Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

help, ik ga achteruit!

crux 9 3623 11-11-2005 11:35  

Laatste

crux
een waterke aub!
6 posts
high4rock

7-11-2005
17:10

 

help, ik ga achteruit!

vraagje. ben nu een jaar intensief aan het klimmen(gemid 3x/week,met regelmaat buiten in het weekend en jawel al mijn congé gespendeerd aan het klimmen )Omdat ik niet zomaar lukraak wou klimmen, heb ik na het lezen van 'how to climb 5.12'van Eric Hörst,het trainingsschema gevolgd, met goed resultaat. sinds congé in sept niet echt meer gerust en schema niet meer goe gevolgd (drang om stevige routes te doen was te groot!!), 2 weken terug voor eerste keer paar 6c routes kunnen uitklimmen, training erna 5c met moeite, zweten als een rund, buiten adem, leeg !! vorig WE in Fbleau blauw geklommen, gisteren nog gaan klimmen, 5c, HELP, oké, mijn lijf lijkt overmoeid, maar wat doe ik, rusten? hoelang?,
thanks for advice, een gevallen klimmer
 
----------------
high4rock

 
[last edited on 2005.11.07 17:08:28]
 
[last edited on 2005.11.07 17:10:35]

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

7-11-2005
17:33

www
 

Echt wel Rutsen!!!
Jezus man, rustig aan je pleegt roofbouw op je lichaam.

take it easy. een week niets en dan voorzichtig en misschien nog een week niets doen. Echt. Ik heb dat eens gehad en als je het overdrijft, kan het lang duren voor weer iets goed gaat.

Beter worden doe je vooral door genoeg en op tijd te rusten!
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

7-11-2005
20:13

www
 

Twee weken op zijn minst. Gewoon tot je niet meer 's nachts wakker wordt badend in het zweet van die nachtmerrie waarin je de cruxpas van weet ik veel welke route meer niet getrokken krijgt en tot je niet meer de indruk hebt dat je niet kunt leven zonder plastiek of rots onder de vingerhuid. Ontdek eens even wat andere zaken en neem de draad weer op als je denkt dat je er klaar voor bent. Rustig opbouwen in het begin, gun uw lichaam de nodige rust en luister naar uw lichaam. Het geheim van training is de rust die erop volgt!!
Tijl
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 


vaste klant
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

8-11-2005
09:43

 

Het verwondert me eigenlijk dat je nog niet geblesseerd geraakt bent op die manier. Mijn lichaam zou allang zelf ingegrepen hebben denk ik...
Geniet van de welverdiende rust.
Ook belangrijk: rust is rust, niet teveel andere sporten beginnen doen nu hé

 
----------------
O'clock tick tock

 

 

Chris
soms ga ik ook klimmen
1238 posts

8-11-2005
10:14

 


Omdat ik niet zomaar lukraak wou klimmen, heb ik na het lezen van 'how to climb 5.12'van Eric Hörst,het trainingsschema gevolgd, met goed resultaat.
Ook hij benadrukt in dat boek het belang van rust volgens mij
Niet alleen maar dat trainingsschema er uit pikken!

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

8-11-2005
10:47

 

http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/training/theorie/overtraining.htm

bekijk eens goed figuur 1!!
herstel is in training minstens zo belangrijk als de training zelf!!
 
----------------
walk through life and talk to everyone

 

 

Franzz
tooghanger
69 posts
Thailand Climbing Rocks

9-11-2005
16:03

 

Stoppen!!!

Ja Crux,

volgens mij betekent dit het einde jonge/meisje.
Tis niet enkel motivatie dat telt maar beheerst omgaan met het potentieel van uw lichaam is ook een noodzaak. Trouwens 5c is toch zo slecht ni.

Rust, rust en nog eens rust...

Klimt ge veel in Klimax? Mischien eens van zaal veranderen?


 
----------------
Thailand Climbing Rocks

 

 

Martijn
tooghanger
167 posts

10-11-2005
19:10

www
 

The time to start training is when you stop improving - Ben Moon ... een of andere mistige moderator heeft mij dat eens gezegd...

En kerel, rusten, anders zit ge met de klotterij van kapotte schouders, vingers en ellebogen.
En geloof me, dan doet het niveau er al lang niet meer toe en zijt ge heel content als ge nog is het zalige gevoel van verzuring moogt voelen.
En trouwens, focussen op niveau alleen is toch maar voor janetten.

En trouwens, voor iedereen is rusten wel een beetje een crux (dat is pas diepzinnig)

Toch nog veel plezier,

M
 
[last edited on 2005.11.10 19:10:50]

 

 

fieke
soms ga ik ook klimmen
1154 posts

11-11-2005
11:35

 

crux jong, het grote voordeel van rusten is dat ge daarna weer vooruit gaat. In't begin misschien een beetje frustrerend omdat het eerst wat minder zal gaan, maar dat komt snel terug en dan staat ge veel frisser.

En als ge echt nie van de muur kunt blijven, klim dan makkelijkere dingen voor de fun. Klim routes onder je niveau, maar probeer ze bijvoorbeeld heel mooi en beheerst te klimmen.
 
----------------
Anyone who thinks the sky is the limit has limited imagination.