De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Webservervraagsken

BeNnYmAn 6 1410 5-1-2005 12:17  

Laatste

BeNnYmAn
waar is mijn persoonlijke barkruk?
638 posts
Momenteel nog even buiten strijd

4-1-2005
10:47

www
 

Webservervraagsken

Omdat der hier blijkbaar toch wel wa computerkenners enzow zitte vraag ik het hier maar: "Is het gebruik van Apache verboden? En is het ook verboden als je het als lokale server gebruikt om je site uit te testen?

Greetz,
 
----------------
BeNnYmAn

 

 

Ludo
vaste klant
366 posts

4-1-2005
13:21

 

Ik vrees dat je vraag niet duidelijk is. 'Verboden' door wie/wat? Bedoel je op het al dan niet hebben van een geregistreerde versie?


The Apache HTTP Server Project is an effort to develop and maintain an open-source HTTP server for modern operating systems including UNIX and Windows NT. The goal of this project is to provide a secure, efficient and extensible server that provides HTTP services in sync with the current HTTP standards.

Apache has been the most popular web server on the Internet since April of 1996. The October 2004 Netcraft Web Server Survey found that more than 67% of the web sites on the Internet are using Apache, thus making it more widely used than all other web servers combined.

The Apache HTTP Server is a project of the Apache Software Foundation.


 
[last edited on 2005.01.04 13:21:13]

 

 

Jethro
een waterke aub!
6 posts

4-1-2005
13:31

 

* Apache is niet verboden omdat gelijk hierboven gemeld opensource (dus licentie vrij is)
* gebruik van andere webservers zoals iis (windows) is onderhevig aan het feit of er een licentie moet zijn of niet, zelfs lokaal als test als development.

voila

 

 

FL
soms ga ik ook klimmen
2239 posts

4-1-2005
17:50

 

Apache verboden? Ik hoor van hoe langer hoe meer webbeheerders die Apache draaien op een Linux systeem. Veel plezanter dan alle microschoft dingen die veel geld kosten, voortdurend aangevallen worden door allerlei ongedierte ...

Het vraagt iets meer kennis van informatica, maar de gebruiksvrindelijkheid van linux, apache en andere open source software is er zeer sterk op vooruit gegaan?

 

 

BeNnYmAn
waar is mijn persoonlijke barkruk?
638 posts
Momenteel nog even buiten strijd

5-1-2005
11:17

www
 

Dus je mag het gewoon downloaden en gebruiken als (test)server
 
----------------
BeNnYmAn

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

5-1-2005
12:17

www
 

Wat gij bedoelt is waarschijnlijk of ge die server moogt open zetten naar het internet.
En dat hebben de meeste providers niet graag.
Maar, ik draai al lange tijd zo een server. Nooit problemen gehad met mijn provider.

Dat is trouwens ook de reden waarom de upload snelheid in belgie zo laag ligt. Zo willen ze de thuisgebruikers ontmoedigen om een server op te zetten.

Webserver opzetten? Kies dan idd voor Linux & Apache. Maar, leer de combinatie eerst door en door kennen voor je je server open zet naar het internet. Een server is maar zo veilig als de kennis van zijn beheerder...
 
----------------
http://www.rocksolid.be