Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

slechtvalken in freyr

marc 8 4144 12-6-2009 10:13  

Laatste

marc
krijg ik een pintje?
24 posts

20-3-2009
08:26

 

slechtvalken in freyr

er nesten terug slechtvalken in de Al legne.
gelieve de volgende routes niet te klimmen: l'al legne, l'hypotenuse, l'arete jongen, le parrain de juliette, le schmilblik, le spigolo, sortie des flamands, les punaises de madagaskar, pico le heros, richard lecomte team, ff a la montagne en voi lecomte. we hebben al wat bordjes geplaatst onder en in de al legne zodat het voor iedereen duidelijk moet zijn waar wel en niet mag geklommen worden.
marc

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

20-3-2009
10:42

www
 

Gisteren heb ik er in Durnal ook waargenomen, maar die nestelen zich in het gedeelte waar niet geklommen wordt. Wel mooi om ze boven jou te zien vliegen.

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

16-4-2009
09:27

 

Was vorig weekend en het leek me dat de slechtvalk er voor gekozen heeft om boven aan de Pape te gaan nestelen. Althans, daar zag ik het paartje de ganse dag zitten/heen vliegen en niet naar de Al Legne.

Bordjes, afzetting e.d. heb ik ook niet gezien op de Al Legne.

In Pilier Davaille zit (net onder de geplakte greep) een nest van roodstaarten. Niet klimmen of heel snel zijn...

 

 

Paul Lahaye
tooghanger
84 posts

16-4-2009
10:02

 

Pilier Davaille

Inderdaad een nestje in Pilier Davaille. Je hoeft het gat van het nestje niet te nemen, Genoeg grepen hier. Dus gewoon snel voorbij klimmen!

 

 

HannesStubbe
tooghanger
63 posts

16-4-2009
11:02

 

Ook in Goyet zit een roofvogel: Volgend bericht kreeg ik van onze sportsecretaris:

Op ons eigen klimmassiefje te Goyet nestelt er een roofvogel, waarschijnlijk een valkensoort. Dit is zeer interessant voor de natuurfotografen onder ons. Voor de klimmers is dit natuurlijk minder plezant. Voor de broedende vogels is het vervelend om plots een storende klimmer tegen te komen. Mogen wij je vriendelijk vragen om voorzichtig te zijn, de vogels niet te storen en de routes waar de vogels zitten niet te beklimmen. Het roofvogelnest bevindt zich centraal op de te klimmen route rechts van de materiaalcontainer en links van de grotingang, daartussen dus valt dus tijdelijk niet te klimmen willen we zorg dragen voor dit broedend vogelpaar. Indien je toch gaat klimmen, kan steeds een bordje met een aanwijzing kan hangen. Dank voor je begrip , graag melden aan de klimmers in je sectie

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

20-4-2009
08:51

 

Zoals op 16-4 al gemaild zitten de valken op de Pape. Het betreffende deel is afgezet met lint. Er staat een bordje bij dat ik interpreteer als 'niet hoger klimmen dan 35 m'.

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

10-6-2009
09:59

 

Kijk eens hier op deze link: http://www.lahaye.ws/index.php?page=news.php

Wat zijn de jonge slechtvalkjes mooi en wat een supermooie foto's!

 

 

MatthiV
krijg ik een pintje?
41 posts

12-6-2009
10:13

 

Zijn de boven beschreven routes al terug opengesteld? Of zitten die vogel"tjes" daar nog?