Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Eigenwijze voorarmspier

9 3513 28-7-2005 23:32  

Laatste


vaste klant
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

27-7-2005
10:22

 

Eigenwijze voorarmspier

Help! Mijn linker voorarmspier beweegt uit zichzelf! Ze trekt samen en ontspant terug zonder reden! Zou ik teveel klimmen?

 

 

Chris
soms ga ik ook klimmen
1238 posts

27-7-2005
11:22

 

Ja, je klimt teveel. ONMIDDELLIJK ophouden met dat geklim!










Even serieus: zolang het geen pijn doet en niet al te vaak optreedt zou ik me geen zorgen maken. Meestal gaan zulke spasmen vanzelf over.

 

 

kristofv
een waterke aub!
12 posts

27-7-2005
12:01

 

spasmen

Ik heb het ook al een paar keer voorgehad na veel intens klimmen, ik beschouwde het als normaal.

Misschien kan het handig zijn voor andere zaken ??

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

27-7-2005
12:25

 

hehe, heb sinds vrijdagavond na 4 dagen klimmen hetzelfde in mijn schouderspier, spier begon zich constant te ontladen zonder rust, vooral wanneer ik inspanningen deed met die arm

't is na ongeveer 4 dagen vanzelf overgegaan maar werd er wel behoorlijk ambetant van.
Niets om je zorgen over te maken.
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Smurfie
tooghanger
187 posts

27-7-2005
13:06

www
 

dat is vrij normaal, na een zware loop of fiets-sessie trekken mijn benen nog een ganse nacht volop samen. Leuk om naar te kijken. Wel nog nooit bij het klimmen gehad, ge moet toch al fameus doorgaan dan denk ik.

 

 


vaste klant
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

27-7-2005
15:18

 

Spasmen ja dat is het juiste woord. En ik word er inderdaar ook redelijk ambetant van. Gisteren was nochtans rustdag. Benieuwd wat dat vanavond in Klimax geeft...

edit: Ik hoop dat het bij mij geen vier dagen duurt, want mijn stemming begint langzamerhand van ambetant naar horendol om te slaan.

 
[last edited on 2005.07.27 15:17:44]
 
[last edited on 2005.07.27 15:18:41]

 

 

Snowerine
ice on da rox
1074 posts
Vallen is gevaarlijk noch een schande. Blijven liggen is beide

27-7-2005
20:29

 

als ik goe bezig ben , heb ik dat ook in allerhande spieren , ik dacht altijd dat dat een soort manier was van uw lichaam om spiermassa bij te kweken of zo . (kunstmatig wordt dat toch ook gedaan met electrostimulatie ? )
Maar nu je er over begint zou ik daar wel eens de juiste medische verklaring voor willen weten .
Op google heb ik nog niet direct iets gevonden ( 'k zal waarschijnlijk ook niet goed gezocht hebben )

 
----------------
taking a break :-)

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

27-7-2005
21:22

 

euhm, wat ik nog weet uit cursus biologie van lang geleden: iets met potentialen: je hebt een rust niveau, daarna volgt een ontlading, of 't is te zeggen: de spiervezel trekt samen (onder invloed van allerlei chemische signalen. Na de ontlading volgt een terug val onder het rustniveau waarbij die spiervezel even onbruikbaar is tot hij weer op het rustniveau komt en dus weer klaar is voor een nieuwe ontlading. In grafiek vorm: rustniveau zou de horizontale as voorstellen, de ontlading een piek en dan een terugval tot onder de horizontale as en dan terug to horizontale as. Als je van die spasmes hebt dan geraak je niet meer onder die as en krijg je een hoop pieken na elkaar, een soort stutter ofzo, ik denk ergens door een verstoring van die chemische signalen.
Ma als ik er hier gigantisch naast zit laat maar weten en leg het wa beter uit aub
 
----------------
bunnies have more fun