De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Filmrecensies

klimfreak 11 2952 5-3-2006 20:49  

Laatste

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

16-1-2006
13:29

 

Filmrecensies

De vraag naar een nieuwe 'swoeng' op deze forums werd terug naar mij gekaatst. Een middagpauze kan dan al eens soelaas bieden. Laten we eens een filmrecensie neerpennen. Enige vereiste: Elke post moet minimaal tien regels tellen en bijdragen aan de entertainmentwaarde van deze thread

Behind Enemy Lines

Voorbije zaterdag op Ka2 gezien en goed bevonden. Deze film is meeslepend en niet slaapverwekkend. De meevluchtende camera maakt het soms frustrerend omdat je niet datgene te zien krijgt wat je zou willen zien maar zorgt wel voor een jachtig effect waardoor je als het ware zelf op de vlucht slaat.
De realitiet van de Balkanoorlog wordt maar al te scherp in beeld gebracht met een duik in de massagraven. Verbazingwekkend dat onze hoofdrolspeler er geen braakneigingen van krijgt.
Opmerkelijk is ook het treffend uitgebeelde kortzichtige denken van de Amerikanen waarin enkele heroïsche acties het leven van één persoon kunnen redden maar wel een hele oorlog kunnen heropstarten. Waarmee ik niet wil zeggen dat dergelijke bewijzen van misdaden tegen de mensheid niet enige risico's waard zijn.
Tot slot, toch spijtig dat steeds maar opnieuw het heroïsche overdreven aspect in films de kop op moet steken. Maar toch, mooie beelden, goed verhaal en zeker de moeite om eens voor in de zetel te gaan liggen.

De recensie van Emmanuelle - l'antivierge , de film die nadien op Ka2 geprogrammeerd stond, zal ik achterwege laten

klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 
[last edited on 2006.01.16 13:29:44]

 

 

Renaat
soms ga ik ook klimmen
1178 posts

17-1-2006
12:05

www
 


Deze film is meeslepend en niet slaapverwekkend.


Deze thread wel.
 
----------------
"It's better to be pissed off, than to be pissed on"

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

17-1-2006
17:52

 


De recensie van Emmanuelle - l'antivierge , de film die nadien op Ka2 geprogrammeerd stond, zal ik achterwege laten



Dan maar een excuusrecensie van de blootfilm van komende zaterdag : "Black Emmanuelle"


Laura Gemser plays a magazine photographer who is sent to Africa for a photo shoot. There she is met by a couple and other swinging couples. They all stay at this huge, very touristy hotel with a gigantic swimming pool. One night they have a pool party complete with "real live" native dancers. It's very un-politically correct and very kitschy. Later, Emanuelle finally has her photo shoot, which turns out to be in one of those drive-through, stay-in-your-car safaris (albeit the photography is gorgeous). Throughout the film, Emanuelle is going after every man she meets. The photography is very well done in this film. There are scenes with cascading waterfalls, galloping giraffes and ancient ruins. The film is worth seeing for the soundtrack by Nico Fidenco alone.



 
[last edited on 2006.01.17 17:52:15]

 

 

Chris
soms ga ik ook klimmen
1238 posts

17-1-2006
18:29

 


The film is worth seeing for the soundtrack by Nico Fidenco alone.
De goede man is er zeker zo een die het Playboy-abonnement heeft voor de goeie artikelen...

Maar goed, vanavond op Veronica, NL:

Mars Attacks!

Voor regisseur Burton, met de kitscherigste eigen stijl van Hollywood, was dit een logische stap in een carrière met onder meer de films Batman en Ed Wood. Burton maakte een science fiction-film die qua knullige uitstraling gemaakt had kunnen zijn in de jaren vijftig. We zien vliegende aluminium schotels waaruit groene marsmannetjes stappen die de wereld willen veroveren. Dat is de ouderwetse basis van het verhaal. De manier waarop Burton dit uitwerkt staat echter met beide voeten in de moderne tijd, met flitsende trucages, glanzende cast, een prijswinnende soundtrack, sardonische maatschappij-kritische grollen en caleidoscopisch gemonteerde subplots. In die subplots zien we rijke zelfingenomen mensen - bijvoorbeeld Nicholson als president - die eigen gewin verwachten van de aanstaande komst van buitenaardsen. Alleen aan enkele kansarmen, zoals woonwagenkind Richie, blijkt de aarde iets te hebben.

 
[last edited on 2006.01.17 18:29:39]

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

24-1-2006
10:34

 

Een filmpje per week lijkt me een mooi individueel gemiddelde, ook om niet filmverslaafd te lijken Gisteren was het de beurt aan nummer twee.

Lord of war met Nicolas Cage

Deze film, waarin de zoons van een naar Amerika uitgeweken Oekraïnse familie zich ontpoppen tot de wapenhandelaren die de hele wereld beheersen, kan je bezwaarlijk meeslepend noemen. De eerste 50 minuten leken me twee uur te duren en van dan af was het gewoon afwachten tot wanneer de film zijn einde zou krijgen. Cage's eigen slaapverwekkend, monotoon, meelijwekkend gezicht en idem dito stem -jawel, hij vertelt het hele verhaal- zijn daar niet vreemd aan. Het gaat hem om zo'n lange reeks feiten, opsommingen, voorvallen en wapens dat je volledig versuft het laatste halfuur ingaat. De plot van het verhaal is in feite nog wel een leerrijke les maar hoogstwaarschijnlijk haalt slechts een klein percentage van de kijkers van deze film dit einde. Het spectaculairste beeld uit heel de film was trouwens het ontmantelen van een Antonov in Sierra Leone. Eindbesluit: Wij waren heel tevreden halverwege deze film even te kunnen overschakelen naar één voor beste vrienden met Roos en Evi

klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 
[last edited on 2006.01.24 10:34:16]

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

5-2-2006
11:40

 

Catch me if you can

Het verhaal: een jongeman leert van zijn vader dat uitstraling het belangrijkste is om het te maken in het leven. Met die gedachte in het achterhoofd trekt hij op pad om al oplichtend (als piloot, james bond, dokter, aanklager, ...) het fortuin dat zijn vader verspeelde aan de fiscus terug te winnen. Zo wil hij ook het op de klippen gelopen huwelijk van zijn vader herstellen. Al gauw is de FBI hem op het spoor en wordt het een constant door de mazen van het net glippen.
Klassieke oplichters-story waarin een FBI-agent zijn levenswerk maakt van het opsnorren van de typische geniale oplichter van in elke oplichtersfilm. Weliswaar een plezant verhaal met weinig verrassende wendingen. Perfect om eens een avondje niet al te veel te moeten nadenken maar toch enig niveau van film uw netvlies te doen passeren.
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

13-2-2006
10:59

 

A Beautiful Mind

Na een reeks normalere films werd het eens tijd voor een absolute kaskraker en topfilm. Ik behoor waarschijnlijk tot de laatsten van alle westerlingen die deze film nog niet gezien had. Gisteren was Vijftv zo vriendelijk deze film als tegengewicht voor Eurovisie en Flikken aan te bieden. Een tegengewicht met kenmerken van overgewicht. Het verhaal over de wiskundige die gaandeweg volledig opgaat in zijn schizofrene waanvoorstellingen is al te pijnlijk om voor uw ogen te zien gebeuren. Het feit dat je als kijker zelf niet beseft dat een deel van de film waanvoorstellingen betreft maakt de ontreddering van het hoofdpersonage des te begrijpelijker. En het feit dat de film uiteindelijk de boodschap geeft dat via ware liefde de waarheid gevonden kan worden is voor één keer niet zo zeer een cliché doch wel een stevig gesteld statement. Het is Valentijnsperiode voor iets zeker
Moest ik hier met sterbeoordelingen werken zou deze film vijf sterren krijgen. Kortom, een must.
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

20-2-2006
17:13

 

Het moet niet altijd over film gaan:

Witse - Elke zondag op één

Deze reeks die ik me toch herinnerde als een reeks van redelijk hoog niveau heeft zijn zomerslaap niet al te goed doorstaan. Het verhaal dat gisteren voorgeschoteld werd stak zeer onlogisch in elkaar, werd zwak gespeeld en was absoluut ongeloofwaardig. Het lijkt wel of elke politiecomissaris van het eigenzinnige kaliber is en voorzien van een onnatuurlijk instinct voor het aanvoelen van het daderschap. Ik hoop van harte dat de schrijvers van deze reeks niet doorbomen op hetzelfde elan en een beetje meer gebruik zullen laten maken van common sense en logische onderzoeksdaden voor het vervolg van de reeks. Er ontbraken de nodige stappen in het zogezegde onderzoek dat gisteren op één vertoond werd en het werd allemaal een beetje te triest om te aanzien. Dat kunnen ze beter op de VRT.
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

26-2-2006
21:19

 

Minority Report
2054 - Moordenaars worden tegenwoordig nog voor dat ze een moord plegen opgepakt.
Voor de liefhebbers van het genre waarschijnlijk een absolute must. Volgens mij gewoon een aangename film in het genre. Hem eens gezien hebben kan zeker geen kwaad maar om nu te zeggen dat het een topper is?!? Het feit dat Spielberg dit verhaal onder handen nam maakt het best wel de moeite, al was het maar omwille van het filmtechnische. Voor de rest zou ik zo zeggen dat het om een voorspelbare plot gaat die vooral op een heel voorspelbare wijze afgehandeld wordt.
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

27-2-2006
13:09

www
 

Witse: heb er idd ook al betere gezien, maar het was in elk geval een verademing na de totaal onrealistische en bij wijlen ergerlijke reeks van Flikken de weken ervoor!

Aeon Flux:
Volgens een recensent op tv een film voor "als je met de griep ligt".
Ik voelde mij idd een beetje ziekskes toen ik ernaar keek. Theron lijkt zelfs niet op de "echte" Aeon Flux! (die van in de tekenfilmkes)
Het verhaal hangt met haken en ogen aan mekaar, zelfs met verstand op 0 valt op dat het niet klopt. Decors en kostuums zijn anders wél behoorlijk in orde, en het basisidee heeft imho wel potentieel, maar is dus totaal ondoeltreffend uitgewerkt..
 
----------------
Think different!

 

 

klimfreak
waar is mijn persoonlijke barkruk?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

5-3-2006
20:49

 

Eyes Wide Shut

Stanley Kubrick in samenwerking met Tom Cruise en Nicole Kidman, dit kan niet anders dan vonken geven. En inderdaad, deze film houdt de aandacht van de kijker vast van de eerste tot de laatste seconde en dan nog is het niet afgelopen. Je blijft als kijker nog met ettelijke vragen zitten. Ingenieus in elkaar gestoken maar met hier en daar toch een hiaat. Schoonheidsfoutjes om het zo te noemen. Hoe herkent de vrouwelijke schone Tom achter zijn masker? Hoe komt een -volgens definitie intilligente - dokter er niet op dat hij met hetzelfde wachtwoord zonder problemen toegelaten werd? Maar och, die foutjes zijn makkelijk weg te denken eenmaal het slotwoord van de film uitgesproken is.

klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!