Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Rocher Bayard

stef schuermans 9 4078 6-4-2009 10:07  

Laatste

stef schuermans
tooghanger
85 posts

1-4-2009
10:06

 

Rocher Bayard

Voordat je vanuit anseremme dinant binnenrijdt staat daar de prachtige piek die opengekapt is (al dan niet door het Ros Beiaard)

Mag je hier nog op klimmen of is dit verboden?
Is dit geequipeerd?

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

11-9-2012
21:28

 
 

 

stef schuermans
tooghanger
85 posts

1-4-2009
12:51

 

Dat had ik gezien.

Ik vroeg me echter af of het nog legaal was om daarop te klimmen en of de equipering goed was.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

1-4-2009
14:18

www
 

Regelmatig wordt de Belgische vlag vernieuwd, maar dat voorrecht is niet voor iedereen.

 

 

stef schuermans
tooghanger
85 posts

1-4-2009
14:22

 

Het is dus niet legaal om daar op te gaan klimmen? Weinig zin om daar volgende keer vol goede moed aan te beginnen om het dan 5 uur te moeten uitleggen tegen de politie ...

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

1-4-2009
15:07

www
 

Het verbod is duidelijk, klimmen kan enkel met bijzondere toelating. Je mag er zeker van zijn dat je die niet krijgt tenzij je een lange arm hebt, ooit iemand gekend die hoopte dat hij zou uitgekozen worden om de vlag te gaan vernieuwen, maar die pakte ernaast, nog erger: het was oorspronkelijk aan hem gevraagd. Lid worden van CAB Namur en terzelfder tijd gemeenteraadslid worden van Dinant zal helpen

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

2-4-2009
08:19

 

1. Het is lang geleden dat we daar mochten klimmen ... en een tijd lang mochten we de vlag gaan hangen ... totdat de brandweer dat met een ladder doet.
2. De top ligt daar op de grond met een plaat ... daar kun je dus op gaan staan voor een heldhaftige photo zoals in de jaren dertig
3.Lionel Naome, gemeenteraadslid, en ik dacht nog altijd verantwoordelijk voor de brandweer is de zoon van Emile Naome ... kijk maar eens in de topos ... en ook in de topos van de ecrins ... daar vind je een aantal premières terug van "Emile Naome de Belgique". Fabelachtige klimmer ... heb met hem ooit de feu sacré nageklommen met nieuwjaarsnacht in een sneeuwstorm,onderkoelde regen, ijspegels aan de haken ,enz ...

 

 

Bender
waar is mijn persoonlijke barkruk?
715 posts

2-4-2009
23:56

 

Ik heb al vele straffe verhalen gehoord van mensen die daar naakt op gingen voor een weddenschap en toestanden, ook in solo ...
Heeft er iemand weet dat ze daar een rastafari-vlag gingen hangen?

 

 

stef schuermans
tooghanger
85 posts

6-4-2009
10:07

 

Met rastafari vlaggen heb ik niets te maken maar wat ik me afvraag is wat de eventuele gevolgen zijn van een eventuele poging ...

Of mogen we zoiets niet hardop uitspreken?