Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Ontsteking achillispees

wannés 9 4380 1-3-2005 17:35  

Laatste

wannés
tooghanger
109 posts

23-2-2005
12:16

 

Ontsteking achillispees

Hallo klimfanaten , Ik heb een ontsteking op mijn achillispezen , en mag 5weken niet klimmen
Mijn vraag is dus: heeft niemand van jullie dit ook al gehad?? en bepaalde kuren voor dat op te lossen??
wannés

 

 

Matti
vaste klant
499 posts

23-2-2005
12:24

www
 


5weken niet klimmen
sterkte!
Met de achillepees zou ik toch niet te veel spelen en braaf die 5 weken niet sporten.
 
----------------
muilepletser met ervaring

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

23-2-2005
12:30

 

Ik heb in een andere thread dit gepost:


Ik wil niet als tante Kaat klinken maar : Let op met peesletsels!

Peesontstekingen worden snel recidiverend, als je niet oplet.

Tendinitis is echt een sluipend letsel.

Ik ben destijds met achillespeesontstekingen véél te laat bij de dokter gegaan. Resultaat : ik heb er drie ingrepen aan overgehouden, maanden & maanden revalidatie, ontelbare zittingen pijnlijke kiné & ... quasi vier jaar op sportief vlak volledig op non-actief gezet...

Dankzij die ingrepen is het nu "leefbaar" geworden. Maar 100% wordt het nooit meer. Telkens als ik nu sport ben ik nadien rijp voor een kwartiertje cold-packs.




Achillespeesontsteking is echt een ernstig letsel!

Beter 5 weken niet klimmen dan jaren sukkelen!



 

 

de joene
een waterke aub!
6 posts
Ik: "Niemand begrijpt me." Iemand: "Wat bedoel je?"

23-2-2005
19:14

 

vergeet niet je armen fit te houden!
 
----------------
Ik: "Niemand begrijpt me." Iemand: "Wat bedoel je?"

 

 

jolien
kzal r int vervolg op lette
462 posts
Ook al zit je in een stampvol cafÃ, alleen zijn kan je overal

23-2-2005
21:30

 

Heb ook een ontsteking aan mijn achillespees gehad, maar niet door het klimmen. (door langdurig op betonnen weg te wandelen btw)
Vooral veel rusten en de raad van de dokter opvolgen anders heb je er volgend jaar gegarandeerd nog last van en dan zal het wel wat meer zijn dan 5 weken niet klimmen.
Dus volhouden geblazen.. 's Avonds wat opdrukken of dergelijke om de armspieren in form te houden en alles komt in orde
 
----------------
http://www.jolien.v3.be

 

 

wannés
tooghanger
109 posts

24-2-2005
18:44

 

@ allemaal , ok dank u , nog meer tips?

 

 

wannés
tooghanger
109 posts

27-2-2005
19:40

 

alé , dan zijn al weer 3dagen minder wachten !!!
grrr, begin hier zot te worden

 

 

BeNnYmAn
waar is mijn persoonlijke barkruk?
638 posts
Momenteel nog even buiten strijd

27-2-2005
20:18

www
 

Probeer het toch maar vol te houden, ik wou vandaag ook trainen op verzuring, maar da mocht nog ni, anders zou ik er later last van hebbe. Dus als ge later ook nog wa wilt klimme, gebruikt tan nu u 5 weekskes rust!
 
----------------
Today is a good day to climb... ...On the Everest

 

 

soulman
tooghanger
141 posts

1-3-2005
17:35

 

hey,

vele jaren terug heb ik mijn kruisbanden gescheurd. kben met half herstelde kruisbanden op trektocht gegaan. al de belasting was blijkbaar op mijn achillespezen gekomen. het rare was dat ik er alleen maar last van had (en dan bedoel ik de tranen in mijn ogen en maar bijten op die tanden)wanneer ik platte stukken deed. bij hellingen had ik totaal geen last. kheb daar niet speciaal voor gerust, kwas toen wel een zwemmer. misschien dat dit de boel wat heeft geholpen.

daarnaast heb ik door het klimmen een ontsteking opgelopen op mijn polsen. hetgeen ik daartegen deed was gebruik maken van een ontstekingszalf waarbij ik vooraf ijs legde op de ontstoken plaats (zonder dat ijs helpt het geen zak en verdooft het enkel de pijn). wanneer ik ging sporten deed ik geen zalf op om zeker te zijn dat ik de pijn voelde. (wel opletten een opgewarmde ontsteking voelt ge niet meer, maar richt sereze schade aan achteraf).

wat ik wil zeggen: luister goed naar je lichaam en je weet zelf beter vanwaar de ontsteking komt dus vermijd die bewegingen dan.

fin ja das natuurlijk mijn mening. pols is alleszins in orde gekomen door naar eigen lichaam te luisteren en jezelf enkele beperkingen op te leggen.
als ge weet da ge u toch gaat kapotklimmen als ge in een klimzaal zit, blijf er dan efkes weg en ga zwemmen of zo.

alleszins: tbeste