Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

L'hypothenuse = pendule

Bender 5 3497 21-9-2008 09:59  

Laatste

Bender
waar is mijn persoonlijke barkruk?
715 posts

31-8-2008
08:22

 

L'hypothenuse = pendule

Blijkbaar wordt deze voorlopig niet terug gehangen nu het broedseizoen gedaan is. Wat zijn pros en contras?

- pro: een schoon route voor vrijklimmen kun je best niet teveel vervuilen.
- contra: Mensen die geen 6-passen aankunnen komen daar vast te zitten tenzij ze een beetje kunnen prutsen met slings en improvisatie een tof woord vinden.

Laat maar komen, de ideeen.

 

 

guide moustach
een waterke aub!
3 posts

12-9-2008
10:01

 

L'hypothenuse

Deze route is één van de oudste in Freyr, ik heb er altijd een pendule weten inhangen, en heb zelf, jaren geleden, het oude touw van weleer vervangen door een kabeltje, wat ondertussen terug vervangen is. Dat met de pendule wegneemt tijdens de broeiperiode van de valk, en met de nodige verwittigingen, wat gebeurt is, vindt ik een goede zaak, maar daarna zou ze moeten terug gehangen worden, de betreffende passage is zonder pendule voor een GEWOON klimmer niet te nemen, laat staan voor de tweede !

 

 

kobe
tooghanger
146 posts

21-9-2008
00:37

www
 

Pendule

Wat vinden jullie ervan moest ik er 2 à 3 haken
zetten ipv de huidige kabel. Dan kan je de passage in 'Artif' overbruggen ipv de kabel terug te hangen. Ecologisch en visueel niet goed te verantwoorden.
Natuurlijk is er historisch hier altijd een 'Pendule' geweest. Is dit een verandering in de goede richting?
Uw mening aub

 

 

Bender
waar is mijn persoonlijke barkruk?
715 posts

21-9-2008
01:38

 

't is zekers in artif al te doen met 1 haak extra als je een goeie klimmer op kop meehebt die het eerst vrij klimt maar een haak extra kunnen voor klimmers die als 2de komen en het 6-niveau niet beheersen zekers helpen. Is alleszins een stap terug om de route evenwichtiger te maken.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

21-9-2008
09:59

www
 


Deze route is één van de oudste in Freyr, ik heb er altijd een pendule weten inhangen, en heb zelf, jaren geleden, het oude touw van weleer vervangen door een kabeltje, wat ondertussen terug vervangen is. Dat met de pendule wegneemt tijdens de broeiperiode van de valk, en met de nodige verwittigingen, wat gebeurt is, vindt ik een goede zaak, maar daarna zou ze moeten terug gehangen worden, de betreffende passage is zonder pendule voor een GEWOON klimmer niet te nemen, laat staan voor de tweede !

Klopt als een bus.