De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

(split) toffe breuk-verhalen

Toffee 20 2297 20-4-2005 18:07  

Laatste

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

13-4-2005
10:49

 

In mijn studententijd low-budget gaan skieën in Les Arcs (formule van toen 10.000 Bef bus/logies/skipas 6 dagen inbegrepen)
Bij aankomst uit de bus gestapt zonder een ferme ijsplek op te merken...
polsbreuk - 5 weken gips en wanten gekocht....

 
----------------
Do not feed the wildlife!

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

13-4-2005
10:49

 

pijnlijk...ni alleen lichamelijk, maar ook voor t ego.....

bij mij zalt ook zoiets zijn, 6 weken gips...grotere sokken gekocht
 
----------------
www.bergsportfoto.be ===> site die blijft

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

13-4-2005
10:49

 

Nog zo'n toffe breuk-verhalen gevraagd. Ik heb het geluk nog nooit iets gebroken te hebben, ga er niet om roepen maar wil er wel over meelachen (na datum, natuurlijk)!
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

13-4-2005
10:49

 

aparte thread starten hé.. of splitsing vragen aan the boss
 
----------------
www.bergsportfoto.be ===> site die blijft

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

13-4-2005
10:51

www
 

Toffe breuk verhalen

Niet mis voorstel, dus waar zijn de andere toffe breukverhalen?
 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

13-4-2005
14:34

 

telt een gebroken schouder ook mee?
of 2 scheurtjes in een wervel? of een meniscus? of een stuk bot dat eraf getrokken wordt door een pees die aangespannen werd? of...

(het bovenstaande lijstje is dus mijn breuk lijstje als alles erbij mag geteld worden)


edit: de verhalen zal ik daarna dan eens vertellen
 
[last edited on 2005.04.13 14:34:47]

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

13-4-2005
15:01

 

Oke, hier ook nog een, gelukkig was ik niet zelf het slachtoffer maar een kennis van me was dat wel.

Ze was met haar paard lekker door het bos aan het rijden toen het beest ineens schrok van een woeste loslopende hond die vanachter een heuveltje ineens op ze afgestormt kwam. Het paard bedacht zich geen moment en ging gelijk in de hoogste versnelling en stormde dwars door het bos heen. Hij vergat alleen dat zijn vrouwtje nog op zijn rug zat en ging zo rakelings langs de bomen dat ze met haar knie achter de boom bleef hangen. Ze brak haar bovenbeen en viel hard op de grond, ze is zelfs nog even buiten bewustzijn geweest.
Gelukkig had ze een GSM bij zich, maar het heeft uren geduurd voor ze met dat gebroken been in een ziekenhuis was. Het paard mankeerde niks en is maar naar huis gelopen, hij vond het maar niks dat zijn baasje van de pijn schreeuwde....

En dat allemaal vanwege zo'n loslopende hond...

----------------
Over twee daoge is ut merege wir gistere

 
[last edited on 2005.04.13 15:01:57]

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

13-4-2005
15:07

 


telt een gebroken schouder ook mee?
of 2 scheurtjes in een wervel? of een meniscus? of een stuk bot dat eraf getrokken wordt door een pees die aangespannen werd? of...

t Zijn voor zover ik zie allemaal breuken of quasi-breuken dus laat die verhalen maar komen
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

13-4-2005
15:17

 

Ik moest ooit eens 3/8 berekenen van een de helft van 3/4...was wel tof om te doen
 
----------------
Alles kan beter...

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

13-4-2005
16:20

 

in de kleuterklas heb ik ne keer mijn tanden gebroken bij het struikelen over de extreem grote charlie chaplin schuiten van de toenmalige juf. resultaat: een paar scheve bijters, veel bloed en een tandwortel die door me verhemelte stak. 't school had er toen ook niets beter op verzonnen dan mij met een natte handdoek tegen het zwellen bij ons moeder die in bevallingsverlof was en geen auto had af te leveren ipv in de kliniek. Na een paar uurkes hebben ze mij dan uiteindelijk op de spoedgevallen gekregen.
En dan nog zeggen dat ik niet op mijne mond ben gevallen.
Voor de rest enkel nog maar een oogkas breuk gehad.
Deze wildebras is al met al de kinderjaren vrij breukloos door gekomen.
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

13-4-2005
16:42

www
 

En ik was ooit (5e of 6e leerjaar) bij ons op t pleintje aant spele en ik liet mij erges af valle en viel op mijnen arm.. de mevrouw van de refter zei eerst nog "Als t straks nog zeer doe, zalk er een zalfke op doen" was dus ook gebroke.

ook ooit een stuk tand afgebroke door op een lepelke te bijten maar t was maar zo grot als een paar zoutkorrelkes
 
----------------
DE JEROEN

 

 

klimbo
vaste klant
347 posts
"Het plezier in een sport wordt mede bepaald door de gezelligheid na het sporten."

13-4-2005
17:19

 

nen tand breken is precies wel geliefd.
Zo heb ik vroeger ook een tand gebroken bij het indiaantje en cowboy spelen.
Ik was dus blijkbaar de slechterik die volledig was vastgebonden aan de voeten, en met de handen op de rug. Op een of andere manier wou ik de slimste zijn, en in de keuken een schaar gaan halen om da allemaal door te knippen. Het enige opstaaksel was een betonnen trap. Ik sprong dus niet hoog genoeg en bleef met mijn voeten haken achter een trap. Met gevolg dat ik los op mijn 'bakkes' viel. de stukken vliegen in het rond, en twas ni van den trap. (laatste is wel wa overdreven, maar twas toch geen prettige ervaring)
Voor de rest nog niets gebroken, waar ik wel stevig van verschiet, maar het mag zo blijven.
 
----------------
"Het plezier in een sport wordt mede bepaald door de gezelligheid na het sporten."

 

 

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

13-4-2005
18:41

 

ok dan.. verhalen.. :wink

op een training van de judo een techniek aan het inoefenen samen met mijn judopartner, het was zijn beurt, hij zet de beweging aan ( ik laat mij doen want het was een oefening)..ik vlieg, ik land op mijn schouder. Krak zei de schouder
toen de bijgeroepen dokter naar mijn schouder keek zei ze: ow da is precies ontwricht en ze probeert hem te zetten (lees= er aan trekken)

pas in het ziekenhuis zagen ze da mijn " ontwichting" een vrij gecompliceerde breuk was + ontwrichting was


7 weken later stond ik weer op de judomat
 
edit: spelfout

[last edited on 2005.04.13 18:41:00]
 
[last edited on 2005.04.13 18:41:26]

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

13-4-2005
19:16

www
 


Toffe breuk-verhalen

Klinkt nogal ironisch amai Goe bezig!
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

ruth
soms ga ik ook klimmen
2575 posts

13-4-2005
19:34

 

Om mij bij in het rijtje te zetten

een gebroken duim na het verkeerd inschatten van een koprol op de plint
en een scheur in teen na het voetballen (en ik had mijn bergbotinnen aan!)

r

(persoonlijk heb ik het meer voor hippe-snijwondenverhalen )
 
----------------
*met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal*

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

13-4-2005
20:14

 

me again...een jaar of 5 geleden had ik nog een boekentasrugzak (amai) met metalen klipsen....bij het openen er een tegen mijn voortanden geslagen....stukje eraf....smiddags gelijmd bij de tandarts...

2 dagen later...zelfde beweging...zelfde gevolg...dan zeggen ze iets van een ezel en ne staan...
 
----------------
www.bergsportfoto.be ===> site die blijft

 

 

cube
vaste klant
226 posts

14-4-2005
10:35

 

strandstoelen



Wat een zomer of 2 terug een gezellig weekendje kite(-surfen) moest worden eindigde op vrijdag al om 8 uur in het ziekenhuis.
mijne maat trok zijne vlieger open op het strand en deed enkele sprongen; hij kreeg een dubbele "lift" verloor controle en smakte met hoge snelheid tegen zo ne grote stapel strandstoelen...( vlak voor mijne neus, amai da was een patat )
Resultaat; gebroken scheepsbot aan de voet, nog wat ligamenten verokken en kneuzingen ( allemaal diezelfde voet)na een dik half jaar konden we voor het eerst (voorzichtig) terug gaan klimmen..


Kiten = toffe sport maar ge moet heel veel plaats hebben en ge zijt afhankelijk van een natuurelement he als die wa tegen doe...

 

 

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

14-4-2005
16:36

 

het verhaal over mijn rug is ook een tof verhaalke:

in mijn 6e secundair werd bij mij stressfractuur= 2 scheurtjes vastgesteld aan mijn lumbale wervel nr 3 (overbelast, mijn doornuitsteeksel zat enkel nog vast met spieren en pezen ) een half jaar met een speciaal korset gelopen en dan in mijn 1e jaar hoger toch nog geopereerd omda het ni wou dichtgroeien. na de operatie horen da je 3 uur opengesneden aan de kant hebt gestaan omda ze de VERKEERDE vijzen besteld hadden is wel schokkend!!


Heb ook mijn staartbeentje eens gebroken toen ik na een zweefrol op de beton ben geland met mijn achterwerk..

ik hoor u denken.. waarom doede da dan op den beton... er lag een mat toen ik vertrok maar toen ik aan het zweven was heeft er ne slimme de mat weggetrokken...
 
[last edited on 2005.04.14 16:36:24]

 

 

Willem
vaste klant
294 posts

14-4-2005
17:13

 

Ik was ooit eens als klein manneke van een jaar of twaalf aan het lopen met een frisco in mijn hand. Op dat moment verloor ik de controle over mijn hand en vloog de frisco door de lucht. Ik die in een reflex mijn frisco wou redden sprong achter de frisco aan met als gevolg dat ik met mijn arm op de grond terecht kwam. Ik had serieus pijn, maar heb mijn frisco toch gered en nog opgegeten. Na het maken van fotos bleek dat mijn rechtervoorarm een barstje vertoonde. Voor de rest nog niets gebroken.

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

20-4-2005
18:07

 

Gelezen op een franse webstek, iemand van het BARJ-team (freestylers op ski's) heeft een lelijke val gemaakt: de röntgenfoto staat online...ziet er zeer pijnlijk uit.

http://www.image-dream.com/up/1113247708.radio.jpg
 
----------------
www.bergsportfoto.be ===> site die nogmaals wordt vernieuwd...ge gaat verschieten