De oplossing voor wie even geen zin heeft om te werken of studeren. Als het met klimmen te maken heeft, dan moet je hier niet zijn!
Titel Gepost door Berichten Views Laatste    

Vroege vogels

popol 5976 61762 3-8-2011 08:38  

Laatste

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

19-5-2010
08:32

 

"abseilen" alleen aan de bivakroute. Tegenwoordig "proberen" ze dat. Zo'n beetje als parachutespringen - nog niemand heeft gereclameerd als het mislukt.
Voor de rest moogt ge daar tegenwoordig niks meer, alleen nog klimmen.
Maar als ge een goede reden hebt, en tijdens de week, en dat braaf hebt gevraagd, in het kader van het massiefbeheer en de toelating hebt gekregen van CAB, en er controle ter plaatse is, een verstandige uitleg voor de natuurliefhebbers klaar is, enz.
't is maar friskes - maar gisterenmiddag was het schitterend en ze voorspellen hetzelfde voor vandaag en de komende dagen

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

19-5-2010
09:52

www
 

Eddy, je begrijpt wel dat ik je even op stang wou jagen.


Zo'n beetje als parachutespringen

Niet iedereen is daar zot van. Nadat ik ooit een geblokkeerde prusik heb gehad, doe ik het nu met een machard.

Allemaal op naar een zonnig weekend.

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

20-5-2010
09:37

 

voor mij ook maar een machard.

Goeiemorgen

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

21-5-2010
09:13

 

't wordt een warm en druk weekeinde !
mijn enige luxe is altijd een shunt geweest - maar heb je de vlaamse strop al geprobeerd - die kan je zelfs leggen met dezelfde touwdikte - wordt gebruikt om ingevette téléférique-kabels aan te spannen enz; (is ongeveer als een dichtgeknoopte marchard - dus niet door de lus steken maar knopen) - die krijg je altijd los ! Als de marchard vastloopt vooral met een sling kan het soms moeilijk zijn hem los te krijgen - maar dan krijgen we weer de discutie onder of boven de rem ! Een shunt zal bij een schok een "beetje" doorslippen - andere klemmen snijden het klimtouw door. Een jaar teug is er nog een incident geweest met iemand die zich zelfzekerde met zo'n croll van petzl.Anderzijds kan je een vlaamse strop op het zekeringstouw onder de terugslaghaak aanbrengen - die wordt dan tegengehouden door de karabiner maar blokeert als men het touw viert en kan toch losgeduwd worden met het touw onder tractie.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

25-5-2010
08:30

www
 

Vandaag een dinsdagse maandag
Hopelijk heeft iedereen genoten van de prachtige dagen.

 

 

Toffee
soms ga ik ook klimmen
3933 posts

25-5-2010
09:42

 


Hopelijk heeft iedereen genoten van de prachtige dagen.



Mja... maar niet op de manier die ik gewenst had...


 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

26-5-2010
07:31

www
 

't Is vandaag ook niet wat ik wou...
Morgen beter

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

26-5-2010
08:36

www
 

Goeiemorgen, lang geleden...
ik heb "last" van een omgekeerde jetlag, maar net zoals de gewone zal dat ook wel overgaan zeker?

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

26-5-2010
09:14

www
 

Ik dacht dat ik Jo in de mierenhoop in Durnal zou gevonden hebben, maar die zat blijkbaar aan de andere kant van de wereld in een andere mierenhoop.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

26-5-2010
09:37

 

oef 't regent - en onze goeie inheemse mieren verdwijnen ook al onder de overwoekerende invasiedrang van andere mieren! Net zoals de OLHeer beestjes - of zijn het OLVrouwe-beestjes. Ik zal eens stiekem met een vergrootglas onder hun rood tuniekske kijken. Op dezelfde mannier staan we ook al op de lijst van de verdwijnende diersoorten.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

27-5-2010
08:56

 

Gisteren op minder dan een half uur meer dan 20 liter ! pluviometerke bijna verzopen - vandaag kan het dus alleen maar beter maar alles ligt er dus nat bij.

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

27-5-2010
09:07

www
 

Lap, ik heb het weer aan mijne rekker!
Zondag 13 juni gaan klimmen kan ik ook al op mijn buik schrijven. En om andere redenen ander zondagen in juni ook.
Wil ik anders direct mijn klimgerief te koop stellen? Toch nooit tijd voor, en als ik tijd heb is het wel slecht weer of zo. En als de Chinese toeristen het voor het zeggenkrijgen leggen ze toch overal trappen op de bergen, van onder tot boven.

Hopelijk gaat mijn gras nu wat harder groeien met die verse regen! Een paar graden warmer zou ideaal zijn.

 

 

Herman De Kegel
waar is mijn persoonlijke barkruk?
843 posts
No bolts, just nuts/guts

28-5-2010
07:17

 

Mag ik mee zagen, Jo? Door "omstandigheden buiten mijn wil" is de kans groot dat ik voor de rest van het jaar niet meer zal kunnen klimmen

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

28-5-2010
08:52

www
 

Alleen als ge cursus gevolgd heb, Herman!

En zie: eigenlijk zou ik de zondag kunnen gaan klimmen, maar dan geven ze weer regen af... QED

 

 

DJ
waar is mijn persoonlijke barkruk?
592 posts

28-5-2010
09:17

 

@Jo: Join the club, bij ons is't nog straffer voor den 13e, zowel mijn vrouw als ik zijn opgeroepen om te gaan tellen en dan natuurlijk nog in een verschillend bureau?!

1 keer wil ik da nog doen, maar ze mogen er zeker van zijn dat de volgende keer den deze een reiske geboekt heeft.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

31-5-2010
08:36

www
 

Op naar beter weer, alles kan geboeg groeien, zker mijn haar

en uit de geknoopte slings, een citaat van Eddy:


Ik schilderde niet OAV op de rotsen. Het wordt trouwens tijd dat men dat eens weghaalt.

Ik weet die er al lang op staan, weet iemand hoelang?

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

31-5-2010
09:58

www
 

Pffffff, 't is weer een echte maandagmorgen.
Ik weet weer wat doen de komende weken/maanden. Hopelijk komt de zomervakantie niet in het gedrang...

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

31-5-2010
10:52

 

Ze voorspellen goed weer voor volgend week-einde.

Dat geschilder op de rotsen ? Ge moet dat eens vragen aan Eddy Abts. Die heeft geprobeerd om in de jaren zestig en begin zeventig met Werner Achten, de gebroeders Bovée, Walter Janssens, Mon De Mayer enz BAC, OAV, Natuurvrienden samen te brengen via de BLOSO-cursussen die hij toen had geörganiseerd. Dat werkte perfect. Ze liepen ook rond met het idee om die administrief samen te smelten tot één vereniging.
Het is publiek geheim dat die muurschilderingen zijn aangebracht door een paar man die met hun studenten begin de jaren veertig op kamp gingen in oostenrijk, aan de basis lagen van een sektion Flandern, daarna de belgische rotsen gingen opeisen, een nivelering naar beneden opdrongen, enz.
Van een terechte gelijkberechting van onze belgische klimmers kwam hierdoor niks in huis en vandaag zijn we organisatorisch de vasalen geworden van een aantal landen binnen de UIAA die hun ideeëngoed opdringen.
Ik betwijfel dus dat ze deze heldendaden zullen opeisen - alhoewel.

 

 

Jo
soms ga ik ook klimmen
1843 posts
Think different!

1-6-2010
09:38

www
 

Op de academische zitting van 125 jaar CABBAC heeft een Leuvense prof een poging gedaan om de geschiedenis van de klimverenigingen in België te schetsen, en die heeft daar fel moeten in vereenvoudigen om het nog ietwat overzichtelijk te houden. Er bestaat ook een eindwerk van een of andere student over de geschiedenis van de bergsport in België, dat weliswaar stopt ergens in de jaren 80 toen het geschreven is, maar waaruit ook heel veel geleerd kan worden.
Wat mij bijblijft uit de korte tijd dat ik meegeschreven heb aan de geschiedenis, is dat er nog veel oude krokodillen rondlopen die de feiten gesteld in het verleden nooit willen of kunnen verteren hebben, en dat ge door continue blootstelling aan een kunstmatig in stand gehouden polarisatie op den duur als het ware gebrainwashed wordt daarin.

Goeiemorgen,
Ik ga mij daar nu niet meer mee bezig houden.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
waar is mijn persoonlijke barkruk?
895 posts

2-6-2010
08:57

 

Och ... inderdaad telkens opnieuw ... vorige week was het weer prijs met een relatief zwaar ongeval in Chaleux. Als je dan weer iets leest over zero-accident, naar de rotsen met kinderen, en theoriën beperkt tot een informatiebron à la Schubert dan word je ambetant.

Dixit een leerkracht die vond dat geschiedenis van het lesprogramma op 't school moest geschrapt worden en er meer exacte wetenschappen moesten gegeven worden.
- Geschiedenis wordt "achteraf" geschreven om onkunde en wandaden politiek te verkleuren. -

En de identiteit van dat verkleuren werd op de rotsen in grote koeien van letters geschilderd. Het wordt tijd dat de clubverantwoordelijken dat doen verwijderen, dat de vervuilers betalen en dat men dit schrapt als "heldendaad" uit de "geschiedenis" en dat die miskleum in het juiste daglicht wordt gezet. Dan kunnen ze tegelijkertijd misschien hun lesprogramma aanpassen. ( en leren knopen leggen )

Het weer ziet er knap uit ! wegwezen !