Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

pijnlijke teen...

fretshe 11 3984 9-9-2005 19:53  

Laatste

fretshe
krijg ik een pintje?
29 posts

30-3-2004
18:09

 

pijnlijke teen...

Heb de laatste tijd zeer veel last van pijnlijke teen... zo erg dat het men klimprestaties zwaar naar beneden haalt. Ik ben niet echt zeker maar ik denk dat het wel eens een ingergroeide teennagel zou kunnen zijn, toch heb ik niet veel zin om ermee naar de dokter te lopen omdat ik een maand of twee hetzelfde probleem heb gekend met een andere teen en die is van zichzelf genezen... heeft er iemand mss enkele tips om de pijn voorlopig wat te verzachten... bedankt

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

30-3-2004
20:10

www
 

Zal misschien belachelijk klinken en afgezaagd maar volgens mij is rusten nog steeds het beste medicament...
 
----------------
Who are you gonna call???

 

 

Renaat
soms ga ik ook klimmen
1178 posts

30-3-2004
22:15

www
 

?

Voetbadjes...
Als het niet helpt is het toch nog altijd gewoon lekker.

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

31-3-2004
00:05

 

Een "doktoor" bezoeken gaat je nog geen 20 euro kosten waarvan 15 terugbetaald door de sociale zekerheid...
Ik zou die 5 euro maar uitgeven.

 

 

Rine
Bleau-girl
162 posts

31-3-2004
12:58

www
 

idd dokterbezoekje is toch maar een kleine moeite
Bij een ingegroeide nagel moet het stukje nagel dat in de huid zit weggenomen worden, anders kan dit serieus gaan ontsteken en ben je veel verder weg van huis(of van de rotsen) als je wacht tot dit vanzelf wel zal overgaan.

 

 

fretshe
krijg ik een pintje?
29 posts

1-4-2004
11:06

 

Ga eerst nog is een paar lekkere chloorbadjes nemn, als het dan ni helpt zal ik inderdaad maar is een dokter bezoeken...

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

1-4-2004
12:37

 

Ehm, vervang die chloor alsjeblieft door soda (dat ontsmet net zo goed), dat doet wat minder pijn mocht je een wondje hebben bij je nagel

 

 

Ludo
vaste klant
366 posts

8-9-2005
10:58

 

Na een periode wat minder klimmen heb ik ook serieus last van pijnlijke tenen ter hoogte van de nagel. Ik draag nauwaansluitende klimschoenen (vooral als ze nieuw zijn) en de druk op mijn grote tenen (links/rechts) is echt ondraaglijk geworden. Voordien heb ik weken geklommen met die klimschoenen, zonder dat ik echt last had, nu ja, comfortabel was het ook niet.

Als ik de suggesties onder deze rubriek lees dan kom ik uit op:
1. dokterbezoek
2. rust
3. voetbad

Vooral het idee van een rustperiode frustreert me.

 

 

m.
waar is mijn persoonlijke barkruk?
501 posts
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

8-9-2005
11:28

 

Probeer eens een iets comfortabele klimschoen en een maatje groter!

Heb nog nooit het gevoel gehad dat ik een route niet kon klimmen omdat mijn schoenen te groot waren.

Dan kan je de "kleinere" schoentjes reserveren voor een knalprestatie!( whatever that may be)


 
----------------
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

 

 

FL
soms ga ik ook klimmen
2239 posts

9-9-2005
18:54

 

Ik heb twee paar klimschoenen in mijn sportzak zitten. Een paar dat wat ruimer zit waar ik uren op kan rondslenteren, en een paar dat een goed nauwsluitend paar voor de routes die het betere voetenwerk vereisen.

 

 

Luca
tooghanger
84 posts

9-9-2005
19:53

 

voor nen ingegroeide teennagel kunde beter naar de pedicure gaan. ik heb da ook gehad en nen doctor zal dienen nagel wsl deels uittrekken=> pijnlijk, zeker 10 dagen niet klimmen , nen pedicure zal die bijsnijden, iets ondersteken zodat die gewoon terug mooi over uwe teen kan groeien ipv erdoor. ik heb ze alletwee laten doen, de pedicure is echt wel de beste oplossing. in de tussentijd al wel tegoei ontsmetten, als da begint te ontsteken zijde pas echt gezegend geloof me