Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

vingers

klimmerke 8 3246 8-6-2005 17:19  

Laatste

klimmerke
een waterke aub!
6 posts

19-1-2005
15:45

 

vingers

yoopz,
telkens al is ga klimmen heb ik het probleem dat mijn armen en vingers heel rap verzuren. zen der manieren bv een training om dit te verbeteren??

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

19-1-2005
15:48

www
 

Voldoende pauze nemen tussen de routes door, helpt je om te recuperen.
Als je van in het begin van je klimbeurt al verzuurt, vermoed ik dat je niet voldoende opwarming neemt.

Over welk niveau spreken we hier? Leg je trainingsschema (als dat er is) eens op tafel; of anders: vertel eens wat en hoeveel je klimt op een avond.

G
 
[last edited on 2005.01.19 15:48:26]

 

 

klimmerke
een waterke aub!
6 posts

19-1-2005
15:50

 

klim ma op een laag niveau 5c+ max. kbegin meestal met een 4a dan 4b en zo verder

 

 

radic
girl spotter
580 posts
live the life you love, love the life you live

19-1-2005
16:38

www
 

en hoe lang klim je al in het algemeen.
Ik weet nog dat ik mijn eerste maand dat ik klimde ook slechts een half uur à een uur kon klimmen en dan was het op. Nu zit ik toch meestal drie uur in de klimzaal (en ik bedoel niet de toog)...klimmen is de boodschap in het begin, en niet al te veel zorgen maken...enjoy
 
----------------
Wat voelt een vlinder in zijn buik als hij verliefd is ?

 

 

Esteban
vaste klant
462 posts
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

19-1-2005
17:56

 

ik heb ooit eens deskundig advies gekregen over de technische kant van klimmen.
Telkens als ge u hand van greep wisselt, met die hand een rondje draaien. Zo verwijdert ge bij elke greepwissel een beetje meer melkzuur als normaal. Het is even oefenen, maar na een tijdje lukt het wel.
 
----------------
Live life,
taste death

 

 

klimmerke
een waterke aub!
6 posts

19-1-2005
18:35

 

thx klim ongeveer 5a 6maanden ni echt lang dus

 

 

radic
girl spotter
580 posts
live the life you love, love the life you live

23-2-2005
08:06

www
 

info over "klimvinger"

http://www.bergsport-bpa.be/weetjes_vingerblessures2.pdf
 
----------------
Wat voelt een vlinder in zijn buik als hij verliefd is ?

 

 

steven_dlr
een waterke aub!
17 posts

8-6-2005
17:19

 

tijdens het klimmen span je de spieren op waardoor die harder en korter worden. Na een tijd vraagt dat zijn prijs (bijvoorbeeld een snelle verzuring), best is om voor en na elke klimsessie even de tijd te nemen om de voorarmen en vingers te stretchen. let wel op! Bij het stretchen voor je de klimsessie begint kan je best je armen wat rondzwaaien en masseren zodat de spieren opgewarmd zijn ; koude spieren stretchen, daar is niet veel goeds aan. Het vraagt een beetje discipline maar eens je de smaak te pakken hebt van je armen en vingers te stretchen voor het avondnieuws of andere rustige momenten zal je zien dat het ook ontspannend en aangenaam is.