs

Pieterjan 27 5455 20-9-2005 21:51  

Laatste

pierken
tooghanger
144 posts
cu above or below

4-5-2005
14:18

www
 

- vier maand wachten op stabilisatie: dan kan je evengoed nog vier jaar wachten? is er dan geen preventieve actie mogelijk, misschien niet echt DAS, maar wel potentieel levensgevaar eliminerend...
of anders gesteld: wanneer wordt er besloten dat er waarschijnlijk niks meer gaat vallen, of dat La Tour definitief afgesloten wordt? wat zijn daartoe de criteria? dit uit interesse, niet om moeilijk te doen...

wellicht dat een antwoord op bovenstaande vragen ook verhelderend werkt om te begrijpen waarom er zo lang gewacht wordt?

- ik heb me als eens kandidaat gesteld om het BRT te komen helpen, maar heb er nooit reactie op gekregen, 't is dus mijn schuld niet dat ik aan de wal sta; desalniettemin: schrijf me maar op voor 11-12 juni in Comblain La Tour.
 
----------------
cu above or below

 

 

popol
bleau-kids generator
2947 posts
late night spammer

24-5-2005
17:39

 

mailen naar "info at rebolting punt be", dan komt die inschrijving ook terecht...

 

 

kobe
tooghanger
146 posts

24-5-2005
21:16

www
 

Stand van zaken 'La tour'

Zaterdag 21 mei heeft het 'Belgian Rebolting Team' de sector 'la tour' in Awirs nog eens onder handen genomen. Na de recente instorting
is nu ook de uitklim van de routes definitief veilig. De laatste resten stenen en zand zijn weg. Zwaar werk, stenen loswrikken, en 3m³ zand in emmerkes naar boven zeulen! Ge vraagt u soms af waar ge mee bezig zijt!
Er ligt nog vrij veel zand in de routes, zand die naast de emmerkes gevallen is!
De beschadigde haken van 'bijna' alle routes zullen we één van de volgende keren herstellen.

Dus de sektor 'la tour' blijft nog altijd gesloten. Als de plaatselijke jeugd de boel niet zou afbreken, zou er al een verbodsbord hangen in de sektor.
BTW: Er ligt nog een gratis fiets op de parking

Veel klimgroeten
 
----------------
Ma meeennne maaann

 
[last edited on 2005.05.24 21:16:44]

 

 

pierken
tooghanger
144 posts
cu above or below

24-5-2005
23:17

www
 

kobe, wat bedoel je met recente instorting?
is er nog wat naar beneden gekomen?
 
----------------
cu above or below

 

 

kobe
tooghanger
146 posts

11-9-2005
17:17

www
 

Awirs voortgang herstellingen

Zondag 4 September heeft het Belgian Rebolting Team eindelijk de reparatie van de beschadigde haken op sektor 'la tour' in Awirs kunnen aanvatten. Voor alle 1ste touwlengtes van de sektor zijn nu de beschadigde haken vervangen.
De bovenliggende touwlengtes dus nog niet. Dat zal kortelings gebeuren.

De sector blijft nog altijd gesloten omdat we de bovenliggende touwlengtes nog niet in orde hebben.

veel klimgroeten


 
----------------
Ma meeennne maaann

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

20-9-2005
21:51

www
 

De sector is weer volledig toegankelijk.
Ik citeer uit een mail van het BRT:


Het Belgian Rebolting Team heeft de werken betreffende de herstelling
tengevolge van de instorting in sector 'la tour' in Awirs beëindigd.
Het klimverbod mag opgeheven worden.
Twee klimroutes zijn verdwenen: laatste touwlengte 'Plus que parfaite' en 'L'effet boeuf'


G

 

 

BCN
red.
28 posts

10-12-2012
14:29

 

off-topic

The off-topic part was moved here...
This thread was split by Lieven Vlassenroot.