Blessures, medisch leed en voeding voor klimmers.
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

peesontsteking

heidi 12 10141 5-12-2005 17:10  

Laatste

heidi
funny bunny
2344 posts

5-12-2005
08:20

 

peesontsteking

'k sukkel nu al een half jaar met een peesontsteking. Na maanden rust ben ik dit weekend eens gaan sneeuwstampen en wat genezen leek is nu helemaal terug en ik ben het beu. Wat kan je nog meer doen behalve rust en ijs? Ik heb al een kine behandeling achter de rug.

Ik wil terug klimmen want mijn humeur wordt er niet beter op
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

m.
waar is mijn persoonlijke barkruk?
501 posts
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

5-12-2005
09:38

 

Osteopaat.

Probeer eens een osteopaat:een pees ontsteekt meestal omdat de basisspanning in de spier te hoog is.Dit kan het gevolg zijn van blokkeringen van bepaalde gewrichten.De antagonist trainen , veel en regelmatig strechten.


 
----------------
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

5-12-2005
11:22

 

wat is de antagonist van de spier die verbonden is met de pees die onderaan je voetzool naar je grote teen loopt?
wat stretchen betreft: als ik op die plaats stretch komt er een grote druk om mijn grote teen en dat verergert de blessure
 
----------------
bunnies have more fun

 
[last edited on 2005.12.05 11:22:46]

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

5-12-2005
11:34

www
 

Weer te lang geleden dat ik de anatomische schetsen van de voet onder de loep nam maar de kans is groot dat t de pees is die aan de bovenkant van je voet naar je dikke teen loopt Als k t hier goed zie op mn eigen been loopt die spier aan de buitenkant van uw onderbeen.
Nota aan mezelf: Ik zou dringend eens mijn anatomie moeten herhalen...
T

Edit: Tot zover het antwoord op de antagonist-vraag. Belangrijker is de ontsteking zelf. Twee opmerkingen:
Het feit dat stretchen blessurepreventief of zelfs -curatief werkt is al lang niet meer zo een zekerheid
Volledige rust is nooit de ideale therapie voor letsels. Een tijdelijke rust gevolgd door een geleidelijke opbouw geeft het weefsel de kans om terug tot zijn oorspronkelijke stevigeheid te komen. Mogelijks was het sneeuwstampen gewoon een te intensieve activiteit. Zoek eens een sportkine die je een degelijke opbouw kan voorschotelen of tracht naar uw lichaam te luisteren en creër voor jezelf een geschikte opbouw. Veel afwisseling, klein beginnend en gaandeweg opbouwend, een minimaal pijneffect en een goede monitoring van de effecten... (Het effect van een inspanning kun je pas 24 uur later volledig inschatten) Een pijnloze opbouw is in mijn ogen onmogelijk, je moet juist zien de grens tussen doenbaar en overdreven niet te overschrijden.
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 
[last edited on 2005.12.05 11:34:07]

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

5-12-2005
11:56

 

ik heb er ook al zitten aan denken om terug naar de kine te gaan, maar ipv massage en ultrasone behandeling zou ik veel liever oefeningen krijgen.
Ik heb geen schrik van pijn, maar heb vooral schrik om het verkeerd aan te pakken waardoor ik nog veel langer in frut ga zitten.

Kan iemand mij het adres van een goeie sportkine in gent geven?

merciekes
 
----------------
bunnies have more fun

 
[last edited on 2005.12.05 11:56:25]

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

5-12-2005
12:07

 

@ Heidi : sportkiné : Wouter Rogge, Martelaarslaan 256 Gent 09 225 57 79

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

5-12-2005
13:29

 

aan IgorX(????) Ik heb een mailtje van je ontvangen maar dacht te voorbarig dat het spam was en heb het dus uit mijn mailbox gesmeten. Zou je die mail nog eens kunnen doorsturen? thx
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

m.
waar is mijn persoonlijke barkruk?
501 posts
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

5-12-2005
13:36

 

komt eraan ,da was van mij.
 
----------------
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

 

 

Smurfie
tooghanger
187 posts

5-12-2005
14:15

www
 

stevige ontstekingsremmers pakken. Helpt bij mij altijd goed.

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

5-12-2005
14:47

 


stevige ontstekingsremmers pakken



Mja, maar da's geen oplossing op termijn,

Je kan geen maanden, laat staat soms jaren,. blijven slikken

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

5-12-2005
15:59

 

just, en ik ben dat niet van plan
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Alex D.
vaste klant
202 posts

5-12-2005
17:10

 

Bij mij helpen magnesium-supplementen. Als je niet voor de pilletjes bent kun je gewoon veel groenten eten met een hoog magnesium-gehalte...