Alle discussies over nieuwe routes, niveaus, uitgebroken grepen, slechte hakenstand, knappe herhalingen, vogeltjes... alleen in België!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Beez > Cellier

Rudi Frankinouille 6 2670 1-10-2009 18:36  

Laatste

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

30-9-2009
09:16

www
 

Beez > Cellier

Gisteren een poging gedaan deze 3 routes te vinden, weet iemand hoe en waar? Volgens de topo ligt daar één van de mooiere 6B's van Beez.

Le Jokari, de quotatie voor deze boulders met touw vind ik persoonlijk nogal laag. Ik geef de 4'kes eerder lage 5'kes en de 5A's eerder tegen de 5C, toch de laatste 2 (tetanisation en Nazareth). Spijtig dat zoals zoveel in Beez deze routes te eliminant zijn.
Ook die 6A is m.i. bescheiden laag gequoteerd...

 

 

samson
krijg ik een pintje?
43 posts

30-9-2009
09:43

 

Volledig mee eens! Die routes op de Jokari zijn heel hard in hun niveau.
Rocher du Cellier heb ikzelf nog niet gezocht. Als je hem gevonden hebt, let me know, want die 6b wil ik ook wel eens proberen.
Succes!

 

 

RoxyWerner
vaste klant
236 posts
We live our life in our own way, never really listened to what they say, the kind of faith that doesn't fade away, WE ARE THE TRUE BELIEVERS !

30-9-2009
11:35

www
 

De Jokari weet je liggen.
Als je naast de sporen loopt, ga je gewoon verder evenwijdig met de sporen, ipv rechts het brede bospad naar de Jokari te nemen.

Je loopt dus richting de grotere massieven Jonction en Ecrins.

Vóór de Jonction nog, loopt een smal paadje die helling op, een aantal bochten, en dan kom je aan de Cellier.
Als de bladeren van de bomen zijn gevallen in de herfst, zie je het massief ook al wel van beneden af liggen, als je weet waar je moet kijken.

En inderdaad, dat zijn niet de lelijkste routes van Beez...

Veel plezier!

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

30-9-2009
11:50

www
 

Bedankt!

Kieken dat ik ben, ik had slecht gelezen en dacht verderop te moeten vanaf Jokari.
Volgende keer daar eens naartoe!

 

 

Harald Swen
vaste klant
430 posts
Beta male

30-9-2009
17:15

 

De mooiste route (6b) van Beez is 't beslist niet. Ben er snel weer weg gegaan na 'r geklommen te hebben.

 

 

Rudi Frankinouille
waar is mijn persoonlijke barkruk?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

1-10-2009
18:36

www
 

gevonden

Ik vind het wel toffe routeskes, vooral 6A en 6B, maar zoals steeds heeft iedereen andere voorkeuren.
Ook gezien dat hier en daar in Beez (onder andere op ecrin)haken bijgezet zijn op de instap. Dit maakt de routes een pak toegankelijker. Schitterend werk!
Verder op de 3 nieuwe routes op centenaire - escalator beetje opletten, heb daar eergisteren een bak de grootte van 2 grote broden uitgetrapt. Gelukkig stond de zekeraar er niet onder...
Die eerste haak van de 6A mocht toch ook wel iets lager gestaan hebben...