Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

mijn nieuwe elleboog!!

marguerite 4 2978 9-3-2005 12:33  

Laatste

marguerite
krijg ik een pintje?
36 posts

8-3-2005
16:03

 

mijn nieuwe elleboog!!

Een update op mijn eerdere thread "elleboog" waarin ik schreef over mijn elleboog-uit-de-kom.
Sinds 12 dagen ben ik gipsvrij (hoera!!) en heb ik 5 fysiotherapie-behandelingen gehad (=3 keer per week), waaronder zo'n 1,5 uur per keer krachttraining. Behoorlijk intensief dus.
Ik kan mijn elleboog weer volledig strekken en buigen, zonder pijn, en afgelopen zondag heb ik weer moeiteloos een paar 5c's en een 6a geklommen, zonder enige verzuring. Het voelt als een wonder ! Voorlopig doe ik nog wel rustig aan met klimmen.
Overigens heb ik geen enkele last meer van mijn chronische golf-elleboog....ws. door 6 weken rust.

En mijn techniek is in de loop van de afgelopen weken sterk verbeterd door het twee keer in de week met 1 arm klimmen.
De twee belangrijkste lessen die ik heb geleerd:
-pas op met vallen uit een (hoge) boulder;
-en gun je lichaam zo nu en dan eens vakantie!
grtmrgrt

 

 

Chris
soms ga ik ook klimmen
1238 posts

8-3-2005
17:00

 

Fijn voor je
En hou het een beetje heel voortaan...

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

9-3-2005
10:11

 

In welke zaal klim je want ik weet zalen waar je niet veel met één arm zou kunnen beginnen omdat de structuur van de wanden zich er niet al te veel toe leent? Als ik het goe begrijp heb je toch meestentijds dalmuren beklommen. Of heb ik het mis?
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

marguerite
krijg ik een pintje?
36 posts

9-3-2005
12:33

 

Nee hoor, ik klim wel degelijk verticaal, tot aan zeeer licht overhangend toe, en natuurlijk diedres. De kunst is om je voeten goedc te gebruiken, zo dat je in staat bent om no-hands-rests te maken, of dyno's naar een volgende greep.
Voorlopig blijf ik nog wel met 1 arm klimmen, want de fysio heeft mij verboden om m'n arm buiten de krachtraining extreem te belasten. HHet plan is om begin april weer "gewoon"te klimmen. En voorlopig doe ik een elleboogbeschermer (van het skaten) om mijn arm, om botsingen met de wand te voorkomen...
grtmrgrt