De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

De charme(s) van het mountainbiken

Tijl 17 2791 21-5-2005 14:39  

Laatste

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

19-12-2004
15:55

www
 

De charme(s) van het mountainbiken

Het weekendje fontainebleau was om duistere redenen afgeblazen, Mozet ging ook al niet door omwille van de voorspelde regen. Je kan je inbeelden dat ik bij het wat later opstaan - uitslapen kan als er geen klimmen gepland is - enigzins vloekte toen ik het prachtige blauw van de open hemel uit mijn raam kon aanschouwen. Een onverwacht aanbod om dan maar te gaan mountainbiken werd met graagte aanvaard maar er was toch enige zelfovertuigingskracht vereist om me te gaan omkleden om de koude en de modder in te duiken. Eenmaal vertrokken was het echter op en top genieten geblazen. De stilte die heerst is zalig, het kraken van de bladeren onder uw wielen is als een harmonieuze compositie van ik weet niet welke illustere hoogstaande componist, de zon die tussen de bomen doorschijnt geeft de fijne minder bekende paadjes een schoonheid die zelfs de grootste impressionist zou doen flauwvallen van emoties en zelfs het bijna surplacen in de door paarden uitgegraven modderstroken heeft iets indrukwekkend plezant waar een echte zesdaagse-pistier zou van in hogere sferen geraken. Maar de echte charme... dat is het, na een anderhalf uur rijden, tien minuten lang een ijskoude doch heet aanvoelende straal douchewater op uw tien tenen laten neerkomen om ze ontdooid te krijgen
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Chris
soms ga ik ook klimmen
1238 posts

19-12-2004
16:15

 

Gek misschien, maar ik associeer mountainbiken niet met stilte. Altijd als ik dat volk tegenkom is het met een grote groep bezig een halve helling te vernielen, onderwijl kreten slakend als 'hut hut!', 'jiehaaa!' en 'go go go!'
Eventueel te spotten wild heeft zich dan reeds ijlings uit de voeten gemaakt

Mocht ik ooit zo'n mountainbiker tegenkomen als jij beschrijft, dan zou ik hem als collega-natuurgenieter graag de ruimte geven door een stapje opzij te doen
 
[last edited on 2004.12.19 16:15:23]

 

 

Wout
Married with child
1179 posts
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans)

19-12-2004
17:30

 

Wees gerust Chris, wij rijden maximum met z'n drieën, de rest kan ons toch niet volgen
Er was vandaag trouwens opvallend weinig volk in den bos. Te veel naar het weerbericht gekeken zeker?

BTW:


het kraken van de bladeren onder uw wielen

Maak daar maar van: "het kraken van de bladeren en modder rond uw wielen"
----------------
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans, triathleet)

 

 
[last edited on 2004.12.19 17:30:13]

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

19-12-2004
21:15

www
 

Het is een feit dat vele mountainbikers niet echt lijken respect te tonen voor de natuur maar er zitten er ook goeie tussen. De kick maakt natuurlijk ook wel deel uit van de sport en het mag af en toe al eens een beetje te snel gaan of te luidruchtig. Als ik wandelaars zie rem ik echter meestal wel af zoveel als nodig. Spijtig genoeg merk ik ook soms de vooroordelen die heersen onder die andere natuurgenieters over de mountainbikers
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

20-12-2004
20:38

 

Eigenlijk heb ik het zo niet voor mountainbiken (mss omdat ik het nog nooit eens serieus gedaan heb) maar geef mij maar een paar stevige botinnen en ik ben vertrokken....
 
----------------
Putain, que la montagne est belle,mais qu'elle nous coûte cher...(hommage à P. Berhault).....www.klimfoto.tk

 

 

cube
vaste klant
226 posts

7-1-2005
10:03

 

Als wij gaan biken is dat met max 3 man en wij roepen niet want daar zijn we meestal te moe voor; hier bij ons in de kempen hoor ik anders weinig roepende bikers hoewel ik vlak naast een (populair) mtb parcours woon en zelf regelmatig ga rijden

die mannen met hun stinkende lawaaierige enduro's die bijna over uwe graat rije daar erger ik mij aan

een mtb'r is vergelijkbaar met een klimmer van mentaliteit ( naar mijn mening toch want al mijn klimmakkers zijn ook mtb'rs)

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

7-1-2005
17:12

www
 

Vandaag weer op stap geweest. De laag bladeren lag er een beetje dikker bij en dat maakte het er een pakske zwaarder op. Afzien doet ne mens wakker worden!
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 
[last edited on 2005.01.07 17:12:33]

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

16-5-2005
15:08

www
 

t Heeft even geduurd maar de laatste tijd komt het ijzeren (Ow, aluminium is da nu zeker) ros terug van stal. Vandaag nog naar Overijse getrokken voor de drie routes achtereen. Twee weken terug waren de lentekleuren nog mooier maar het is nog steeds genieten.
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Ricky
tooghanger
157 posts

16-5-2005
21:07

 

@ Tijl geen zin om is mee te mtb met ons, we zijn vleden weekend naar Ethal(lux) geweest echt een prachtparkoer maar wel zwaar. We doen da geregeld zo'n dingen dus....

btw Wa vinde van het parkoer van Overijse? ben namelijk van Overijse.

 

 

sticky finger
waar is mijn persoonlijke barkruk?
627 posts

16-5-2005
22:55

www
 

bwaaa alles op mijn zwaarste blad
 
----------------
My subculture can kick your subculture's ass anytime 24/7

 

 

Hube
Master Chief
5488 posts

17-5-2005
00:18

www
 

Overijse = naast la Forêt de Soignes... Er zijn daar zoveel parcours en niet alleen voor mtb

Hube

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

17-5-2005
08:12

www
 

Overijse is wel plezant, zeker rood is de moeite. Blauw heeft net iets te veel asfalt om nog echt plezant te zijn. En ja, de stevige klimmetjes maken het parcours natuurlijk al zwaarder dan de rest in Vlaanderen.
Ben jij of zijn jullie al in Heverleebos/Meerdaalwoud geweest? t Is al weer lang geleden dat ik de toer hier reed en de vergelijking met Overijse is momenteel moeilijk te maken. Misschien volgende week hier nog eens de drie lussen doen en dan vergelijken.
Ik heb alleszins de indruk dat de bloso tijdsindicaties niet echt opgaan
Qua samenrijden...momenteel wel druk en moeilijk om af te spreken maar Heverleebos/Meerdaalwoud misschien binnenkort nogmaals en de Neroroute in Hoeilaart is ook redelijk dichtbij. Is die de moeite?
Grtz
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Ricky
tooghanger
157 posts

17-5-2005
17:02

 

De neroroute heb ik nog ni gereden eigenlijk en ben wel al in meerdaalwoud gaan rijden ma nog nooit een voledige route gevolgt. Waar beginnen die juist of waar kan ik da plan ervan vinden?

 

 

J.BL
tooghanger
197 posts
"If we are what we eat, I'm Cheap, Fast and Easy."

17-5-2005
17:31

 

Gister in de Eifel was het heerijk rustig. Nauwelijks wandelaars of andere mountainbikers, fietsen langs kleine beekjes. Heerlijk om in je eentje helmaal tot rust te komen!
 
----------------
"If we are what we eat, I'm Cheap, Fast and Easy."

 

 

Wout
Married with child
1179 posts
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans)

17-5-2005
18:25

 


...of waar kan ik een plan vinden?

Hier: http://www.mtbroutes.be/kaart.aspx
 
----------------
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans, triathleet)

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

21-5-2005
12:43

www
 

De roep der natuur wordt weer sterker. Dit weekend zal het niet lukken maar het zal niet lang meer duren.
@erik b: You've got mail
@Wout: Als de 52km u nogmaals aanspreekt laat dan iets weten.
Greetz
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Wout
Married with child
1179 posts
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans)

21-5-2005
14:39

 

Welke 52 km?

 
----------------
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans, triathleet)