Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

les Awirs - Face Nord

RoxyWerner 7 4003 15-3-2010 12:23  

Laatste

RoxyWerner
vaste klant
236 posts
We live our life in our own way, never really listened to what they say, the kind of faith that doesn't fade away, WE ARE THE TRUE BELIEVERS !

10-4-2009
12:58

www
 

les Awirs - Face Nord

In de database hier is de waarschuwing verdwenen. Is het dan terug toegestaan om de routes 1-12 te klimmen (links van 8-ball) ?

Info iemand ? Kobe? ...

 

 

Hube
Master Chief
5488 posts

10-4-2009
16:22

www
 

Dalles superposées

Vandaag hebben we geleerd dat de sector Dalles superposées weer klimbaar was. Niets gehoord over de Face Nord.

Hube

 

 

kobe
tooghanger
146 posts

14-4-2009
08:56

www
 

Awirs Face Nord

In Awirs is de sektor 'dalles superposées' terug heropend nadat er herstellingen en poetswerken zijn gebeurd.
Het linker deel van de 'Face nord' blijft tot nader orde gesloten.
De route zijn van rots ok, echter de wand erboven zou volgens geologen een hoog risico hebben tot instorten.
Zolang deze wand dus niet naar beneden valt, kan de sektor niet heropend worden. Maar of dit morgen is of over 20jaar dat kan niemand mij vertellen. Veel geduld dus.

Groeten,
kobe bellinkx
BRT

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

14-4-2009
12:22

www
 

instortingsgevaar

Geef Arnold Schwarzenegger een hoop C4 en het probleem is opgelost
Spijtig dat het blijkbaar zo eenvoudig niet kan opgelost worden...
Het zou voor vele instabiele massieve een oplossing zijn (vooral pepinster) denk ik.
Op national geographic zie je niets anders bij het laten gecontroleerd ineenstorten van gebouwen. Toch vraag ik me vaak af waarom dit niet kan op de belgische massieven... Iemand een idee?

 

 

Jeroen vd S
tooghanger
133 posts

14-4-2009
13:07

 

Ik denk dat het verschil ligt in het feit dat het afbreken van het oude gebouwje geld gaat opleveren. Een paar arme klimmertjes aan een extra muurtje helpen zal weinig mensen intresseren.

 

 

Roel 1
vaste klant
339 posts

14-3-2010
22:08

 

Sector Faucons?

Er hangt op het infobord een papier dat er niet meer mag geklommen worden op de Face Nord. Geldt dit ook voor de achterste routes op Faucons?

 

 

cuyp
krijg ik een pintje?
25 posts

15-3-2010
12:23

 

alpen sluiten!!

nog een geluk dat ze in frankrijk en andere bergrijke landen zo geen simpele regels hebben zoals hier. komt ginder ook soms occasioneel een steentje naar beneden en heb gehoord dat er ook ergens een keitje los zit. nog een geluk dat we hier geen bergen hebben want we zouden er toch niet opmogen.